5.A: plán učiva 27.4.-30.4.2020
Moji milí žáci,
počasí nám přeje, takže doufám, že chodíte také ven, s rodiči na procházky, někteří mi psali, že i sportují a to je moc dobře :-). Všechny Vás moc zdravím, I. Stehlíková
ČJ
Opakování a procvičování učiva:
- učebnice str. 89/2 -z podstatných jmen v závorce vytvořte přídavné jméno…… Vrať ty (dřevo)
Opakování a procvičování učiva:
- učebnice str. 89/5a-ústně
- učebnice str. 89/5a-písemně ke slovu chvíle-použij slovní spojení ve větách (žáci s PO pouze ústně)
Opakování a procvičování učiva:
- učebnice str. 90/1 (Letní sen)-písemně:
- vypiš přídavná jména
- opiš první dvě věty a urči slovní druhy číslicí nad slovo
Opakování a procvičování učiva:
- učebnice str. 90/1-písemně:
- z prvních dvou vět vypiš pod sebe podstatná jména a urči: pád, rod, číslo, vzor
Základní větné členy: Podmět a přísudek=základní skladební dvojice
Podmět:
- doplněním přísudku
- vždy v 1.pádě!
- může být vyjádřen kterýmkoli slovním druhem (nejčastěji však podstatným jménem)
- ptáme se na něj-Kdo, co? (Na stromě rostou hrušky. Kdo, co rostou na stromě? Hrušky.
–učebnice str. 153/1-ústně-vyhledej podmět….. ke slovu komnatě (O skřivánkovi a zlaté kleci)
-napiš 4 libovolné věty a podtrhni v nich podmět (všichni)
-písemně-PS str. 66/3, str.66/4-podtrhat podmět
Odkazy:
- https://www.umimecesky.cz/cviceni-vetne-cleny-podmet-prisudek
- https://www.pravopisne.cz/2012/11/pravidla-podmet-a-prisudek/
- https://www.vetnecleny.cz/podmet-a-prisudek/podmet/
ČT
Báseň: Detektiv blesk-str. 84-přečíst
Odpověz písemně:
- Z kolika slok se báseň skládá?
- Kolik je v básni veršů?
- Ze které knihy je báseň?
Čl.: Blesk a hrom-str. 84-přečíst
Odpověz písemně:
- Proč se nesmíme za bouřky schovávat pod stromy?
MA
Opakování a procvičování učiva
1) Vypočítej písemně (žáci s PO-2 příklady):
- 1 518 × 36 =
- 6 387 × 28 =
- 5 724 × 49 =
- 9 109 × 11 =
Vyjádři pomocí zlomku v metrech (př.: 67 cm = 67 setin), žáci s PO-4 příklady:
- 45 mm =
- 69 cm =
- 9 dm =
- 10 dm =
- 456 mm =
- 88 cm =
- 76 cm =
- 9 dm =
Vypočítej slovní úlohu (žáci s PO pouze výpočet):
- Škola koupila počítače za 323 100 Kč. Částku bude splácet v pravidelných měsíčních splátkách po dobu 3 let. Kolik Kč bude škola splácet měsíčně?
2) Vyjádři pomocí zlomku v kilogramech-opakování:
- 638 g =
- 976 g =
- 45 g =
- 365 g =
- 218 g =
- 503 g =
Vypočítej slovní úlohu (žáci s PO pouze výpočet):
- Zahradník koupil 10 sáčků různých druhů květin. V každém sáčku bylo 15 cibulek. K sadbě odebral z každého sáčku 6 cibulek.
- a) Kolik cibulek odebral celkem?
- b) Kolik cibulek koupil celkem?
- c) Kolik cibulek v sáčcích zbylo?
3) Vypočítej. Výsledek zaokrouhli na desítky:
- (256 + 18) + (45-5) : 8 + 6 × 5 + 76 =
Vypočítej a proveď zkoušku (žáci s PO-2 příklady):
- 98 125 : 28 =
- 46 619 : 88 =
- 26 329 : 32 =
- 95 368 : 67 =
Vypočítej slovní úlohu:
- Vedoucí prodejny objednala 57 m látky po 99 Kč. Později přiobjednala ještě dalších 43 m. Za kolik Kč objednala celkem látky?
- Květinářka si objednala 156 tulipánů po 12 kč. Dodavatel jí však přivezl o 46 tulipánů méně. Za kolik Kč dodavatel dodal květinářce tulipány?
4) Zapiš pod sebe a proveď zkoušku. Výsledky zaokrouhli na stovky (žáci s PO-2 příklady):
- 119 365 – 55 476 =
- 296 506 – 124 502 =
- 957 987 – 698 098 =
- 553 402 – 504 513 =
Vypočítej písemně:
- 12, 23 – 11, 91 =
- 92, 739 – 3, 670 =
Vypočítej slovní úlohu:
- V ZOO vážili zvířata. Největší tygr sibiřský vážil 315 kg, jeho mladší příbuzný vážil 234,9 kg.
- a) Kolik vážili oba tygři dohromady?
- b) O kolik kg byl druhý tygr lehčí?
5) Sestroj trojúhelník ABC o stranách: AB=30 mm, BC=45 mm, AC=45 mm. Vypočítej obvod trojúhelníku (nezapomeň na náčrtek).
