5.B Učivo 25.5.- 29.5.2020

Dobrý den ,

nejdříve důležité pokyny  pro rodiče  a  žáky, kteří  nastoupí od  25.5. do školy:

  • všichni žáci  přihlášení k výuce odevzdají  dne 25.5.2020 před školou zástupkyni vyplněné a podepsané zákonnými  zástupci  čestné prohlášení  s datem 25.5. . Kdo toto neučiní, do školy nesmí
  • kdo nenastoupí 25.5. do školy , později už nemůže
  • pro žáky, kteří budou chodit do školy je docházka povinná. Případná absence musí být řádně omluvena  v ŽK.
  • žáci jsou povinni ve škole nosit roušku. S sebou budou mít 2 ks roušek na den.
  • žáci jsou povinni dodržovat nařízení -při  porušení – hrozí vyloučení z výuky
  • skupina žáků 5.B se bude dopoledne učit  s pí. učitelkou Evou Janákovou, skupina se nemění.
  • žáci budou probírat učivo z Ma, Čj, ČS, popř. Aj + výchovy (doma už distanční výuku plnit nebudou)
  • na pondělí 5. si přinesou žáci do školy – ŽK, notýsky na poznámky(info) , 1x velký silný linkovaný sešit č.444e,   vše na Čj, ( sešity,PS, učebnice , čítanka), vše na Matematiku  (sešity, PS, učebnice, ) od pí. učitelky budou dostávat informace každý den
  • rodiče a doprovod mají zákaz vstupu do areálu školy (čekají vždy před školou)
  • neposílejte děti s příznaky nemoci do školy – okamžitě dát telefonicky zprávu škole
  • je nutné, aby měli rodiče dostupný telefon po celou dobu přítomnosti dítěte ve škole

 

 

A nyní již učivo pro ty, kteří budou pokračovat doma v distanční výuce a nejdou do školy.    Na týden od 25.5. do 29.5.2020

ČESKÝ JAZYK

1) Opakování  podmět slovně nevyjádřený a podmět několika násobný uč. str. 158 -161,

  • 159/2a),b,c,d – vše ústně
  • 159/3c) ústně
  • 160/2 ústně
  • 161/6a) ústně
  • PS str. 68/2a,b
  • PS str. 68/2a,b

2) Shoda přísudku  s podmětem  uč. str. 162 – zapamatovat si   obsah textu ve žlutém rámečku  tabulku a text u červeného !

  • do Š sešitů překreslit tabulku ze str. 162 – psaní koncovek v přísudku, když je podmět v množném čísle + opsat věty u červeného vykřičníku (Lidé přišli. Rodiče ….)
  • písemně do Š sešitů uč. str. 162/1 celé ( Doplňte chybějící koncovky v přísudku . Do Prahy přijel – ……..)
  •  písemně do DÚ sešitu 162/2 ( Spojte vhodné podměty s přísudky -ve žlutých hvězdicích…..)
  •  uč. str. 163/ 3a) (Do vět doplňte vhodné podměty – __________  napsali dopis panu prezidentovi,. …..)  (Žáci s PO  napíší 7 vět)
  •  učeb. str.163/4 na volný list papíru -založit do portfolia : (Věty převeďte do množného čísla….Na stole ležel sešit.) (Žáci s PO píší jen 8 vět)                                                                                                                                                       
  • !!! Toto  cvičení odešlete   ke kontrole  na e mail: maskova@12zskladno.cz

 

3)  Vypracuj na volný list papíru a založ do portfolia. Větu opiš :  

V sobotu bude celá naše rodina na zahradě vykopávat základy  pro stavbu nového a  hlubšího bazénu.

  1. a) podtrhni skladebné dvojice (podmět a přísudek)
  2. b) urči slovní druhy – číslicí nad slovo
  3. c) vypiš všechna podstatná jména pod sebe a urči u nich- rod, číslo ,pád, vzor).
  • PS str. 69/1a
  • PS str. 69/3a

 

Čtení:

1)  čítanka str. 122- Staroměstský orloj- přečíst a písemně odpovědět do liter. sešitů na otázku č. 1 za článkem v hnědém rámečku . Nejdříve napsat nadpis a autora pak odpověď.

