5.B Učivo 25.5.- 29.5.2020
Dobrý den ,
nejdříve důležité pokyny pro rodiče a žáky, kteří nastoupí od 25.5. do školy:
- všichni žáci přihlášení k výuce odevzdají dne 25.5.2020 před školou zástupkyni vyplněné a podepsané zákonnými zástupci čestné prohlášení s datem 25.5. . Kdo toto neučiní, do školy nesmí
- kdo nenastoupí 25.5. do školy , později už nemůže
- pro žáky, kteří budou chodit do školy je docházka povinná. Případná absence musí být řádně omluvena v ŽK.
- žáci jsou povinni ve škole nosit roušku. S sebou budou mít 2 ks roušek na den.
- žáci jsou povinni dodržovat nařízení -při porušení – hrozí vyloučení z výuky
- skupina žáků 5.B se bude dopoledne učit s pí. učitelkou Evou Janákovou, skupina se nemění.
- žáci budou probírat učivo z Ma, Čj, ČS, popř. Aj + výchovy (doma už distanční výuku plnit nebudou)
- na pondělí 5. si přinesou žáci do školy – ŽK, notýsky na poznámky(info) , 1x velký silný linkovaný sešit č.444e, vše na Čj, ( sešity,PS, učebnice , čítanka), vše na Matematiku (sešity, PS, učebnice, ) od pí. učitelky budou dostávat informace každý den
- rodiče a doprovod mají zákaz vstupu do areálu školy (čekají vždy před školou)
- neposílejte děti s příznaky nemoci do školy – okamžitě dát telefonicky zprávu škole
- je nutné, aby měli rodiče dostupný telefon po celou dobu přítomnosti dítěte ve škole
A nyní již učivo pro ty, kteří budou pokračovat doma v distanční výuce a nejdou do školy. Na týden od 25.5. do 29.5.2020
ČESKÝ JAZYK
1) Opakování podmět slovně nevyjádřený a podmět několika násobný uč. str. 158 -161,
- 159/2a),b,c,d – vše ústně
- 159/3c) ústně
- 160/2 ústně
- 161/6a) ústně
- PS str. 68/2a,b
- PS str. 68/2a,b
2) Shoda přísudku s podmětem uč. str. 162 – zapamatovat si obsah textu ve žlutém rámečku tabulku a text u červeného !
- do Š sešitů překreslit tabulku ze str. 162 – psaní koncovek v přísudku, když je podmět v množném čísle + opsat věty u červeného vykřičníku (Lidé přišli. Rodiče ….)
- písemně do Š sešitů uč. str. 162/1 celé ( Doplňte chybějící koncovky v přísudku . Do Prahy přijel – ……..)
- písemně do DÚ sešitu 162/2 ( Spojte vhodné podměty s přísudky -ve žlutých hvězdicích…..)
- uč. str. 163/ 3a) (Do vět doplňte vhodné podměty – __________ napsali dopis panu prezidentovi,. …..) (Žáci s PO napíší 7 vět)
- učeb. str.163/4 na volný list papíru -založit do portfolia : (Věty převeďte do množného čísla….Na stole ležel sešit.) (Žáci s PO píší jen 8 vět)
- !!! Toto cvičení odešlete ke kontrole na e mail: maskova@12zskladno.cz
3) Vypracuj na volný list papíru a založ do portfolia. Větu opiš :
V sobotu bude celá naše rodina na zahradě vykopávat základy pro stavbu nového a hlubšího bazénu.
- a) podtrhni skladebné dvojice (podmět a přísudek)
- b) urči slovní druhy – číslicí nad slovo
- c) vypiš všechna podstatná jména pod sebe a urči u nich- rod, číslo ,pád, vzor).
- PS str. 69/1a
- PS str. 69/3a
Čtení:
1) čítanka str. 122- Staroměstský orloj- přečíst a písemně odpovědět do liter. sešitů na otázku č. 1 za článkem v hnědém rámečku . Nejdříve napsat nadpis a autora pak odpověď.
2) str. 123 -přečíst Báseň o Praze -zápis do lit. sešitů – Název + autor , pak vypracuj otázku č. 1
3) str. 123 přečíst Abeceda pražských zajímavostí – do lit. sešitu napiš název a odpověz na otázky : Kde jsou uloženy korunovační klenoty? Jak se říká koruně z našich korunovačních klenotů? K čemu dříve sloužila Prašná brána.
Ke každému zápisu můžete přidat obrázek.
MATEMATIKA :
1) Piš do Š sešitů .Sčítej zpaměti.
28,30 + 12,70
120,06 + 3,94
17,60 -2,40
84,6 – 84,3
2) Do Š sešitů, zapiš desetinným číslem :
- jedna celá šest desetin,
- nula celá čtyři tisíciny,
- dvacet pět celých devět setin,
- sedmdesát celých třináct tisícin,
- nula celá třicet dva setin,
3) Desetinná čísla vynásob zpaměti: (Pamatuj desetinná čárka se posouvá doprava o tolik míst ,kolik je nul v činiteli) Do Š sešitů. Např. 26 . 100 = 2 600, nebo 5,7 . 10 = 57
5,3 . 10
0, 77 . 100
66,4 . 10
14,352 . 1000
4) Daná čísla vyděl 100 a napiš do Š sešitů : (Nezapomeň číslo se zmenší o tolik míst kolik má dělitel nul.) Např. 3200 : 100 = 32, nebo 560 : 100 = 5,6
19 000, 4 500, 2 159 000, 450, 20 000, 5 000, 600, 650, 701 . (Žáci s PO napíší první čtyři příklady.)
5) Napiš pět libovolných čísel : piš do Š sešitu.
- a) čísel přirozených: ______________________________________________________
- b) čísel s jedním desetinným místem: ________________________________________
- c) čísel se dvěma desetinnými místy: _________________________________________ (Žáci s PO píší tři libovolná čísla)
6) Slovní úlohy – založ do portfolia:
( zápis, výpočet, odpověď) (Žáci s PO nemusí psát zápis)
- V jednom roce se u nás sklidilo 6 468 000 tun obilí. V dalším roce se sklidilo 309 000 tun obilí. Kolik tun obilí se sklidilo celkem za oba roky?
- V jednom roce se u nás sklidilo 6 468 000 tun obilí. V dalším roce se sklidilo ještě o 309 000 tun více než v prvním roce. Kolik tun obilí se sklidilo celkem za oba roky?
7) Vypočítej písemně do DÚ sešitů.
3 598 255 + 592 356
685 958 – 346 228
6 524 300 – 47 538
5 628 + 99 674 + 450
(Žáci s PO počítají tři příklady)
8) PS str. 21 celá a
9) Geometrie – PS str. 33/ 1, 2.
ANGLICKÝ JAZYK
1) Opakování- přítomný čas průběhový:
- učebnice 138/2– popis obrázků
- připravit ústně obě cvičení, cvičení ……. going to the school outdoors– písemně
- PS 92/2– písemně
2) Opakování- přítomný čas průběhový:
- Tvoření otázky a záporu (učebnice 139/3– písemně(we are reading). Psát pouze otázky
- 139/4a, b– ústně
- 139/5– písemně, psát pouze záporné věty v Aj
3) Opakování- zájmena:
you, it, me– učebnice 135/7– ústně
- us-them– učebnice 140
- video: https://www.youtube.com/watch?v=Gl4zNRwYFMU
- https://www.youtube.com/watch?v=svikOTb2amI
- procvičování zájmen: https://www.umimeanglicky.cz/cviceni-zajmena
- učebnice 140/6a(We have a play ground at school)- ústně celé + překlad do Čj, písemně pouze neúplné věty (s tečkami)
Člověk a jeho svět :
Vlastivěda:
1) Češi a Němci
Učebnice str. 35 – přečíst, výpisky do sešitů , ústně si odpovězte 1. až 5. na otázky za textem
Přírodověda:
2) Osobní bezpečí – učeb. str. 70- přečíst – výpisky
3) Předcházíme nemocem, ……..- učeb. str. 71 – 72 přečíst + výpisky
4) PS str.37 /1a,b, str.38/2
Míra Vaněk
ČJ
Opakování- párové souhlásky b-p
– doplň (místo teček) správnou hlásku:
poto… si hlavu, jdi na náku…, klu…, nedro…, jestřá…, chlé…, mnoho chy…, nale… známku, vytržený chlu…, něco mi ku… .
