5.B Učivo od 8.6. – 12.6.2020

Ahoj milí žáci.

Děkuji všem, kteří  mi odesíláte vypracované úkoly. Budu k tomu také  přihlížet při hodnocení na vysvědčení.

V týdnu od 15.6 do 19.6.  budu od vás vybírat  Š sešity  Čj a M,  a  PS – Čj, Ma, Př, Vl  a portfolia.  Pokud jste průběžně nepracovali dodělejte všechny zadané úkoly od  začátku distanční výuky , (tedy od 12.března do doby odevzdání ). Zkontrolujte si  na stránkách školy zpětně.

Školní sešity, všechny PS a portfolia    mi žáci přinesou  před školu v odpoledních hodinách.  Datum a čas upřesním příští týden na stránkách školy      Přijdou jen  zdraví žáci, nebo jejich rodiče.

 !!!  Zároveň budu vracet peníze, které mi žáci zaplatily na ŠvP ,  SRPŠ, divadlo a zbytek z třídního fondu.

Žáci,kteří chodí do školy odevzdají  vše požadované  dne  5.6. paní učitelce  Janákové.  Děkuji   M. Mašková

 

 Dnešní úkoly pište všechny  na volné listy papíru a založte do portfolia ! (Kromě prací v PS, literatury a výpisků z ČS)

 

Český jazyk

1) Shrnutí – jednoduchá věta : učeb. str. 166

  • zapamatujte si co je v hnědém rámečku “ Co víme o jednoduché větě“ a v hnědém rámečku „Psaní koncovky slovesa v přísudku se řídí podmětem
  • napište uč. str. 166/2a „Tvary sloves převeďte do minulého času “ (Příkopy se zelenají….)
  • učeb. str. 167 celá : „Ověříme, co už víme – jednoduchá věta“ – Napište tento  nadpis  a pak jen napište číslo otázky a k tomu písmeno správné odpovědi.    Např.: 1 c,  2. a

2) Stavba souvětí :  přečtěte si

  1. Co je souvětí – učeb. str. 170 – opište si do Š sešitů ze str. 170   žlutou tabulku
  2. Spojování vět v souvětí – učeb. str. 171- 172  opište si do Š sešitů žlutou tabulku  ze str. 171 a ze str. 172
  • opište uč. str. 170/2a), podtrhněte základní skladebné dvojice  (Kolem sousedova plotu vykvetl záhon růží……) (Žáci s PO píší  3 věty)
  • uč. str. 171/1a „Pozorně čtěte text. Co mají společného….. (V roce 1492 vypluly ze Španělska…..) – ústně
  • uč. str. 171/2a,b,c – písemně ( Všichni se snažili. Chtěli získat dobrou známku.) (Žáci s PO píší 5 řádků)
  • uč. str. 172/4- písemně (opiš větu a napiš vzorec souvětí) ( Všichni věděli, že musí dávat pozor.)  (Žáci s PO píší 4 věty)

3)  PS

  • str. 69 celá ( Žáci s PO  nebudou psát cv 2)
  • str. 70/ 1a) , 70/ 2,a)b), celé
  • str. 70/3 (Žáci s PO napíší 4 věty)

4)  Čtení :

  • Čítanka str. 126 -“ Nahlédnutí do Jihomoravského kraje “  zapište do lit. sešitů nadpis, autora a odpovězte písemně na otázky  č. 3 ,4 za článkem.
  • Čítanka str. 127 – „Proč jsou fiály na Staré brněnské radnici pokroucené“ zápis do lit. sešitů -nadpis + autor. Odpovězte písemně na otázku č. 3 za textem.
  • Můžete k oběma článkům nakreslit obrázek.

 

Matematika

1) Jednotky času:   ( Zopakujeme si:   1h = 60 min,  1 min = 60 s,  1h = 3600 s )

  • Vyjádři v uvedených jednotkách : ( písemně)

1/2 h = ______ min

1/4 h = ______ min

1/3 h = ______ min

1/6 h = ______ min

1/5 h = ______ min

1/10 h = _____ min

 

70 min = _____ h ____ min

108 min = ____ h ____ min

95 min = _____ h ____ min

 

2) Sčítej podle vzoru : (písemně)  ( 53 min + 36 min = 89 min = 129 min)

44 min + 30 min = _____ min = ___ h ____min

53 min + 47 min = ______min = ____ h ____min

30 min + 57 min = ______min = ____ h ____min

 

3) Sčítej podle vzoru: ( písemně)  ( 2 h 48 min + 1 h 55 min = 3 h 103 min = 4 h 43 min)

1 h 30 min + 1 h 45 min = _____ h ____ min = _____h _____min

2 h 42 min +       34 min = _____ h ____ min = _____h _____min

3 h 40 min + 1 h 35 min = _____ h ____ min = _____h _____min

 

4) Slovní úlohy,  aritmetický průměr, zaokrouhlování čísel : ( pište zápis , výpočet, odpověď) (Žáci s PO nemusí psát zápis a píší pouze  A, C)

  1.  Vlak měl podle jízdního řádu přijet v 17 h 40 min. Má však 25 min zpoždění. V kolik hodin přijede?
  2.  Divadelní představení začalo v 19 h 35 min a má trvat 2 h 45 min. V kolik hodin by mělo skončit?
  3.  Laura utratila první den 47 Kč, druhý den  65 Kč a třetí den jenom 35 Kč. Kolik korun utratila průměrně za den ?
  4.  V cukrárně jsme si vybrali zboží za 35,60 Kč, v zelenině za 53,70 Kč. Kolik jsme platili celkem po zaokrouhlení na celé koruny? Kolik nám zbylo ze 100 Kč?

