Výprava do Španělska

 

V rámci projektu jsme se s žáky sedmé třídy jeli na konci října na sedm dní podívat do krásného pobřežního města A Coruna na severu Španělska. Žáci byli ubytováni u rodin, které jim, kromě školní docházky, organizovaly také volný čas. V kurzu bylo místní akvárium, maják nebo výjezd panoramatickým výtahem na horu/kopeček za městem. Saša dokonce přiměla svou hostovskou rodinu změnit plány a vyrazit na výlet do Santiaga de Compostela. V rámci výuky si děti užily pravděpodobně nejvíc přestávky, ale doufáme, že je, stejně jako nás, zaujala i výuka s pomocí iPadů nebo svérázná školní jídelna s plechovými miskotácy.
Doprovázející učitelky absolvovaly rychlokurz v ranné stimulaci u předškolních dětí. Propojení výuky předškolních a školních dětí nám připadalo neuvěřitelně propracované, jeho prvky bychom rozhodně rádi využili i v Čechách. Překvapila nás i výuka šachů v rámci hodin matematiky od 1. do 3. třídy, kterou se chystáme také blíže prozkoumat. Využití iPadů ve školní praxi naší školy není zatím možné, nicméně i zde jsme načerpali několik nápadů, které můžeme přenést alespoň do práce s interaktivními tabulemi.
Část pobytu strávily učitelky prací na projeku samotném. Společně se zahraničními kolegy jsme zhodnotili dosavadní průběh, prošli úskalí vyplňování MobilityTool+ a naplánovali další úkoly a kroky včetně koordinátorského setkání v Irsku v březnu 2018.
Jak to vidí žáci se můžete podívat v odkazech na jejich práci v aplikaci Sway. Koneckonců, projekt má ve svém názvu také New Innovations, tak se musíme snažit 🙂 Upozorňujeme, že se jedná čistě o žákovské práce, které neprošly jazykovou korekturou ani cenzurou.

Jak to viděla Viktorka.

Jak to viděla Terezka.

Jak to viděla Saša.

Jak to viděl Tomáš.

Jak to viděl Boris

A protože čekání na letadlo ve Franfurtu bylo opravdu dlooooouuuhéééééé, pokusily jsme se děti různě zabavit. Jedním z úkolů bylo vymyslet, vyfotit a otitulkovat příběh z letiště. Tady jsou výsledky.