4.H úkoly 4.5. – 7.5.
Vážení rodiče, 25. května začíná školní vyučování. Jak jistě víte, docházka do školy není povinná. Pokud Váš syn přijde do školy, žádáme Vás o vyplnění dotazníku pro zákonné zástupce a jeho zaslání na
mail naší školy do 5. května. Formulář najdete na stránkách školy v aktualitách spolu s čestným prohlášením , které žáci odevzdají při nástupu do školy. V aktualitách také naleznete pokyny k nástupu do školy.
I já bych Vás chtěla požádat o informaci, zda Váš syn přijde do školy. Prosím zašlete mi informaci do 4.5. Děkuji Milerová
Ahoj kluci, tento týden bude opět kratší, protože 8. května si připomínáme konec 2. světové války. Musím vás pochválit, protože doma pilně pracujete a všichni kromě Pepy mi pravidelně zasíláte úkoly.
pondělí
matematika
písemné dělení: 1552 : 8 = 4048 : 6 = 10 030 : 6 = 2583 : 9 =
Sl. úloha: Pero stojí 59 Kč. V prodejně mají 39 per. Během dne prodali 3 pera. Jakou hodnotu mají pera, která zbyla v prodejně? (zápis, výpočet, odpověď)
učebnice str. 20/ 4 vypočítej (pošli splněné úkoly)
český jazyk
doplň: tričko je od barv_, nikdy neviděl palm_, v_barvi v_kres_ pastelkam_, pozoruji jestřáb_, dává gól_, dívám se na páv_ (podtrhni slovesa v čase přítomném)
Napiš věty v čase přítomném: Na louce vyrostly blatouchy. Dívky si je natrhaly a pak doma daly do vázy. Kytice doplnily ještě růžemi .
teď je napiš v čase budoucím:
časuj sloveso mluvit v čase přítomném a budoucím:
minulý čas uč. str.104 cv. 1 a),1c)
vyber si v článku 5 sloves v čase minulém a napiš je v čase přítomném ( např. byl – je) (pošli splněné úkoly)
Vlastivěda
Život ve středověkých městech (str. 31), Gotický sloh (str. 32)
str. 32 odpověz na otázky 1 – 6. Napiš jméno hradu, který jsi navštívil.
úterý
matematika
uč. str. 21 cv. 7 do sešitu
narýsuj obdélník KLMN , /KL/ = 5cm, /LM = 3cm. vypočítej obvod.
narýsuj čtverec ABCD, /AB/ = 4cm
nezapomeň strany jsou navzájem kolmé, nebo rovnoběžné.
český jazyk
Sl_ šel jsem v dál_ v_střely z pušky. Šíp_ kolem sv_ští. Na v_soké v_žce jsem uviděl obrovitého chlapíka s šavl_ v ruce. (doplň i,y, urči rod, číslo , pád a vzor: z pušky, chlapíka, v ruce)
učebnice str. 104 žlutý rámeček : četl jsem —- četl je příčestí činné, jsem je tvar slovesa být
psali-příčestí činné, jsme – tvar slovesa být
ve 3. os. č. jednotného i množného jen příčestí činné: četl, četli psal, psali
podívej se na tabulku přehledu časování : liší se rod m. přišel jsem rod ž. přišla jsem rod stř. přišlo jsem
vyčasuj mi vevšech rodech a v minulém čase sloveso psát ( pošli hotové úkoly)
středa
matematika
procvičuj: 78 – 36 + 131 = 56 : 8 . 2 =
36 + 22 – 18 = 15 . 6 : 9 =
83 – 35 – 12 = 6 . 3 . 5 =
uč. str. 24 cv.1 Podle návodu vyřeš sl. úl. 1, sl. úl. 2 vypočítej a napiš odpověď (pošli úkoly)
český jazyk
Ze slabik slož slova a urči osobu, číslo a čas: lil- kres- na, ne- do-li, kou- me- pí, la- za- met
uč. 104 cv. 2 napiš
časování zvratných sloves : tabulka str. 105 zkus podle vzoru vyčasovat sloveso v minulém čase učit se.
čtvrtek
matematika
vypočítej : str. 24 cv. 4, převody jednotek str. 26 cv. 14, sl. úloha 15 ( zápis, výpočet, odpovědi)
český jazyk
Vyber si v čítance jakýkoliv článek, který jsme společně nečetli a který tě zajímá a napiš : nadpis, autor, obsah článku
uč. ČJ str. 105 cv. 3 ( pošli úkoly)
přírodověda
str. 53 Ovocné keře, zelenina( napiš do sešitu rozdělení zeleniny a ke každému druhu nakresli obrázek)
str. 54 Živočichové v okolí lidských sídel
Ptáci ( Proč chováme ptáky? Jakým slovem označujeme domácí ptáky?)
To je vše. Krásně si užijte prodloužený víkend a nezapomeňte prosím na dotazníky. Děkuji za spolupráci Milerová