5.A: plán učiva 1.6.-5.6.2020

Milí žáci,

přeji Vám všechno nejlepší k Vašemu svátku-MDD. Každý rok je pro Vás ve škole připraven program, letos je to, bohužel, jinak. Přesto věřím, že i tak si tento den užijete a s Vašimi blízkými oslavíte.                                                                                               I.Stehlíková

ČJ

 1) Opakování- PS, str. 77, celá (kromě diktátu)

 2) Opakování- PS, str. 78/ 2, 3, 4, 5-písemně
      Shoda přísudku s podmětem: 
3) Opakování- PS, str.78/6,7, 8– písemně (nápověda-zájmena 106-112 v učeb., máme také přehled v Čj Š)
                           uč.str. 162/1– ústně( Do Prahy přijel…)
4) Opakování- PS, str. 79/2, 3, 4 (číslicí, ne slovně) 5, 6
                            uč.,str. 162/2– písemně (Spojte vhodné podměty a přísudky. Žluté obláčky)
5) Opakování- PS, str. 69/ 1a písemně, b, c- ústně
                                         69/2
 Čtení- čítanka, str. 138Přesolené oceány( zajímavosti k učivu ČS)
 Plnění úkolů za článkem- ústně, 1,2
                                             – písemně, seřaď světové oceány podle velikosti, od největšího….
                                             – Co způsobuje zelenou bravu oceánů?
  čítanka, str. 140Had
                                 – plnění úkolů za článkem- str. 141/ písemně 1,2

AJ

1) Our room- uč.str.141, slovní zásoba, zapiš do slovníčků a nauč se (slovíčka nad čl.)
                         Poslech čl. na CD.
                         Čtení čl.
                         Překlad čl. písemně do sešitu.
2) Opakování – PS,str.92, cv.3
Projekt: My (Our) room -nakresli o popiš svůj (váš ) pokoj
3) Dokončení projektu.

MA

Opakujeme a procvičujeme:
PL (pracovní list) 1, 2– žáci s PO vypracují polovinu, ale pokud máte chuť, můžete vypracovat všechna cvičení
          
PL 3- všichni celý list

ČS

1)  Stroje ovládly život 2.pol.19.století  – uč.str.30-31 
2) Opakování a procvičování – PS, str. 19
3) Národ sobě – uč.str. 32-33 
4) Opakování a procvičování – PS, str. 20

Milan Kanaloš

ČJ
1) Napiš, které slovo do řádku nepatří a proč?
  • zima, zimník, zimnice, zimní, zívat
  • nábytek, židle, stůl, skříň, křesla
  • práce, o pracích, pracovní, k pracím, s prací
  • vesele, rychle, pečlivě, veselý, potichu
  • teplo, horko, zima, vedro

2) Urči (číslicí) slovní druhy:

  • Sluníčko ___, sluníčko ___, popojdi ___ maličko ___, sedíš ___ tu ___ u ___ cesty ___, stane ___ se ___ neštěstí ___, něco ___ tě ___ zajede ___.
  • Zpívejte ___, lidičky ___, ty ___ naše ___ písničky ___, písničky ___ z ___ Moravy ___, z ___ Čech. Ta ___ naše ___ písnička ___, je ___ sice _6_ prostičká ___, ale ___ je ___ nejhezčí ___ z___ všech___ .
  • Seděla ___ jsem ___ na ___ jedličce ___, volala ___ jsem ___ na ___ myslivce ___: Kuku___ .
  • Jak _6_  jsi ___ krásné ___, neviňátko ___, vprostřed _7_ bídy ___, nebožátko ___!

3) Slova v závorce dej do náležitého tvaru (pádu):

  • Teď jdeme s (Jirka) _____ na (procházka) _____.
  • Na břehu (rybník) _____ se vyhřívají zelení (skokan) _____.
  • Běžím kus před mým (kamarád) _____, protože on neumí chodit tiše a (žába) _____ brzy vyplaší.

4) Čtení:

  • čítanka str. 88-89 (Josef Kajetán Tyl)- písemně odpověz na otázku 1
  • čítanka str. 95- báseň O obrech- přepsat 1. sloku

AJ

 

1) Přiřaď obrázky ke správnému názvu, zopakuj si slovíčka-školní potřeby

2) Z přeházených písmen slož slova a napiš je

3) Nakresli obrázek duhy podle návodu

4) Z písmenek sestav názvy barev a napiš je česky


MA

Vypracuj do sešitu přiložené pracovní listy.
                                       

ČS

1) PS Přírodověda- str. 38/29- přiřaď k obrázkům slova z nabídky:
  • dospělý, předškolák, novorozenec, batole, kojenec, školák, dospívající, senior

– Lidský život- přečíst

– Třídění odpadu je pro životní prostředí velmi důležité, nakresli nádoby na odpad. Vybarvi je správnou barvou a napiš k nim název odpadu, který do nich odkládáme.