5.A: plán učiva 27.4.-30.4.2020

Moji milí žáci,

počasí nám přeje, takže doufám, že chodíte také ven, s rodiči na procházky, někteří mi psali, že i sportují a to je moc dobře :-). Všechny Vás moc zdravím, I. Stehlíková

ČJ

Opakování a procvičování učiva:

  • učebnice str. 89/2 -z podstatných jmen v závorce vytvořte přídavné jméno…… Vrať ty (dřevo)

Opakování a procvičování učiva:

  • učebnice str. 89/5a-ústně
  • učebnice str. 89/5a-písemně ke slovu chvíle-použij slovní spojení ve větách (žáci s PO pouze ústně)

Opakování a procvičování učiva:

  • učebnice str. 90/1 (Letní sen)-písemně:
  • vypiš přídavná jména
  • opiš první dvě věty a urči slovní druhy číslicí nad slovo

Opakování a procvičování učiva:

  • učebnice str. 90/1-písemně:
  • z prvních dvou vět vypiš pod sebe podstatná jména a urči: pád, rod, číslo, vzor

Základní větné členy: Podmět a přísudek=základní skladební dvojice

Podmět:

  • doplněním přísudku
  • vždy v 1.pádě!
  • může být vyjádřen kterýmkoli slovním druhem (nejčastěji však podstatným jménem)
  • ptáme se na něj-Kdo, co? (Na stromě rostou hrušky. Kdo, co rostou na stromě? Hrušky.

učebnice str. 153/1-ústně-vyhledej podmět….. ke slovu komnatě (O skřivánkovi a zlaté kleci)

-napiš 4 libovolné věty a podtrhni v nich podmět (všichni)

-písemně-PS str. 66/3, str.66/4-podtrhat podmět

Odkazy:

ČT

Báseň: Detektiv blesk-str. 84-přečíst

Odpověz písemně:

  • Z kolika slok se báseň skládá?
  • Kolik je v básni veršů?
  • Ze které knihy je báseň?

Čl.: Blesk a hrom-str. 84-přečíst

Odpověz písemně:

  • Proč se nesmíme za bouřky schovávat pod stromy?

 

MA

Opakování a procvičování učiva

1) Vypočítej písemně (žáci s PO-2 příklady):

  • 1 518 × 36 =
  • 6 387 × 28 =
  • 5 724 × 49 =
  • 9 109 × 11 =

Vyjádři pomocí zlomku v metrech (př.: 67 cm = 67 setin), žáci s PO-4 příklady:

  • 45 mm =
  • 69 cm =
  • 9 dm =
  • 10 dm =
  • 456 mm =
  • 88 cm =
  • 76 cm =
  • 9 dm =

Vypočítej slovní úlohu (žáci s PO pouze výpočet):

  • Škola koupila počítače za 323 100 Kč. Částku bude splácet v pravidelných měsíčních splátkách po dobu 3 let. Kolik Kč bude škola splácet měsíčně?

2) Vyjádři pomocí zlomku v kilogramech-opakování:

  • 638 g =
  • 976 g =
  • 45 g =
  • 365 g =
  • 218 g =
  • 503 g =

Vypočítej slovní úlohu (žáci s PO pouze výpočet):

  • Zahradník koupil 10 sáčků různých druhů květin. V každém sáčku bylo 15 cibulek. K sadbě odebral z každého sáčku 6 cibulek.
  • a) Kolik cibulek odebral celkem?
  • b) Kolik cibulek koupil celkem?
  • c) Kolik cibulek v sáčcích zbylo?

3) Vypočítej. Výsledek zaokrouhli na desítky:

  • (256 + 18) + (45-5) : 8 + 6 × 5 + 76 =

Vypočítej a proveď zkoušku (žáci s PO-2 příklady):

  • 98 125 : 28 =
  • 46 619 : 88 =
  • 26 329 : 32 =
  • 95 368 : 67 =

Vypočítej slovní úlohu:

  • Vedoucí prodejny objednala 57 m látky po 99 Kč. Později přiobjednala ještě dalších 43 m. Za kolik Kč objednala celkem látky?
  • Květinářka si objednala 156 tulipánů po 12 kč. Dodavatel jí však přivezl o 46 tulipánů méně. Za kolik Kč dodavatel dodal květinářce tulipány?

4) Zapiš pod sebe a proveď zkoušku. Výsledky zaokrouhli na stovky (žáci s PO-2 příklady):

  • 119 365 – 55 476 =
  • 296 506 – 124 502 =
  • 957 987 – 698 098 =
  • 553 402 – 504 513 =

Vypočítej písemně:

  • 12, 23 – 11, 91 =
  • 92, 739 – 3, 670 =

Vypočítej slovní úlohu:

  • V ZOO vážili zvířata. Největší tygr sibiřský vážil 315 kg, jeho mladší příbuzný vážil 234,9 kg.
  • a) Kolik vážili oba tygři dohromady?
  • b) O kolik kg byl druhý tygr lehčí?

