5.A: plán učiva 30.3.-3.4.2020

ČJ-slovesa

1) Opakování a procvičování učiva:

-písemně-učebnice str. 139/5a, 5b: vypsat pod sebe slovesné tvary, určit osobu, číslo, čas

 

2) Opakování a procvičování učiva:

-ústně-učebnice str.140/1b

-Minulý čas: definice→žlutě+přehled časování sloves v minulém čase-učebnice str.140 (přečíst a naučit)

-písemně učebnice str. 140/1a-pouze vypsat slovesa v minulém čase

 

3) Opakování a procvičování učiva:

-písemně-učebnice str. 141/2a

-ústně-učebnice str. 141-tabulka časování zvratných sloves, učebnice str. 141/3

 

4)  Opakování a procvičování učiva:

-písemně-učebnice str. 141/4a

PS str. 64/3-osmisměrka-zeleně označ 13 sloves ve tvaru infinitivu

PS str. 65/1

 

5) Tvary rozkazovacího způsobu:

-výklad-učebnice str. 144-žlutě+přehled tvarů rozkazovacího způsobu (přečíst a naučit)

-ústně-učebnice str. 145/2

-písemně-učebnice str. 145/3a-psát jen zákazy

 

6) Čtení (doplnění učiva vlastivědy)

-sešit na čtení, můžeš nakreslit k článku obrázek

-Jan Amos Komenský-čítanka str. 19-20

-písemně odpověz: Kdo byl rychtář?, str. 19/1, 2, str. 20/1, 2

 

7) Kluci i holky do školy! (doplnění učiva vlastivědy)

čítanka str. 58

-písemně-vysvětli: břidlicová tabulka, blahovůle (cirkve), zabít dvě mouchy jednou ranou

-písemně-odpověz-str. 58/1

 

MA

-nezapomeň u slovních úloh jejich zápis (žáci, kterých se týká výjimka, mohou psát pouze výpočet slovní úlohy)

1) Opakování a procvičování:

-písemné dělení+ZK:

  • 55 481 : 6
  • 228 496 : 9
  • 661 013 : 37
  • 90 011 : 24

-pamětné odčítání desetinných čísel-učebnice 2.díl str. 50 (růžové)

-pamětně, ústně-učebnie 2. díl str. 50/2, 3

 

2) Opakování a procvičování:

-pamětně, ústně-učebnice 2.díl str. 51/8

-písemně-učebnice 2.díl str. 51/9

-písemné odčítání desetinných čísel-učebnice 2.díl str. 50, 51 (růžové)

-písemně do sešitu-učebnice 2.díl str. 50/5

 

3) Opakování a procvičování:

-písemně+ZK-učebnice 2.díl str. 51/17

-písemně-učebnice 2.díl str. 51/6

 

4) Opakování a procvičování:

-písemně-učebnice 2.díl str. 28/7 (bez ZK)

-písemně-učebnice 2.díl str. 51/10, 11, 14

 

5) Opakování a procvičování:

-písemně-učebnice 2.díl str. 51/15, 16

-písemně-učebnice 2.díl str. 56/ 4

 

AJ

1) Opakovat zájmena osobní a přivlastňovací

-ústně-učebnice str. 115/5, 6

-písemně-PS str. 76/4, 5

 

2) Ann’s got a new pet – učebnice str. 116/117

-přečíst článek, překlad-ústně

-do slovníčku nová slovíčka (3)

-doplnit PS str. 77

 

3) ústně-učebnice str. 117/cv.1, A1

-písemně do sešitu (AJ Š)-učebnice str. 117/2a-piš pouze otázky s použitím zájmen: she, they, he

-ústně-učebnice str. 117/2b

 

ČS

Vlastivěda-1.-2.

Ve školních lavicíchučebnice str. 14

Jan Amos Komenskýučebnice str. 15naučit

-odpověz písemně (volný list papíru, můžeš si založit pro přehlednost sešit, pokud doma máš) na otázky v učebnici str. 15/1, 2, 3, 6

-písemně doplň PS str. 10 (celá)

-dobrovolný referát: Jan Amos Komenský-pouze nejznámější díla, hlavní myšlenka a význam

 

Přírodověda-1.-2.

Neúnavné srdce, Chráníme své srdce a krev

učebnice str. 58naučit se

-písemně odpověz:

  • Co je transfuze krve?
  • Co je autotransfuze?
  • Víš, jakou máš krevní skupinu?

PS str. 32/7,8

Trávicí soustava-přijmout a zpracovat

Pečujeme o svůj chrupučebnice str. 59-naučit

PS str. 33/9, 10

 

Milan Kanaloš:

ČJ (sešit Čj Š)

učebnice str. 33/1a-přepiš básničku, vyhledej podstatná jména-podtrhni je červeně, slovesa podtrhni modře

-slova opačného významu-do sešitu (například: rychlý-pomalý):

  • hodně-
  • vysoký-
  • hezký-
  • nahoře-
  • ráno-
  • světlo-
  • den-
  • smutný-

-napiš 3 slova s ú na začátku a 3 slova s ů uprostřed slova

-přepiš slova:

  • kopaná
  • slunce
  • moře
  • míč
  • jízda
  • luk

podtrhni souhlásky tvrdé-modře, souhlásky měkké-zeleně, souhlásky dlouhé i krátké-červeně

-ze slov:

  • vlk
  • veverka
  • hrb
  • třída
  • lavice
  • domov
  • hodiny

vyber slova: jednoslabičná, dvojslabičná, trojslabičná a napiš je

-seřaď a napiš slova podle abecedy:

  • Karel
  • Ivana
  • Soňa
  • Helena
  • Hynek
  • Robert
  • Barbora

-slova v závorce dej do náležitého tvaru a věty napiš:

  • Jdeme s (Jirka) na (procházka).
  • Na břehu (rybník) se vyhřívají zelené (žába).
  • Dostali jsme se (pěšinka) až na širokou (cesta).

-nauč se 1.sloku básničky: Cestování v čase (čítanka str. 15)

-přečti si článek Žulačítanka str. 23

 

MA (sešit MŠ)

-učebnice 1.díl:

str. 3/3, str. 5/16, str. 3/6, str. 4/9, str. 7/29 (bez odhadu), str. 8/39 (bez odhadu), str. 7/34 (bez odhadu)

 

AJ

-napiš anglicky číslovky (příklad 10-ten), pomůcka str.12, 20

  • 5-
  • 8-
  • 11-
  • 16-
  • 13-
  • 9-
  • 7-
  • 18-

-opiš anglické názvy barev a podtrhni je správnou pastelkou (učebnice str. 8)

-opakuj časování slovesa „to be“ (být)-učebnice str. 43/rámeček

-vyhledej ve slovníčku na konci učebnice a přelož slova:

  • pero
  • aktovka
  • penál
  • třída
  • učitel
  • tužka
  • tabule
  • lavice
  • židle

ČS

-Vlastivěda-učebnice červená-ČR jako součást Evropy-opakování a procvičování str. 6-7

-Přírodověda-učebnice zelená-Neúnavné srdce, Chráníme své srdce a krev-přečíst a naučit se

PS modrý-str. 32/7, 8