3.B Učivo 27.-30.4.

Dobrý den, milé rodiče a děti. Děkuji, že se přidali další, kteří mi zasílají úkoly. Další týden bude opět o den kratší, čeká nás 1. května – Máj. Věřím, že se všichni snažíte a plníte řádně úkoly. Přeji mnoho zdaru i v následujícím týdnu.

ČJ – Podstatná jména – vlastnosti a děje:

Např.: vlastnosti ZÁVISTIVÝ – podst. jm. ZÁVIST, PRAVDIVÝ – PRAVDA

Např.: děje VAŘIT – VAŘENÍ, PLAVAT – PLAVÁNÍ

uč.- 87/5 – dle zadání do sešitu

uč.- 87/6 – požádej rodiče a napiš si diktát. Z něho poté vypiš podstatná jména obecná a vlastní

  • vypiš do sešitu 3 podstatná jména – ovoce, zvířata, vlastnosti a děje

Podstatná jména – ROD – uč. 99 – přečti důkladně žlutý rámeček – rozlišujeme tři rody – mužský, ženský a střední. Ukazujeme prstem na podstatná jména a říkám Ta holka, TO světlo, TEN pes

  • do sešitu nadpis a pod něj tři sloupečky TEN  TA  TO

uč. 98/3 – ze cvičení 1 vypiš podstatná jména a rozděl je do rodů

PS – 64/1, 2 –


SLOH – JARO – popiš JARO stejně jako sis popisoval maminku. Udělej si osnovu: bodově zapiš důležité informace o jaru

Např.: 1) Kdy nastává jaro, 2) Probuzení přírody k životu atd…

  • Vypiš ze svého popisu všechna podstatná jména

LITERATURA – do sešitu převyprávěj další kapitolu/příběh své knihy + obrázek (jak jsme zvyklí)

  • čítanka 102 – báseň Žížala – nauč se

M – krát, dělení 100

-PS 29/1, 2, 3, 4

-PS 30/1, 2, 3

-PS 29/6, 7

PS 29/5

Násobení jednociferné číslo dvojciferným číslem: vynásobím mezi sebou čísla malé násobilky, odmyslím si ty desítky v dvojciferném čísle, napíšu výsledek a připíši nulu (musím zpět připsat ty desítky)

Např.: 2.6=12 – 2.60=120, 3.3=9 – 3.30=90

28:7=4 – 280:7=40, 36:6=6 – 360:6=60

-PS 30/4, 5

-PS 30/ 7 – nejdříve vypočítej závorku

GEO – tělesa – KRYCHLE

-uč. 50/pečlivě prohlédni a pročti – najdi si doma kostku (např.: hrací ze hry človeče, nezlob se nebo rubikova) a ověř si, kolik má kostka hran, vrcholů a stěn


ČS – uč. 61/ orgány – pečlivě přečíst

  • koukej na obrázek a zkus na svém těle vyhledat a ukazovat orgány

-uč. 62 – kostra, pečlivě čti a sleduj u toho obrázek

  • vem si sešit a napiš nadpis ČLOVĚK – ORGÁNY a vypiš jednotlivé orgány, jak pracují (např.: mozek – řídí celé tělo)
  • vynech řádek a další nadpis ČLOVĚK – KOSTRA a totéž (např.: lebka – tvoří kostru hlavy)

AJ – uč. 92/ lekce 23 – přepsat slovíčka + naučit

-uč. 94, 95 – projdi si všechna jména, vyber si tři z nich a vymysli s těmito jmény věty. Použij, co už umíme (např.: Charles has a brother)

-Posílám pracovní listy na zopakování

grammar1

Přeji mnoho úspěchů v učení a přeji pěkné slunné dny. Křivánková