5.B Učivo od 8.6. – 12.6.2020
Ahoj milí žáci.
Děkuji všem, kteří mi odesíláte vypracované úkoly. Budu k tomu také přihlížet při hodnocení na vysvědčení.
V týdnu od 15.6 do 19.6. budu od vás vybírat Š sešity Čj a M, a PS – Čj, Ma, Př, Vl a portfolia. Pokud jste průběžně nepracovali dodělejte všechny zadané úkoly od začátku distanční výuky , (tedy od 12.března do doby odevzdání ). Zkontrolujte si na stránkách školy zpětně.
Školní sešity, všechny PS a portfolia mi žáci přinesou před školu v odpoledních hodinách. Datum a čas upřesním příští týden na stránkách školy Přijdou jen zdraví žáci, nebo jejich rodiče.
!!! Zároveň budu vracet peníze, které mi žáci zaplatily na ŠvP , SRPŠ, divadlo a zbytek z třídního fondu.
Žáci,kteří chodí do školy odevzdají vše požadované dne 5.6. paní učitelce Janákové. Děkuji M. Mašková
Dnešní úkoly pište všechny na volné listy papíru a založte do portfolia ! (Kromě prací v PS, literatury a výpisků z ČS)
Český jazyk
1) Shrnutí – jednoduchá věta : učeb. str. 166
- zapamatujte si co je v hnědém rámečku “ Co víme o jednoduché větě“ a v hnědém rámečku „Psaní koncovky slovesa v přísudku se řídí podmětem„
- napište uč. str. 166/2a „Tvary sloves převeďte do minulého času “ (Příkopy se zelenají….)
- učeb. str. 167 celá : „Ověříme, co už víme – jednoduchá věta“ – Napište tento nadpis a pak jen napište číslo otázky a k tomu písmeno správné odpovědi. Např.: 1 c, 2. a
2) Stavba souvětí : přečtěte si
- Co je souvětí – učeb. str. 170 – opište si do Š sešitů ze str. 170 žlutou tabulku
- Spojování vět v souvětí – učeb. str. 171- 172 opište si do Š sešitů žlutou tabulku ze str. 171 a ze str. 172
- opište uč. str. 170/2a), podtrhněte základní skladebné dvojice (Kolem sousedova plotu vykvetl záhon růží……) (Žáci s PO píší 3 věty)
- uč. str. 171/1a „Pozorně čtěte text. Co mají společného….. (V roce 1492 vypluly ze Španělska…..) – ústně
- uč. str. 171/2a,b,c – písemně ( Všichni se snažili. Chtěli získat dobrou známku.) (Žáci s PO píší 5 řádků)
- uč. str. 172/4- písemně (opiš větu a napiš vzorec souvětí) ( Všichni věděli, že musí dávat pozor.) (Žáci s PO píší 4 věty)
3) PS
- str. 69 celá ( Žáci s PO nebudou psát cv 2)
- str. 70/ 1a) , 70/ 2,a)b), celé
- str. 70/3 (Žáci s PO napíší 4 věty)
4) Čtení :
- Čítanka str. 126 -“ Nahlédnutí do Jihomoravského kraje “ zapište do lit. sešitů nadpis, autora a odpovězte písemně na otázky č. 3 ,4 za článkem.
- Čítanka str. 127 – „Proč jsou fiály na Staré brněnské radnici pokroucené“ zápis do lit. sešitů -nadpis + autor. Odpovězte písemně na otázku č. 3 za textem.
- Můžete k oběma článkům nakreslit obrázek.
Matematika
1) Jednotky času: ( Zopakujeme si: 1h = 60 min, 1 min = 60 s, 1h = 3600 s )
- Vyjádři v uvedených jednotkách : ( písemně)
1/2 h = ______ min
1/4 h = ______ min
1/3 h = ______ min
1/6 h = ______ min
1/5 h = ______ min
1/10 h = _____ min
70 min = _____ h ____ min
108 min = ____ h ____ min
95 min = _____ h ____ min
2) Sčítej podle vzoru : (písemně) ( 53 min + 36 min = 89 min = 1 h 29 min)
44 min + 30 min = _____ min = ___ h ____min
53 min + 47 min = ______min = ____ h ____min
30 min + 57 min = ______min = ____ h ____min
3) Sčítej podle vzoru: ( písemně) ( 2 h 48 min + 1 h 55 min = 3 h 103 min = 4 h 43 min)
1 h 30 min + 1 h 45 min = _____ h ____ min = _____h _____min
2 h 42 min + 34 min = _____ h ____ min = _____h _____min
3 h 40 min + 1 h 35 min = _____ h ____ min = _____h _____min
4) Slovní úlohy, aritmetický průměr, zaokrouhlování čísel : ( pište zápis , výpočet, odpověď) (Žáci s PO nemusí psát zápis a píší pouze A, C)
- Vlak měl podle jízdního řádu přijet v 17 h 40 min. Má však 25 min zpoždění. V kolik hodin přijede?
- Divadelní představení začalo v 19 h 35 min a má trvat 2 h 45 min. V kolik hodin by mělo skončit?
- Laura utratila první den 47 Kč, druhý den 65 Kč a třetí den jenom 35 Kč. Kolik korun utratila průměrně za den ?
- V cukrárně jsme si vybrali zboží za 35,60 Kč, v zelenině za 53,70 Kč. Kolik jsme platili celkem po zaokrouhlení na celé koruny? Kolik nám zbylo ze 100 Kč?
