Učivo od 30.3. do 3.4.2020 pro V.B
Zdravím vás milí rodiče a moji milí žáci. Tak opět práce na příští týden. Nezapomeňte, v neděli je změna času na letní !
Do všech sešitů píšeme při každém zápisu datum!!! Nezapomínejte !
ČESKÝ JAZYK : Číslovky uč. str.122 -130 vynecháváme a přesuneme se na str. 133- začínáme opakov
1) slovesa – uč. str. 133/1 a,b,c – ústně ve spolupráci s rodiči 2) do Š sešitů přepsat text ze žlutých tabulek uč. str. 133 dole, str. 134, 135 zapamatujeme si ! 3) písemně do DÚ sešitů uč. str. 134/2 a, cv.4 b 4) písemně do Š sešitů uč. str. 135/ 6 a,c, (žáci s IVP pouze 6 vět) 5) PS str. 57 celá mimo cv.4, a str. 61/1a, 2.
Sloh :
1) Přečíst text – uč. ČJ str. 131 2) do Š sešitu Čj napište pod datum „SLOH“ pod to jako nadpis Pozvánka (oznámení) a opište celý text ze žluté tabulky v uč. str. 132 3) na čtvrtku,nebo volný list papíru vytvoř pozvánku na tvoje narozeniny pro tvé kamarády, nezapomeň co má pozvánka obsahovat viz žlutá tabulka v uč. str.132 – můžeš svoji pozvánku i vyzdobit malováním – založte do desek k pozdějšímu odevzdání ve škole.
Čtení :
1) Čítanka str. 88 – 89 „Josef Kajetán Tyl“ přečíst a do literárních sešitů napsat název , autora a odpovědět na otázku za článkem č. 1 v hnědém rámečku 2) Přečíst článek str. 90 -91, zapsat do lit. sešitů nadpis, autora a odpovědět na 1.otázku za článkem + nakreslete k článku obrázek.
Míra Vaněk : procvičuj zpaměti všechna vyjmenovaná slova po B –( v uč. na str. 46 ) 1) do Š sešitu uč. Čj str. 49/9 opiš a doplň i-y. 2) uč. str.50/10 přečti si a do DÚ sešitu vypiš z textu všechna vyjmenovaná a příbuzná slova po B 3) PS str. 13/3 doplň i,í – y,ý, 4) do Š sešitu seřaď tato vlastní jména podle abecedy : Božena, Viktor, Zděnek, Pavel, Mirek, Aleš, Petr, Lenka, Helena, Hana, Alice, Henry, Franta, Dana, Aneta. 5) Přečti nahlas článek v čítance na str. 90 – 91 , zapiš do lit. sešitů nadpis, autora a nakresli k článku obrázek.
MATEMATIKA :
1)stále procvičujeme zpaměti násobení i dělení, jednociferným i dvou ciferným činitelem a dělitelem 2) čtení desetinných čísel a porovnávání uč. č.2 , str. 42 ,43 ústně 3) do Š sešitů uč.2, str. 41/14 pouze první řádek ( žáci s IVP z 1. řádku pouze 3 příklady).Nezapomeňte na zkoušku . 4) do Š sešitů uč.2, str. 45/17 písemně ( žáci s IVP jen 5 příkladů) 5) Sčítání desetinných čísel – uč.2 str. 48/2 , 3 procvičujeme zpaměti 6) PS doplnit str. 16/8,9,10,12. Ti zdatnější napíší i cv.11
GEOMETRIE :
1) na nelinkovaný list papíru narýsuj čtyřúhelník ABCD, jehož strana AB = 7,5 cm a strana BC = 11,3 cm. Obrazec popiš. 2) Jaký je jeho obvod : O = 2. (a+b) , doplň do vzorce, vypočítej a napiš odpověď. 3) Jaký je jeho obsah : S = a.b , – “ –
Míra Vaněk : trénuj stále zpaměti násobení a dělení do 100 1) Napiš do Š sešitu a vypočítej : 9.9= 7.6= 4.8= 8.6= 81:9= 35:5= 48:6= 90:10= 2) Napiš a zpaměti vypočítej : 250+ 340= 261+ 23= 580- 65= 77-25= 38+ 46= 33- 21= 3) Sečti pod sebe a odečti pod sebe: 458+211 783-546 99+158 984-654
4) Vypočítej a napiš odpověď : Aleš měl ve sbírce 560 poštovních známek. Míša měl jen 435 poštovních známek. O kolik známek měl Aleš více než Míša?
5) Geometrie: Na nelinkovaný list papíru narýsuj čtyřúhelník ABCD, jehož strana AB = 7,5 cm a strana BC = 11,3 cm. Obrazec popiš.
ČLOVĚK a JEHO SVĚT : přírodověda
1) opakovat uč. str. 57 2) str. 58 – oběhová soustava ( neúnavné srdce) -napsat výpisky do červeného sešitu – naučit se 3) doplnit v PS str. 32/6 4) str. 59 – trávicí soustava, pečujeme o chrup -napsat výpisky do červeného sešitu – naučit se 5) doplnit v PS str. 7,8
vlastivěda (dějiny)
1) uč. str. 14 „Jan Ámos Komenský“ a str. 15 „Různé školy“ – napsat výpisky do červeného sešitu 2) odpovězte na otázky 1.-6. na str. 15 ústně a písemně do sešitu odpověz na otázku č. 2 3) v PS doplňte na str. 6/cv. 4,5 – str. 7/cv.8,9 (kdo chce může vyluštit tajenku cv.7)
Míra Vaněk : Ptáci volně žijící v přírodě, chovní ptáci – drůbež, stavba těla ptáka, ochrana ptactva . Hmyz – užitečný a škodlivý. Najdi na internetu.
ANGLICKÝ JAZYK : skupina p. uč. Malířové
1) Opakovat zájmena osobní a přivlastňovací -ústně-učebnice str. 115/5, 6 -písemně-PS str. 76/4, 5 2) Ann’s got a new pet – učebnice str. 116/117 -přečíst článek, překlad-ústně -do slovníčku nová slovíčka (3) doplnit PS str. 77 3) ústně-učebnice str. 117/cv.1, A1 -písemně do sešitu (AJ Š)-učebnice str. 117/2a -piš pouze otázky s použitím zájmen: she, they, he -ústně-učebnice str. 117/2b
Míra Vaněk :
napiš anglicky číslovky (příklad 10-ten), pomůcka str.12, 20
- 5-
- 8-
- 11-
- 16-
- 13-
- 9-
- 7-
- 18-
-opiš anglické názvy barev a podtrhni je správnou pastelkou (učebnice str. 8)
-opakuj časování slovesa „to be“ (být)-učebnice str. 43/rámeček
-vyhledej ve slovníčku na konci učebnice a přelož slova:
- pero
- aktovka
- penál
- třída
- učitel
- tužka
- tabule
- lavice
- židle
Přeji vám všem pevné zdraví a držte se. Mašková