Matematika 9.A (1. – 5.6.)

Ahoj!

1/6

Dnešní hodinu si zkontrolujte řešení převodů jednotek délky a obsahu.

 

2/6

Zkuste vyřešit co nejvíc slovních úloh z pracovního sešitu na výpočty v rovinných obrazcích:

Návod: náčrtek, vyznačení známých a neznámých údajů, zapsání vzorců, pak už jenom přemýšlet… 🙂

PS: 153/A-1, A-2, A-3, A-4

 

3/6

Minulý týden jsme zopakovali první část počítací geometrie ze základní školy – rovinné obrazce.

Tento týden se zaměříme na druhou, náročnější část, a to jsou PROSTOROVÁ TĚLESA

Jmenují se prostorová, takže jsou v prostoru, tudíž 3D.

A jaká tělesa známe:

KRYCHLE

KVÁDR

HRANOL

VÁLEC

KOULE

JEHLAN

KUŽEL

 

A co se tedy u těles počítá?

POVRCH – jakou celkovou plochu stěny tělesa zaujímají

Jednotky budou stejné jako u obsahu, které jsme trénovali minulý týden.

OBJEM – co se vejde dovnitř tělesa

A v jakých jednotkách budeme tedy dostávat výsledky? V jednotkách objemu.

ml, cl, dl, l, hl

mm³, cm³, dm³, m³

Jaké jsou dva důležité vztahy?

dm³ = l, cm³ = ml

 

4/6

Vypracujte v pracovním sešitě celou stranu 158.

Řešení bude vypadat následovně:

NÁZEV TĚLESA               NÁČRTEK             VZOREC POVRCH          VZOREC OBJEM

KRYCHLE

KVÁDR

HRANOL

VÁLEC

KOULE

JEHLAN

KUŽEL

 

 

5/6

DOMÁCÍ ÚKOL:

Následující pracovní list shrnuje převody jednotek objemu.

Převody jednotek objemu jsou nejkomplikovanější, proto vám dávám pracovní list pouze na tyto jednotky.

jednotky objemu – zadání

 

!!! VYPRACOVANÝ PRACOVNÍ LIST POŠLETE V PÁTEK MAILEM!!!

 

J. Bajer