 

5) Najdi řešení rovnic a proveď zkoušku :

x + 5 . 45 = 672

__________________

__________________

z – 5,2 = 1,4 + 2,5

__________________

__________________

6)   Opakování  -vypočítej písemně  (pod sebe) se zkouškou :

7 845 265 :  25 =

98 564 041 : 66 =

8 562  .  95 =

85, 62  . 95 =

753, 05  .  28 =

 

7)  PS  – aritmetický průměr

( Aritmetický průměr vypočítáme tak, že sečteme všechna  čísla a vydělíme počtem sečtených  čísel) !                                                                       Př.   7+ 6+ 22 +5 = 40,   40 : 4 = 10,   číslo 10  je aritmetickým průměrem čísel 7,6,22,5.

  • vypočítej str. 22/5,
  • str. 25/1, 2, 3, 5 ,
  • str.  26 převody jednotek času cv. 1,2, 3
  • str.  26 převody jednotek délky cv. 2  (Žáci s PO napíší z každého sloupce první  4 příklady )

8) Geometrie :  PS  str. 40/1,2 3, 4, 6.

 

Anglický jazyk

1) Opakování a procvičování pokynů:

  • učeb. str. 142/ 7a ,b. Pracuj podle pokynů ( Put the pen…).
  • učeb. str. 142/ 8 písemně. ( Na lavici , pod lavicí,…..).

2) Projekt:

  • nakresli obrázek lesa a v něm různé živočichy, rostliny a lesní plody, se kterými se v lese můžeš setkat. Napiš k nim český a anglický výraz.

3) Dokončení projektu.

  • Přelož písemně do češtiny básničku In the skyPS str.93 

 

Člověk a jeho svět

Vlastivěda:

1) Opakování č. 4 „Na cestě k samostatnosti“  uč. str. 39/b vypracujte podle zadání do červených sešitů VL

2) Tvář Československé republiky  uč. str.40 – 42  přečíst + výpisky

  • ČSR demokratickým státem – str.40
  • První prezident – str. 40
  • Občané ČSR – str. 40
  • Podoba hospodářství – str. 40-41
  • Kulturní život – str. 41
  • Život za první republiky –  41-42 nahoře

3)  Zkuste odpovědět na otázky na str. 42/ 1, 2, 4, 5 –  ústně

4)  PS  –  písemně   

  • str. 21/6 a,b
  • str. 22/1 přečíst a vypracovat a),b)
  • str. 23/2 , 3
  • str. 24/ 5, 6, 7

Přírodověda :

1) Mimořádné přírodní události  učeb. str. 74-75   přečíst + výpisky

  • Jak postupovat v případě ohrožení
  • Povodně
  • Požár

2)  Opakování učeb.  str. 76  -písemně (na volný list papíru , založit do portfolia)

–    stačí napsat jen číslo otázky + písmeno správné odpovědi.   Příklad :  1 – b) , 2 – a)……..

3) PS – str. 39/5, 6,   str. 40  celá – zakroužkujte správnou odpověď

 

 

Míra Vaněk

 ČJ

Opakování – napiš jen slova, která na řádek  PATŘÍ:

1) podstatná jména:  žákyně, školou, nového, tisíc, pěkná

2) přídavná jména:   když, rychle, hezká, nový, Pavel

3) zájmena:    já, mele, pomalá, oni, prr

4) číslovky:     které, sto, první, slunce, že

5) slovesa:      košík, černá, běžela, spát, ale

 

Opakování – napiš jen slova,která na řádek NEPATŘÍ :

1) chléb ,houska,  vánočka, párek, rohlík

2) banán, jablko, maliny,kapusta, hruška

3) guma, penál, kolo, růže, aktovka

 

Opakování – vypiš z nabídky slova trojslabičná:

1) táta, dědeček, zahradnice, motyka, rýč, sázet, bič, ujela, nazývat, kolotoč

 

Čtení   – Kupec a moře – čítanka str. 144.  Přečti si a odpověz na otázky:

  • proč odjel kupec na ostrov?
  • kdo se objevil a promlouval ke kupci?

Na pláži – čítanka str. 137. Napiš 5 slov, která se ti vybaví, když se řekne slovo – moře.

 

 MA

Piš do řádků čísla:

o 10 větší než – 140, 280, 650, 700, 520

o 100 větší než – 500, 750, 430, 660, 90

o 10 menší než – 300, 55, 710, 315, 900

o 100 větší než – 250, 333, 788, 10, 600

 

Opakování: místo pomlček napiš čísla, která leží HNED PŘED a HNED ZA číslem

___ 100 ___

___ 550 ___

___  99 ___

___ 707 ___

 

Vypočítej:

6 . 8 =

9 . 4 =

3 . 7 =

8 . 8 =

5 . 6 =

0 : 5 =

50 : 5 =

21 : 3 =

36 : 4 =

56 : 7 =

24 : 8 =

 

 AJ  

Projekt:

  • nejdříve si zopakuj, co znamenají v češtině tato slovíčka: boy, girl, house, big green tree, small house, sun,dog, flowers    
  • nakresli je do svého projektu, na volný list papíru

 

ČS

Test: vyber z nabídky a napiš jen 1 správnou odpověď ( vzor- 1 a,  2 b)

1. ČR sousedí s :

  • a) Polskem  b) Slovenskem      c) Rumunskem

2. Prahou protéká:

  • a) Dyje               b) Vltava               c) Labe

3. Nejvyšším pohořím jsou:

  • a) Krkonoše      b) Beskydy           c) Tatry

4. Mezi mořské ryby patří:

  • a) kapr             b) lín                  c) sardinka

5. Ve smíšeném lese rostou:

  • a) jen listnaté stromy       b) jen jehličnaté stromy        c) listnaté a jehličnaté stromy

6. Opadavý jehličnatý strom se nazývá :

  • a) borovice    b) modřín      c) smrk