5) Najdi řešení rovnic a proveď zkoušku :
x + 5 . 45 = 672
__________________
__________________
z – 5,2 = 1,4 + 2,5
__________________
__________________
6) Opakování -vypočítej písemně (pod sebe) se zkouškou :
7 845 265 : 25 =
98 564 041 : 66 =
8 562 . 95 =
85, 62 . 95 =
753, 05 . 28 =
7) PS – aritmetický průměr
( Aritmetický průměr vypočítáme tak, že sečteme všechna čísla a vydělíme počtem sečtených čísel) ! Př. 7+ 6+ 22 +5 = 40, 40 : 4 = 10, číslo 10 je aritmetickým průměrem čísel 7,6,22,5.
- vypočítej str. 22/5,
- str. 25/1, 2, 3, 5 ,
- str. 26 převody jednotek času cv. 1,2, 3
- str. 26 převody jednotek délky cv. 2 (Žáci s PO napíší z každého sloupce první 4 příklady )
8) Geometrie : PS str. 40/1,2 3, 4, 6.
Anglický jazyk
1) Opakování a procvičování pokynů:
- učeb. str. 142/ 7a ,b. Pracuj podle pokynů ( Put the pen…).
- učeb. str. 142/ 8 písemně. ( Na lavici , pod lavicí,…..).
2) Projekt:
- nakresli obrázek lesa a v něm různé živočichy, rostliny a lesní plody, se kterými se v lese můžeš setkat. Napiš k nim český a anglický výraz.
3) Dokončení projektu.
- Přelož písemně do češtiny básničku In the sky, PS str.93
Člověk a jeho svět
Vlastivěda:
1) Opakování č. 4 „Na cestě k samostatnosti“ uč. str. 39/b vypracujte podle zadání do červených sešitů VL
2) Tvář Československé republiky uč. str.40 – 42 přečíst + výpisky
- ČSR demokratickým státem – str.40
- První prezident – str. 40
- Občané ČSR – str. 40
- Podoba hospodářství – str. 40-41
- Kulturní život – str. 41
- Život za první republiky – 41-42 nahoře
3) Zkuste odpovědět na otázky na str. 42/ 1, 2, 4, 5 – ústně
4) PS – písemně
- str. 21/6 a,b
- str. 22/1 přečíst a vypracovat a),b)
- str. 23/2 , 3
- str. 24/ 5, 6, 7
Přírodověda :
1) Mimořádné přírodní události učeb. str. 74-75 přečíst + výpisky
- Jak postupovat v případě ohrožení
- Povodně
- Požár
2) Opakování učeb. str. 76 -písemně (na volný list papíru , založit do portfolia)
– stačí napsat jen číslo otázky + písmeno správné odpovědi. Příklad : 1 – b) , 2 – a)……..
3) PS – str. 39/5, 6, str. 40 celá – zakroužkujte správnou odpověď
Míra Vaněk
ČJ
Opakování – napiš jen slova, která na řádek PATŘÍ:
1) podstatná jména: žákyně, školou, nového, tisíc, pěkná
2) přídavná jména: když, rychle, hezká, nový, Pavel
3) zájmena: já, mele, pomalá, oni, prr
4) číslovky: které, sto, první, slunce, že
5) slovesa: košík, černá, běžela, spát, ale
Opakování – napiš jen slova,která na řádek NEPATŘÍ :
1) chléb ,houska, vánočka, párek, rohlík
2) banán, jablko, maliny,kapusta, hruška
3) guma, penál, kolo, růže, aktovka
Opakování – vypiš z nabídky slova trojslabičná:
1) táta, dědeček, zahradnice, motyka, rýč, sázet, bič, ujela, nazývat, kolotoč
Čtení – Kupec a moře – čítanka str. 144. Přečti si a odpověz na otázky:
- proč odjel kupec na ostrov?
- kdo se objevil a promlouval ke kupci?
Na pláži – čítanka str. 137. Napiš 5 slov, která se ti vybaví, když se řekne slovo – moře.
MA
Piš do řádků čísla:
o 10 větší než – 140, 280, 650, 700, 520
o 100 větší než – 500, 750, 430, 660, 90
o 10 menší než – 300, 55, 710, 315, 900
o 100 větší než – 250, 333, 788, 10, 600
Opakování: místo pomlček napiš čísla, která leží HNED PŘED a HNED ZA číslem
___ 100 ___
___ 550 ___
___ 99 ___
___ 707 ___
Vypočítej:
6 . 8 =
9 . 4 =
3 . 7 =
8 . 8 =
5 . 6 =
0 : 5 =
50 : 5 =
21 : 3 =
36 : 4 =
56 : 7 =
24 : 8 =
AJ
Projekt:
- nejdříve si zopakuj, co znamenají v češtině tato slovíčka: boy, girl, house, big green tree, small house, sun,dog, flowers
- nakresli je do svého projektu, na volný list papíru
ČS
Test: vyber z nabídky a napiš jen 1 správnou odpověď ( vzor- 1 a, 2 b)
1. ČR sousedí s :
- a) Polskem b) Slovenskem c) Rumunskem
2. Prahou protéká:
- a) Dyje b) Vltava c) Labe
3. Nejvyšším pohořím jsou:
- a) Krkonoše b) Beskydy c) Tatry
4. Mezi mořské ryby patří:
- a) kapr b) lín c) sardinka
5. Ve smíšeném lese rostou:
- a) jen listnaté stromy b) jen jehličnaté stromy c) listnaté a jehličnaté stromy
6. Opadavý jehličnatý strom se nazývá :
- a) borovice b) modřín c) smrk