3.A učivo 30.3.-3.4.2020

Dobrý den rodiče a milí žáci,

máme za sebou další týden, kdy jste se učili doma a sami jste si vypracovávali úkoly. Vím že to není úplně jednoduché a věřím, že se snažíte úkoly plnit. Bohužel se situace nezlepšila a domácí výuka nás čeká dál. Tak hurá na to a budeme si přát, abychom se již brzy setkali ve škole.

Dobrovolná výzva – pokud bude mít dítě zájem, prosím umožněte dětem napsat mi dopis (jako slohové cvičení) z vašeho mailu. Můžete vkládat i jako přílohu. Děkuji.

Můj mail: martinacvrcovice@seznam.cz

Sloh – Pokud ti to rodiče dovolí, napiš mi dopis mailem. Pokud nemáš možnost poslat mi dopis mailem, napiš jej do sešitu. Do dopisu mi napiš alespoň 10 vět o tom co děláš, jak trávíš dny, co tě baví, ale i třeba o tom co tě nebaví. Můžeš psát o tom co bys rád/ráda dělal/ dělala, po čem se ti třeba teď stýská. Ráda si vaše dopisy přečtu.

Procvičování online: tento týden bude hodně opakovací, budeme procvičovat to co jsme se naučili. Můžete využít tyto webové stránky k procvičování. V nabídce si najděte 3. ročník, vyberte úkol a poté můžete procvičovat. Výsledky úspěšnosti vidíte hned. S dětmi jsme už na počítačích procvičovali v rámci výuky.

https://www.matika.in/cs/#3

https://www.gramar.in/cs/

ČESKÝ JAZYK

Zopakujte si vyjmenovaná slova:

Pondělí – vyjmenovaná slova po B a L – ty už jsme procvičovali několikrát. Do sešitu krasopisně napiš vyjmenovaná slova po B a L. Piš je nazpaměť, nekoukej do učebnice ať si ověříš zda je opravdu umíš vyjmenovat a správně napsat. Poté co je napíšeš, zkontroluj si podle učebnice, že je máš správně a bez chyby. Případně chybu barevně podtrhni a oprav.

Pod vyjmenovaná slova B a L. Napiš co nejdelší větu, ve které použiješ co nejvíce vyjmenovaných slov po B a L. Podaří se ti to?

Zelený sešit – pravopisné pětiminutovky – str. 18- 25 – doplň co nemáš hotovo.

S dalšími vyjmenovanými slovy budeš postupovat stejně. Vždy vyjmenovaná slova napíšeš do sešitu, opravíš a vymyslíš větu, ve které použiješ i více vyjmenovaných slov.

Úterý – vyjmenovaná slova po M a P – stejná práce do sešitu jako v pondělí

Pravopisné pětiminutovky – str. 27, 30

Středa – vyjmenovaná slova S – do sešitu stejná práce jako v pondělí

Pravopisné pětiminutovky – str.34 a 35

Čtvrtek – vyjmenovaná slova po V – práce do sešitu

Pravopisné pětiminutovky – str. 38 a 39

Pátek – vyjmenovaná slova po Z – práce do sešitu

Pravopisné pětiminutovky – str. 43, 44

Čtení – nezapomínejte pravidelně procvičovat čtení

MATEMATIKA

Stále opakujte a procvičujte:

    • pamětné sčítání a odčítání do 100
    • písemné sčítání a odčítání do 100
    • násobilku 1 – 10
    • násobení a dělení 1 – 10
  • během dne dávejte dětem různé příklady na procvičování pamětného počítání a násobilky – děkuji

Pracovní sešit č. 2

str. 21, cv. 1, 2, 3, 6 ( dobrovolný úkol cv. 4)

str. 22, cv. 1, 2, 3, 5 (dobrovolný úkol  cv. 4)

str. 23, cv 1, 3, 4, 5 (dobrovolný úkol cv. 2)

Geometrie – pracovní sešit 2 – str. 40, cv. 3 – pozor – dobře si přečti zadání!

ČLOVĚK A JEHO SVĚT

  • Minulý týden jste se seznámili se skupinou bezobratlých živočichů. Jistě už dokážeš říci, které živočichy do této skupiny řadíme. Tento týden se seznámíte se skupinou živočichů, kterým říkáme obratlovci.
  • prostudujte učebnici str. 54 – 55 a str. 56, kde zjistíš jak dělíme živočichy podle druhu potravy
  • pracovní sešit str. 40, 41 – můžeš pracovat s učebnicí

ANGLIČTINA

Procvičíme si vaší slovní zásobu

  • do sešitu: vyber si 5 předmětů, které umíš anglicky pojmenovat. Nakresli je do sešitu (můžeš i vystřihnout obrázek a nalepit) a k nakresleným obrázkům napiš správně jeho anglický název. Pokud dokážeš vymyslet anglickou větu na některý předmět, napiš ji také.
  • auto – car, Mám velké žluté auto. – I have a big yellow car.

Procvičujte čtení a překlad textu: učebnice str. 32 a 33 – nejprve přečti anglicky větu a pak přelož. Pokud si nejsi jistý zda překládáš správně vyhledej si slova ve slovníku.

Opakujte si slovíčka ze str. 69 – 73.

Klidný a příjemný týden přeje Martina Tesařová