AJ
1) Projekt zelenina:
- Nakresli, nalep, kombinuj-co nejvíce druhů zeleniny. K českému názvu přiřaď anglický výraz.
2) Nová slovní zásoba:
- Zapsat do slovníčků a naučit : 17. lekce (str. 128-129).
- Poslech CD-Happy birthday!: ústně-číst a překládat.
- Odpověz na otázku: When is your birthday? (roční období, měsíc, datum)
- PS: str. 85/6 (ústně), str. 85/7 (podle pokynu), str. 86/celá (doplň podle učebnice)
ČS
1) Opakování a procvičování:
Vlastivěda
- PS str. 12/1, 2, 3, 4-učebnice str. 17
- nápovědu najdeš v učebnici na str. 18
- PS str. 13/5, 6, 7
2) Opakování a procvičování:
Vlastivěda
- PS str. 14/1, 2, 3, 4
- učebnice str. 22-Manufaktura a parní stroje (naučit)
- Vznik parního stroje: https://edu.ceskatelevize.cz/vznik-parniho-stroje-5e44242a4908cf0125157fc5
- Výkladová prezentace: https://slideplayer.cz/slide/2848617/
- Zakládání manufaktur v českých zemích: https://edu.ceskatelevize.cz/zakladani-manufaktur-v-ceskych-zemich-5e441a8df2ae77328d0a6d7c
3) Opakování:
Přírodověda
- PS str. 39-učebnice str. 60
- Rozmnožovací soustava-muž a žena (učebnice str. 65)
- Rozmnožovací soustava prezentace: https://slideplayer.cz/slide/3407103/
- Byl jednou jeden život-Zrození: https://www.youtube.com/watch?v=8wnLt5PYh_c
- PS-Lidské tělo (skládanka): 5-žena, 6-muž
- Nevystřihuj, k číslům napiš názvy orgánů
Milan Kanaloš
ČJ
1) Písemně-doplň i-í nebo y-ý (místo pomlček):
- List– na bř–zách hodně proř–dlo.
- An–čka prož–la u bab–čk– mnoho krásn–ch dn–.
- Na představen– př–šly všechn– dět–.
2) Písemně-doplň ve slovech samohlásku a nabo á (místo pomlček):
- m–lo, m–l–, l–vice, kr–v–, tr–v–, čern–, vr–n–, r–no, p–tek, bl–to, škol–k, m–slo, cukr–rna
3) Písemně-doplň ve slovech samohlásku e nebo é (místo pomlček):
- ml–ko, l-to, l–tos, dol–, op–kat, l–ží, l–tadlo, sv–tr, pol–vka, kon–v, l–tá, kol–čko, z–l–ný
4) Písemně-doplň ve slovech samohlásku u nebo ú (místo pomlček):
- –ložit, –loha, –točit, –sušit, s–šenky, –raz, –těk, –razit, –nor, –navit, –nava, –roda, –hlí, –vařit
5), 6) Čítanka str. 76-77: O tom, proč mají Romky tak krásné vlasy-přečíst
- písemně-odpovědi str. 77/2, 5
MA
1) Písemně:
Opiš řady čísel a podtrhni násobky čísla 6:
- 10, 12, 24, 18, 60, 30, 40
Opiš řady čísel a podtrhni násobky čísla 7:
- 17, 7, 35, 48, 56, 49, 50
Opiš řady čísel a podtrhni násobky čísla 8:
- 15, 16, 17, 24, 33, 32, 56, 64
Opiš řady čísel a podtrhni násobky čísla 9:
- 9, 20, 18, 27, 63, 80, 90, 36
2) Písemně:
- Napiš čísla o 100 větší než: 30, 80, 800, 1000 (příklad: 40-140)
- Napiš čísla o 50 menší než: 400, 800, 750, 100
3) Písemně:
Místo teček doplň číslo hned před, hned za číslem (příklad: 80-81-82):
• 10 •
• 100 •
• 1000 •
• 250 •
• 761 •
• 159 •
4) Písemně:
Pomocí znamenék <, >, = porovnej čísla (příklad: 100 < 1000)
- 788 878
- 450 4 500
- 712 721
- 500 500
- 800 810
- 199 1190
5) Narýsuj:
a) přímku a (libovolně dlouhou)
b) úsečku AB=7 cm
AJ
1) Vyber z nabídky správnou odpověď a do sešitu napiš dvojici slov (příklad: slunce=sun, chlapec=boy):
- Hlava se řekne?____head, finger, leg
- Jirka se řekne?____John, George, Jack
- Auto se řekne?____toy, camel, car
- Jablko se řekne?____aplo, apple, green
- Fialová se řekne?____pink, purple, grey
- Moje se řekne?____mi, my, I
2) Písemně:
Opiš 1. větu. Ve 2. větě, místo teček , použij zájmeno she=ona nebo he=on (příklad: This is Martin. He is Czech):
- This is Barbora. … is English.
- This is Clara. … is Czech.
- This is Patrick. … is Czech.
- This is John. … is English.
ČS
1) Volný list papíru, čtvrtku, list v sešitu rozděl na poloviny:
- 1. polovinu nadepiš Zdravé potraviny a nakresli příklady zdravých potravin
- 2. polovinu nadepiš Nezdravé potraviny a nakresli příklady nezdravých potravin (nezapomeň na nápoje)
2) Napiš jídelníček na 1 den, uveď svá oblíbená jídla (snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře)