Matematika 6.B, 6.H, 7.A, 7.B, 9.A – důležité!

Ahoj !!!

Všechny vás zdravím. Na úvod se omlouvám, že povídání bude trošku delší, ale prosím vás, abyste to všichni dočetli až do konce, dík.

Máme za sebou první týden „dálkového učení.“ Je to nová věc jak pro mě, tak pro vás, tak pro vaše rodiče, nikdo z nás se na tuto situaci nemohl připravit, proto se vše učíme za pochodu.

Během uplynulého týdne jsem od vás zpracovával víc než 100 mailů, kde jsme často společně řešili nejrůznější problémy.

První typ problémů: pane učiteli – nemám počítač, nemám internet, mám internet jen o víkendu, nemám Word, nemám mailovou adresu, neumím poslat mail, neumím poslat mail s přílohou, celý soubor se mi tam nevejde… Myslím, že většinu problémů jsem vyřešili, s těmi, na které mé znalosti už nestačily, mi pomohla paní učitelka Lechnýřová, za co jí musím moc poděkovat.

Druhý typ problémů: proč u toho poměru najednou zmizí ty zlomky, já tu nepřímou úměrnost prostě nechápu, kam zmizelo z toho úhlu těch 60 minut, jak poznám tu přeponu,…i tohle jsme snad společně zvládli, často to byla i poměrně sranda.

Myslím, že všechny dílčí problémy jsme společně zvládli vyřešit a věřím, že těch technických bude postupně ubývat. Co se týká problémů v matematice, tam se opravdu nebojte ptát a psát (bajer.jirka@seznam.cz). Vy nemáte prázdniny, já nemám prázdniny, takže se společně snažíme něco naučit!

Teď bych rád shrnul poznatky z prvního týdne:

1.) Matematiku nelze smysluplně, tím spíš tímto dálkovým způsobem, učit bez průběžné zpětné vazby (kontroly). Je to předmět o pochopení věcí, pravidel a zákonitostí, proto já potřebuji vždy po nějaké době (týden) zpětnou vazbu, jestli jste danou věc v rámci možností nejen pochopili, ale že jí také dokážete i použít. Proto je nutné, abyste mi 1x za týden poslali něco z toho (co vyberu), co jste během toho týdne zvládli nebo nezvládli. Já si vše projdu a podle toho se rozhodnu, jak dál. Důležitá zpětná vazba je samozřejmě i pro vás, abyste věděli, jak na tom jste. Proto vždy v pondělí budete mít na stránkách řešení všeho, co jste měli zpracovat a pondělní hodinu věnujte pouze důsledné a poctivé kontrole. Případné dotazy pište opět mailem.

2.) Veškerá domácí práce = pracovní listy, cvičení v pracovním sešitě, v učebnice apod. NENÍ ZNÁMKOVANÁ a NEBUDE ZNÁMKOVANÁ ANI PO NÁVRATU DO ŠKOLY!!! Nemůžu známkovat to, co jsem neměl šanci vám dostatečně vysvětlit a důsledně a důkladně s vámi procvičit. Ze všech cvičení se snažte udělat maximum, ale pokud něco nezvládnete, nechte to klidně prázdné.

3.) Po zkušenostech z minulého týdne bych rád sjednotil vaše maily:

Všechny zadané úkoly pošlete V JEDNOM MAILU, předmět zprávy: TŘÍDA – PŘÍJMENÍ (např. 8.A – Novák) a

do mailu vkládejte KAŽDOU PŘÍLOHU ZVLÁŠŤ. Takto:

To je snad vše podstatné.

Mějte se fajn, učte se a držte se.

J. Bajer