2) str. 123 -přečíst Báseň o Praze -zápis do lit. sešitů – Název + autor , pak vypracuj otázku č. 1

3) str. 123 přečíst  Abeceda pražských zajímavostí –  do lit. sešitu napiš název a odpověz na otázky :  Kde jsou uloženy korunovační klenoty? Jak se říká koruně z našich korunovačních klenotů? K čemu dříve sloužila Prašná brána.

Ke každému zápisu můžete přidat obrázek.

 

MATEMATIKA  :

1) Piš do Š sešitů .Sčítej zpaměti.

28,30 + 12,70

120,06 + 3,94

17,60 -2,40

84,6 – 84,3

2)  Do Š sešitů, zapiš desetinným číslem :

  • jedna celá šest desetin,
  • nula celá čtyři tisíciny,
  • dvacet pět celých devět setin,
  • sedmdesát celých třináct tisícin,
  • nula celá třicet dva setin,

3)  Desetinná čísla  vynásob zpaměti:  (Pamatuj desetinná čárka se posouvá  doprava  o tolik míst ,kolik je nul v činiteli) Do Š sešitů. Např. 26 . 100 = 2 600, nebo  5,7 . 10 = 57

5,3 . 10

0, 77 . 100

66,4 .  10

14,352 . 1000

 

4)  Daná čísla  vyděl   100    a napiš do Š sešitů : (Nezapomeň číslo se zmenší  o tolik míst kolik má  dělitel nul.) Např.  3200 : 100 = 32,  nebo 560 : 100 =  5,6 

19 000,  4 500,  2 159 000,  450, 20 000,   5 000,   600,  650,  701 .                                (Žáci s PO napíší první čtyři příklady.)

 

5)  Napiš  pět libovolných čísel : piš do Š sešitu.

  1. a) čísel přirozených: ______________________________________________________
  2. b) čísel s jedním desetinným místem: ________________________________________
  3. c) čísel se dvěma desetinnými místy: _________________________________________ (Žáci s PO píší tři libovolná čísla)

 

6)  Slovní úlohy  –  založ do portfolia:                                                                

( zápis, výpočet, odpověď)  (Žáci s PO  nemusí psát zápis)

  • V jednom roce se u nás sklidilo 6 468 000 tun obilí. V dalším roce se sklidilo 309 000 tun obilí. Kolik tun obilí se sklidilo celkem za oba roky?

 

  • V jednom roce se u nás sklidilo 6 468 000 tun obilí. V dalším roce se sklidilo ještě  o 309 000 tun více než v prvním roce.  Kolik tun obilí se sklidilo celkem za oba roky?

 

7)  Vypočítej písemně do DÚ sešitů.      

3 598 255 + 592 356

685 958 – 346 228

6 524 300 – 47 538

5 628 + 99 674 + 450

 (Žáci s PO  počítají  tři příklady)

 

8)  PS str. 21 celá a

9) Geometrie    – PS str. 33/ 1, 2.

 

ANGLICKÝ   JAZYK      

1) Opakování- přítomný čas průběhový:

  • učebnice  138/2– popis obrázků
  • připravit ústně obě cvičení, cvičení ……. going to the school outdoors– písemně
  • PS  92/2– písemně

2) Opakování- přítomný čas průběhový:

  • Tvoření otázky a záporu (učebnice 139/3– písemně(we are reading). Psát pouze otázky
  • 139/4a, b– ústně
  • 139/5– písemně, psát pouze záporné věty v Aj

3) Opakování- zájmena:

you, it, me– učebnice  135/7– ústně

 

 

Člověk a jeho svět :

Vlastivěda:

1) Češi a Němci

Učebnice  str. 35 –  přečíst, výpisky do sešitů , ústně si odpovězte 1. až 5.  na otázky za textem

Přírodověda: 

2) Osobní bezpečí – učeb. str. 70-  přečíst – výpisky

3) Předcházíme nemocem, ……..- učeb. str. 71 – 72 přečíst  + výpisky

4) PS  str.37 /1a,b,    str.38/2

 

 

 

Míra Vaněk

ČJ

Opakování- párové souhlásky b-p

– doplň (místo teček) správnou hlásku:

poto… si hlavu,  jdi na náku…, klu…, nedro…, jestřá…, chlé…, mnoho chy…, nale… známku, vytržený chlu…, něco mi ku… .

– doplň párové souhlásky d-t

star…, příkla…, scho…, pirá…, pohle…, zdravý me…, vcho… do domu, dese… korun.