– doplň párové souhlásky d-t
star…, příkla…, scho…, pirá…, pohle…, zdravý me…, vcho… do domu, dese… korun.
– doplň párové souhlásky v-f
Jose…, pozdra…, detekti…, kre…, rybí ploute…, úsmě…, náze… knihy.
– opiš a podtrhni v řádku 3 podstatná jména
malý běžet liška dům hezká nákup
– opiš a podtrhni v řádku 3 přídavná jména
rychlý obraz několik nová haf ostré
– přiřaď k přídavným jménům správné části přirovnání z nabídky slov
(např. čilý jako rybička)
- Tvrdohlavý jako …..
- Tichý jako …..
- Líný jako …..
- Slepý …..
(myška, veš, krtek, beran)
– Čtení- článek Jak hořelo Národní divadlo– čítanka str. 90-92– přečti si
– Odpověz:
- Ve kterém městě se nachází Národní divadlo?
- Jaká byla křestní jména mužů, kteří zapříčinili požár Národního divadla?
MA
1) Opiš čísla vyjádřená slovy a napiš je číslicí (např. sto čtyři = 104):
- tři tisíce pět set =
- sedm tisíc devět set =
- pět tisíc osm set =
- devět tisíc čtyři sta =
2) Uspořádej čísla od nejmenšího k největšímu a napiš je:
5 400, 3 200, 6 100, 8 400, 2 800
Uspořádej čísla od největšího k nejmenšímu a napiš je:
3 500, 8 100, 6 500, 3 300, 9 700
3) Pamětné sčítání a odčítání:
- 310 + 450
- 520 + 460
- 360 + 510
- 800 + 200
- 990 – 560
- 760 – 320
- 870 – 440
- 1 000 – 500
- 160 + 150
- 470 + 140
- 810 – 700
- 620 – 120
4) Písemné sčítání a odčítání:
159 794 800 1 000
386 109 -498 -554
- Maminka měla 1 000 Kč. V obchodě zaplatila 446 Kč, ve druhém obchodě zaplatila 286 Kč. Kolik Kč zaplatila dohromady v obou obchodech?
- Jirka má ve sbírce 237 známek. Mirek jich má o 64 více. Kolik známek má Mirek? Kolik známek mají oba chlapci dohromady?
AJ
– opiš a zakroužkuj správnou odpověď- využij slovníček na konci učebnice
zelenina:
okurka se řekne: celery cucumber melon
dýně se řekne: pumpkin potato cabbage
ovoce:
citron se řekne: cherry pear lemon
hruška se řekne: apple pear grapefruit
čísla:
– napiš (místo teček) k číslům správnou číslici (např. zero … 0)
- ten …
- fifteen …
- eleven …
- sixteen …
- thirteen …
- five …
- twenty …
- one …
- four …
- eight …
- seven …
- seventeen …
- two …
- nineteen …
- three …
- fourteen …
- nine …
- twelve …
- eighteen …
- six …
ČS
1) Vlastivěda- Přiřaď k informacím správné odpovědi z nabídky. Tyto informace napiš:
- Příchod Slovanů na naše území —-
- Seskupení rodů se nazývá —-
- Ti, kdo uctívají bohy přírody —-
- Člověk, který umí hospodařit na poli —-
- (kmen, pohané, 5. století, zemědělec)
2) Opakování Velkomoravská říše:
- První slovanské písmo —-
- Titul vládců Velké Moravy —-
- Obřad přijímání křesťanství —-
- Nové náboženství šířené na Velké Moravě —-
- (křesťanství, hlaholice, křest, kníže)
3) Opiš větu a doplň správnou odpověď:
- Česká republika leží: ve střední Evropě, v západní Evropě, v jižní Evropě.
- Je to stát: přímořský, ostrovní, vnitrozemský.
- ČR patří: k velkým státům, ke středně velkým státům, k malým evropským státům
- ČR sousedí se 4 státy: s Německem, Rakouskem, Francií, Polskem, Slovenskem, Španělskem
4) Odpověz písemně:
- Jak se nazývá podzemní část rostliny?
- Jaký je jeho význam?
- Jak se nazývají nadzemní části rostliny?
- Nakresli obrázek rostliny a popiš všechny podzemní i nadzemní části.