5.A: plán učiva 30.3.-3.4.2020
ČJ-slovesa
1) Opakování a procvičování učiva:
-písemně-učebnice str. 139/5a, 5b: vypsat pod sebe slovesné tvary, určit osobu, číslo, čas
2) Opakování a procvičování učiva:
-ústně-učebnice str.140/1b
-Minulý čas: definice→žlutě+přehled časování sloves v minulém čase-učebnice str.140 (přečíst a naučit)
-písemně učebnice str. 140/1a-pouze vypsat slovesa v minulém čase
3) Opakování a procvičování učiva:
-písemně-učebnice str. 141/2a
-ústně-učebnice str. 141-tabulka časování zvratných sloves, učebnice str. 141/3
4) Opakování a procvičování učiva:
-písemně-učebnice str. 141/4a
–PS str. 64/3-osmisměrka-zeleně označ 13 sloves ve tvaru infinitivu
–PS str. 65/1
5) Tvary rozkazovacího způsobu:
-výklad-učebnice str. 144-žlutě+přehled tvarů rozkazovacího způsobu (přečíst a naučit)
-ústně-učebnice str. 145/2
-písemně-učebnice str. 145/3a-psát jen zákazy
6) Čtení (doplnění učiva vlastivědy)
-sešit na čtení, můžeš nakreslit k článku obrázek
-Jan Amos Komenský-čítanka str. 19-20
-písemně odpověz: Kdo byl rychtář?, str. 19/1, 2, str. 20/1, 2
7) Kluci i holky do školy! (doplnění učiva vlastivědy)
–čítanka str. 58
-písemně-vysvětli: břidlicová tabulka, blahovůle (cirkve), zabít dvě mouchy jednou ranou
-písemně-odpověz-str. 58/1
MA
-nezapomeň u slovních úloh jejich zápis (žáci, kterých se týká výjimka, mohou psát pouze výpočet slovní úlohy)
1) Opakování a procvičování:
-písemné dělení+ZK:
- 55 481 : 6
- 228 496 : 9
- 661 013 : 37
- 90 011 : 24
-pamětné odčítání desetinných čísel-učebnice 2.díl str. 50 (růžové)
-pamětně, ústně-učebnie 2. díl str. 50/2, 3
2) Opakování a procvičování:
-pamětně, ústně-učebnice 2.díl str. 51/8
-písemně-učebnice 2.díl str. 51/9
-písemné odčítání desetinných čísel-učebnice 2.díl str. 50, 51 (růžové)
-písemně do sešitu-učebnice 2.díl str. 50/5
3) Opakování a procvičování:
-písemně+ZK-učebnice 2.díl str. 51/17
-písemně-učebnice 2.díl str. 51/6
4) Opakování a procvičování:
-písemně-učebnice 2.díl str. 28/7 (bez ZK)
-písemně-učebnice 2.díl str. 51/10, 11, 14
5) Opakování a procvičování:
-písemně-učebnice 2.díl str. 51/15, 16
-písemně-učebnice 2.díl str. 56/ 4
AJ
1) Opakovat zájmena osobní a přivlastňovací
-ústně-učebnice str. 115/5, 6
-písemně-PS str. 76/4, 5
2) Ann’s got a new pet – učebnice str. 116/117
-přečíst článek, překlad-ústně
-do slovníčku nová slovíčka (3)
-doplnit PS str. 77
3) ústně-učebnice str. 117/cv.1, A1
-písemně do sešitu (AJ Š)-učebnice str. 117/2a-piš pouze otázky s použitím zájmen: she, they, he
-ústně-učebnice str. 117/2b
ČS
Vlastivěda-1.-2.
–Ve školních lavicích–učebnice str. 14
–Jan Amos Komenský–učebnice str. 15–naučit
-odpověz písemně (volný list papíru, můžeš si založit pro přehlednost sešit, pokud doma máš) na otázky v učebnici str. 15/1, 2, 3, 6
-písemně doplň PS str. 10 (celá)
-dobrovolný referát: Jan Amos Komenský-pouze nejznámější díla, hlavní myšlenka a význam
Přírodověda-1.-2.
–Neúnavné srdce, Chráníme své srdce a krev
–učebnice str. 58–naučit se
-písemně odpověz:
- Co je transfuze krve?
- Co je autotransfuze?
- Víš, jakou máš krevní skupinu?
–PS str. 32/7,8
–Trávicí soustava-přijmout a zpracovat
–Pečujeme o svůj chrup–učebnice str. 59-naučit
–PS str. 33/9, 10
Milan Kanaloš:
ČJ (sešit Čj Š)
–učebnice str. 33/1a-přepiš básničku, vyhledej podstatná jména-podtrhni je červeně, slovesa podtrhni modře
-slova opačného významu-do sešitu (například: rychlý-pomalý):
- hodně-
- vysoký-
- hezký-
- nahoře-
- ráno-
- světlo-
- den-
- smutný-
-napiš 3 slova s ú na začátku a 3 slova s ů uprostřed slova
-přepiš slova:
- kopaná
- slunce
- moře
- míč
- jízda
- luk
podtrhni souhlásky tvrdé-modře, souhlásky měkké-zeleně, souhlásky dlouhé i krátké-červeně
-ze slov:
- vlk
- veverka
- hrb
- třída
- lavice
- domov
- hodiny
vyber slova: jednoslabičná, dvojslabičná, trojslabičná a napiš je
-seřaď a napiš slova podle abecedy:
- Karel
- Ivana
- Soňa
- Helena
- Hynek
- Robert
- Barbora
-slova v závorce dej do náležitého tvaru a věty napiš:
- Jdeme s (Jirka) na (procházka).
- Na břehu (rybník) se vyhřívají zelené (žába).
- Dostali jsme se (pěšinka) až na širokou (cesta).
-nauč se 1.sloku básničky: Cestování v čase (čítanka str. 15)
-přečti si článek Žula–čítanka str. 23
MA (sešit MŠ)
-učebnice 1.díl:
str. 3/3, str. 5/16, str. 3/6, str. 4/9, str. 7/29 (bez odhadu), str. 8/39 (bez odhadu), str. 7/34 (bez odhadu)
AJ
-napiš anglicky číslovky (příklad 10-ten), pomůcka str.12, 20
- 5-
- 8-
- 11-
- 16-
- 13-
- 9-
- 7-
- 18-
-opiš anglické názvy barev a podtrhni je správnou pastelkou (učebnice str. 8)
-opakuj časování slovesa „to be“ (být)-učebnice str. 43/rámeček
-vyhledej ve slovníčku na konci učebnice a přelož slova:
- pero
- aktovka
- penál
- třída
- učitel
- tužka
- tabule
- lavice
- židle
ČS
-Vlastivěda-učebnice červená-ČR jako součást Evropy-opakování a procvičování str. 6-7
-Přírodověda-učebnice zelená-Neúnavné srdce, Chráníme své srdce a krev-přečíst a naučit se
–PS modrý-str. 32/7, 8