– doplň párové souhlásky v-f

Jose…, pozdra…, detekti…, kre…, rybí ploute…, úsmě…, náze… knihy.

– opiš a podtrhni v řádku 3 podstatná jména

malý     běžet     liška     dům     hezká     nákup

– opiš a podtrhni v řádku 3 přídavná jména

rychlý     obraz     několik     nová     haf     ostré

– přiřaď k přídavným jménům správné části přirovnání z nabídky slov

(např. čilý jako rybička)

  • Tvrdohlavý jako …..
  • Tichý jako …..
  • Líný jako …..
  • Slepý …..

(myška, veš, krtek, beran)

– Čtení- článek Jak hořelo Národní divadlo– čítanka str. 90-92– přečti si

– Odpověz:

  • Ve kterém městě se nachází Národní divadlo?
  • Jaká byla křestní jména mužů, kteří zapříčinili požár Národního divadla?

 

MA

1) Opiš čísla vyjádřená slovy a napiš je číslicí (např. sto čtyři = 104):

  • tři tisíce pět set =
  • sedm tisíc devět set =
  • pět tisíc osm set =
  • devět tisíc čtyři sta =

2) Uspořádej čísla od nejmenšího k největšímu a napiš je:

5 400, 3 200, 6 100, 8 400, 2 800

Uspořádej čísla od největšího k nejmenšímu a napiš je:

3 500, 8 100, 6 500, 3 300, 9 700

3) Pamětné sčítání a odčítání:

  • 310 + 450
  • 520 + 460
  • 360 + 510
  • 800 + 200
  • 990 – 560
  • 760 – 320
  • 870 – 440
  • 1 000 – 500
  • 160 + 150
  • 470 + 140
  • 810 – 700
  • 620 – 120

4) Písemné sčítání a odčítání:

159     794    800    1 000

386    109    -498    -554

 

  • Maminka měla 1 000 Kč. V obchodě zaplatila 446 Kč, ve druhém obchodě zaplatila 286 Kč. Kolik Kč zaplatila dohromady v obou obchodech?
  • Jirka má ve sbírce 237 známek. Mirek jich má o 64 více. Kolik známek má Mirek? Kolik známek mají oba chlapci dohromady?

AJ

– opiš a zakroužkuj správnou odpověď- využij slovníček na konci učebnice

zelenina:

okurka se řekne:     celery     cucumber     melon

dýně se řekne:        pumpkin     potato     cabbage

ovoce:

citron se řekne:      cherry     pear     lemon

hruška se řekne:     apple     pear     grapefruit

čísla:

– napiš (místo teček) k číslům správnou číslici (např. zero … 0)

  • ten …
  • fifteen …
  • eleven …
  • sixteen …
  • thirteen …
  • five …
  • twenty …
  • one …
  • four …
  • eight …
  • seven …
  • seventeen …
  • two …
  • nineteen …
  • three …
  • fourteen …
  • nine …
  • twelve …
  • eighteen …
  • six …

ČS

 

1) Vlastivěda- Přiřaď k informacím správné odpovědi z nabídky. Tyto informace napiš:

  • Příchod Slovanů na naše území —-
  • Seskupení rodů se nazývá —-
  • Ti, kdo uctívají bohy přírody —-
  • Člověk, který umí hospodařit na poli —-
  • (kmen, pohané, 5. století, zemědělec)

 

2) Opakování Velkomoravská říše:

  • První slovanské písmo —-
  • Titul vládců Velké Moravy —-
  • Obřad přijímání křesťanství —-
  • Nové náboženství šířené na Velké Moravě —-
  • (křesťanství, hlaholice, křest, kníže)

 

3) Opiš větu a doplň správnou odpověď:

  • Česká republika leží: ve střední Evropě, v západní Evropě, v jižní Evropě.
  • Je to stát: přímořský, ostrovní, vnitrozemský.
  • ČR patří: k velkým státům, ke středně velkým státům, k malým evropským státům
  • ČR sousedí se 4 státy: s Německem, Rakouskem, Francií, Polskem, Slovenskem, Španělskem

4) Odpověz písemně:

  • Jak se nazývá podzemní část rostliny?
  • Jaký je jeho význam?
  • Jak se nazývají nadzemní části rostliny?
  • Nakresli obrázek rostliny a popiš všechny podzemní i nadzemní části.