Matematika 9.A (1. – 5.6.)
Ahoj!
1/6
Dnešní hodinu si zkontrolujte řešení převodů jednotek délky a obsahu.
2/6
Zkuste vyřešit co nejvíc slovních úloh z pracovního sešitu na výpočty v rovinných obrazcích:
Návod: náčrtek, vyznačení známých a neznámých údajů, zapsání vzorců, pak už jenom přemýšlet… 🙂
PS: 153/A-1, A-2, A-3, A-4
3/6
Minulý týden jsme zopakovali první část počítací geometrie ze základní školy – rovinné obrazce.
Tento týden se zaměříme na druhou, náročnější část, a to jsou PROSTOROVÁ TĚLESA
Jmenují se prostorová, takže jsou v prostoru, tudíž 3D.
A jaká tělesa známe:
KRYCHLE
KVÁDR
HRANOL
VÁLEC
KOULE
JEHLAN
KUŽEL
A co se tedy u těles počítá?
POVRCH – jakou celkovou plochu stěny tělesa zaujímají
Jednotky budou stejné jako u obsahu, které jsme trénovali minulý týden.
OBJEM – co se vejde dovnitř tělesa
A v jakých jednotkách budeme tedy dostávat výsledky? V jednotkách objemu.
ml, cl, dl, l, hl
mm³, cm³, dm³, m³
Jaké jsou dva důležité vztahy?
dm³ = l, cm³ = ml
4/6
Vypracujte v pracovním sešitě celou stranu 158.
Řešení bude vypadat následovně:
NÁZEV TĚLESA NÁČRTEK VZOREC POVRCH VZOREC OBJEM
KRYCHLE
KVÁDR
HRANOL
VÁLEC
KOULE
JEHLAN
KUŽEL
5/6
DOMÁCÍ ÚKOL:
Následující pracovní list shrnuje převody jednotek objemu.
Převody jednotek objemu jsou nejkomplikovanější, proto vám dávám pracovní list pouze na tyto jednotky.
!!! VYPRACOVANÝ PRACOVNÍ LIST POŠLETE V PÁTEK MAILEM!!!
J. Bajer