Přírodopis 9. A (týden 18. 5. – 22. 5. 2020)

Všechny Vás moc zdravím!

Doufám, že jste všichni v pořádku, máte se dobře a udržujete si dobrou náladu. Minulý týden jsem Vám zaslal k vypracování dva testy. Chci moc pochválit všechny, kteří mi testy zaslali a snažili se je co možná nejlépe vypracovat. Až na malé výjimky jste odvedli opravdu dobrou práci. Mohu Vám slíbit, že zcela určitě Váš přístup ke školní práci zohledním v celkové klasifikaci na konci tohoto školního roku. Nyní již k tomu, co nás čeká tento týden.

Tento týden nás čeká pokračování v rámci kapitoly čtvrtohory. Na začátek si vezměte sešit a napište nahoru název Vývoj člověka. Pokuste se tak, jak opakujeme společně ve škole, vytvořit svůj vlastní brainstorming, využijte znalostí například z dějepisu… Zkuste dát dohromady alespoň 20 pojmů. V rámci opakování se pokuste do sešitu definovat následující pojmy (vlastními slovy), není potřeba nic opisovat, zkuste to opravdu sami. Zaměříme se na opakování osmého ročníku:  oběhová soustava, neuron, nefron, spánková kost, osifikace, svalová vlákna, hltan, hrtan, střevní klky, cévy.

Dále Vás požádám o zhlédnutí níže uvedeného videa, odkazu. Zde je poměrně jednoduše popsán vznik a vývoj savců, respektive člověka…

https://cs.khanacademy.org/science/cosmology-and-astronomy/life-earth-universe/humanity-on-earth-tutorial/v/human-evolution-overview

No a Vaším posledním úkolem bude si pročíst níže uvedený zápis, stručný zápis si vytvořit do školních sešitů, nebo si jej můžete vytisknout a založit do pořadačů. Příště se budeme věnovat samostatně vývoji člověka. Všem Vám přeji krásné dny, pevné zdraví a dobrou náladu. S pozdravem Martin Čibera

Dostupné z:

Čtvrtohory