5) Sestroj trojúhelník ABC o stranách: AB=30 mm, BC=45 mm, AC=45 mm. Vypočítej obvod trojúhelníku (nezapomeň na náčrtek).


AJ

1) Projekt zelenina:

  • Nakresli, nalep, kombinuj-co nejvíce druhů zeleniny. K českému názvu přiřaď anglický výraz.

2) Nová slovní zásoba:

  • Zapsat do slovníčků a naučit : 17. lekce (str. 128-129).
  • Poslech CD-Happy birthday!: ústně-číst a překládat.
  • Odpověz na otázku: When is your birthday? (roční období, měsíc, datum)
  • PS: str. 85/6 (ústně), str. 85/7 (podle pokynu), str. 86/celá (doplň podle učebnice)

ČS

1) Opakování a procvičování:

Vlastivěda

  • PS str. 12/1, 2, 3, 4-učebnice str. 17
  • nápovědu najdeš v učebnici na str. 18
  • PS str. 13/5, 6, 7

2) Opakování a procvičování:

Vlastivěda

3) Opakování:

Přírodověda


Milan Kanaloš

ČJ

1) Písemně-doplň i-í nebo y-ý (místo pomlček):

  • List na břzách hodně prořdlo.
  • Ančka prožla u babčk mnoho krásnch dn.
  • Na představenšly všechn dět.

2) Písemně-doplň ve slovech samohlásku a nabo á (místo pomlček):

  • mlo, ml, lvice, krv, trv, čern, vrn, rno, ptek, blto, školk, mslo, cukrrna

3) Písemně-doplň ve slovech samohlásku e nebo é (místo pomlček):

  • mlko, l-to, ltos, dol, opkat, lží, ltadlo, svtr, polvka, konv, ltá, kolčko, zl

4) Písemně-doplň ve slovech samohlásku u nebo ú (místo pomlček):

  • ložit, loha, točit, sušit, sšenky, raz, těk, razit, nor, navit, nava, roda, hlí, vařit

5), 6) Čítanka str. 76-77: O tom, proč mají Romky tak krásné vlasy-přečíst

  • písemně-odpovědi str. 77/2, 5

MA

1) Písemně:

Opiš řady čísel a podtrhni násobky čísla 6:

  • 10, 12, 24, 18, 60, 30, 40

Opiš řady čísel a podtrhni násobky čísla 7:

  • 17, 7, 35, 48, 56, 49, 50

Opiš řady čísel a podtrhni násobky čísla 8:

  • 15, 16, 17, 24, 33, 32, 56, 64

Opiš řady čísel a podtrhni násobky čísla 9:

  • 9, 20, 18, 27, 63, 80, 90, 36

2) Písemně:

  • Napiš čísla o 100 větší než: 30, 80, 800, 1000 (příklad: 40-140)
  • Napiš čísla o 50 menší než: 400, 800, 750, 100

3) Písemně:

Místo teček doplň číslo hned před, hned za číslem (příklad: 80-81-82):

• 10 •

• 100 •

• 1000 •

• 250 •

• 761 •

• 159 •

4) Písemně:

Pomocí znamenék <, >, = porovnej čísla (příklad: 100 < 1000)

  • 788    878
  • 450    4 500
  • 712     721
  • 500    500
  • 800    810
  • 199     1190

5) Narýsuj:

a) přímku a (libovolně dlouhou)

b) úsečku AB=7 cm


AJ

1) Vyber z nabídky správnou odpověď a do sešitu napiš dvojici slov (příklad: slunce=sun, chlapec=boy):

  • Hlava se řekne?____head, finger, leg
  • Jirka se řekne?____John, George, Jack
  • Auto se řekne?____toy, camel, car
  • Jablko se řekne?____aplo, apple, green
  • Fialová se řekne?____pink, purple, grey
  • Moje se řekne?____mi, my, I

2) Písemně:

Opiš 1. větu. Ve 2. větě, místo teček , použij zájmeno she=ona nebo he=on (příklad: This is Martin. He is Czech):

  • This is Barbora.  … is English.
  • This is Clara.  … is Czech.
  • This is Patrick.  … is Czech.
  • This is John.  … is English.

ČS

1) Volný list papíru, čtvrtku, list v sešitu rozděl na poloviny:

  • 1. polovinu nadepiš Zdravé potraviny a nakresli příklady zdravých potravin
  • 2. polovinu nadepiš Nezdravé potraviny a nakresli příklady nezdravých potravin (nezapomeň na nápoje)

2) Napiš jídelníček na 1 den, uveď svá oblíbená jídla (snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře)