4.H Domácí úkoly na týden 23. – 27.3.

Dobrý den. Přináším učení na další týden. Procvičujte si učivo opravdu každý den, karanténa pokračuje. Využijte televizní vysílání pro školy, najděte si cvičení na internetu. Hodně čtěte. Minulý týden jsem nenapsala učivo z přírodovědy, tak tím dnes začneme.

pondělí

matematika:  vypočítej příklady  –  24 . 5, 19 .8, 13 .6, 34 .4, 72 :3, 260 :4, 54 : 3, 102:6, 58+32, 68 + 43, 200 -156, 364 -250

porovnej čísla –                                 145 274     147 274,      576 334   566334,       49 637   49 636

o kolik je větší, menší-                         o_______                 o_______                    o________

učebnice – str. 53  cv. 8 ústně, 10, 11 vypočítej do sešitu, napiš odpověď

str. 54 cv.12 (bude na známky),  G 13 narýsuj, vypočítej podle vzorce, grafický součet úseček.

český jazyk: doplň-  Koupila kroup_, požáry ve step_, s prázdnými zavazadl_, boje u Dukl_, vzpomínka an generál_, dělá div_, dolů ze skál_

cvičení se švihadl_, šimpanz_ jsou Lidoop_, vos_ na broskv_ch  hluboké  zářez_, pod sedl_  , před třemi nedělem_, má silné dojm_

urči slovní druhy – Přihnala se s_lná bouře , voda v_stoupila z břehů  řek a v_lila se do pol_  a luk.

Zapiš vzorec souvětí – ________________,     vypiš podst. jm. a urči  rod, číslo, pád , vzor.

Vzor stroj   neživotný , vevšeh pádech i                 uč. str. 90 ústně cv.1,2, 4         napiš cv. 3a)     vyskloňuj slovo pytel

přírodověda –  opakování les:  odpověz: Která rostlina má jedovaté plody?

Jmenuj 3 jehličnaté a 3 listnaté lesní stromy:

Jmenuj 3 lesní ptáky, 3 bezobratlé živočichy, 3 savce:

Zima str. 41 – 43 přečti si, udělej výpisky, zapamatuj si to nejdůleřitější ( zelený rámečk na konci článku)

úterý

český jazyk –  doplň –  V_ktor a V_tek si v_jeli na v_let do Ostrav_.  Urči slovní druhy, vyjeli – napiš 3 slova příbuzná

doplň a napiš:    Odevzdali jsme žádost jednatel_ firm_.Nachytáme si červ_. Na stol_ dáme sváteční ubrus_. Datl_ klo-

vali do stromů. Ledňáčkov_ se líb_ na břez_ch řek. L_dé dnes pěstují pštros_ na farmách.Rys_  lov_ tetřev_. Včel_

bzučí v jetel_.     úkol: vypiš podst jména podle vzoru:  pán, hrad, muž, stroj.

uč. str.91 cv5. ústně, napiš cv.6

matematika:  vypočítej       58 269 : 6,      604 544 : 3,     854 258 :2

uč: str54. cv.14,  16 výpočet a odpověď    ,       napiš cv. 15, 19  , se zápisem sl. úlohu 55/24       G 54/17

středa    

matematika :  vypočítej    písemně   5 643 .19,     1 297 .43 ,    9 236. 25

zaokrouhli na desítky 25 936,  na stovky 34 583,  na tisíce  79 500, na desetitisíce 46 781

uč. str. 54  zopakuj si rovnice cv. 21, 55/ 23, 26 zamysli se nad úlohou 25  a napiš odpověď.  G 54/ 18 narýsuj a vypočítej obvod.

český jazyk:  napiš bez chyby:   Fotili jsem mořské krabi. V kotly se vařila voda. tyhle jevy se nám nelýbí. Horské výstupy se vidařily. Nachytáme

si červi pro rybi.  Michal byl první v cíly a vyhrál další etapu závoda v ližování. Hlodafci někdy ohlodávají svými ostrými zubi elektrické kabely. Šimpanzy si stavějí

na noc obydlý z větvý a listí.                                                                                           počet chyb_____

uč. str 90 napiš cv. 7 popros maminku (nebo někoho z rodiny ) ať ti nadiktuje diktát na str. 9 (bude na známky)

vlastivěda: opakování : odpověz na otázky: téma – vznik Českého království

1.Kdy byla vydána listina , která potvrzovala nezávislost Českého království a kdy byla vydána?

2.Co tato listiny zaručovala?

3. Jak se jmenoval král , který  si toto uznání zasloužil?

4. Kdo byl další panovník, jaké byly jeho zásluhy o rozvoj Českého království?

5. Napiš něco o jeho sestře.

Brzy se opět ozvu. Kluci snažte se, ať všechno zvládneme. Zatím máte úkoly do středy. Na  matematiku máme ještě jednu učebnici.

Tak hodně zdaru a nezapomeňte na roušky a hygienu.  Zdravím všechny Milerová