4.H Domácí úkoly na týden 23. – 27.3.
Dobrý den. Přináším učení na další týden. Procvičujte si učivo opravdu každý den, karanténa pokračuje. Využijte televizní vysílání pro školy, najděte si cvičení na internetu. Hodně čtěte. Minulý týden jsem nenapsala učivo z přírodovědy, tak tím dnes začneme.
pondělí
matematika: vypočítej příklady – 24 . 5, 19 .8, 13 .6, 34 .4, 72 :3, 260 :4, 54 : 3, 102:6, 58+32, 68 + 43, 200 -156, 364 -250
porovnej čísla – 145 274 147 274, 576 334 566334, 49 637 49 636
o kolik je větší, menší- o_______ o_______ o________
učebnice – str. 53 cv. 8 ústně, 10, 11 vypočítej do sešitu, napiš odpověď
str. 54 cv.12 (bude na známky), G 13 narýsuj, vypočítej podle vzorce, grafický součet úseček.
český jazyk: doplň- Koupila kroup_, požáry ve step_, s prázdnými zavazadl_, boje u Dukl_, vzpomínka an generál_, dělá div_, dolů ze skál_
cvičení se švihadl_, šimpanz_ jsou Lidoop_, vos_ na broskv_ch hluboké zářez_, pod sedl_ , před třemi nedělem_, má silné dojm_
urči slovní druhy – Přihnala se s_lná bouře , voda v_stoupila z břehů řek a v_lila se do pol_ a luk.
Zapiš vzorec souvětí – ________________, vypiš podst. jm. a urči rod, číslo, pád , vzor.
Vzor stroj neživotný , vevšeh pádech i uč. str. 90 ústně cv.1,2, 4 napiš cv. 3a) vyskloňuj slovo pytel
přírodověda – opakování les: odpověz: Která rostlina má jedovaté plody?
Jmenuj 3 jehličnaté a 3 listnaté lesní stromy:
Jmenuj 3 lesní ptáky, 3 bezobratlé živočichy, 3 savce:
Zima str. 41 – 43 přečti si, udělej výpisky, zapamatuj si to nejdůleřitější ( zelený rámečk na konci článku)
úterý
český jazyk – doplň – V_ktor a V_tek si v_jeli na v_let do Ostrav_. Urči slovní druhy, vyjeli – napiš 3 slova příbuzná
doplň a napiš: Odevzdali jsme žádost jednatel_ firm_.Nachytáme si červ_. Na stol_ dáme sváteční ubrus_. Datl_ klo-
vali do stromů. Ledňáčkov_ se líb_ na břez_ch řek. L_dé dnes pěstují pštros_ na farmách.Rys_ lov_ tetřev_. Včel_
bzučí v jetel_. úkol: vypiš podst jména podle vzoru: pán, hrad, muž, stroj.
uč. str.91 cv5. ústně, napiš cv.6
matematika: vypočítej 58 269 : 6, 604 544 : 3, 854 258 :2
uč: str54. cv.14, 16 výpočet a odpověď , napiš cv. 15, 19 , se zápisem sl. úlohu 55/24 G 54/17
středa
matematika : vypočítej písemně 5 643 .19, 1 297 .43 , 9 236. 25
zaokrouhli na desítky 25 936, na stovky 34 583, na tisíce 79 500, na desetitisíce 46 781
uč. str. 54 zopakuj si rovnice cv. 21, 55/ 23, 26 zamysli se nad úlohou 25 a napiš odpověď. G 54/ 18 narýsuj a vypočítej obvod.
český jazyk: napiš bez chyby: Fotili jsem mořské krabi. V kotly se vařila voda. tyhle jevy se nám nelýbí. Horské výstupy se vidařily. Nachytáme
si červi pro rybi. Michal byl první v cíly a vyhrál další etapu závoda v ližování. Hlodafci někdy ohlodávají svými ostrými zubi elektrické kabely. Šimpanzy si stavějí
na noc obydlý z větvý a listí. počet chyb_____
uč. str 90 napiš cv. 7 popros maminku (nebo někoho z rodiny ) ať ti nadiktuje diktát na str. 9 (bude na známky)
vlastivěda: opakování : odpověz na otázky: téma – vznik Českého království
1.Kdy byla vydána listina , která potvrzovala nezávislost Českého království a kdy byla vydána?
2.Co tato listiny zaručovala?
3. Jak se jmenoval král , který si toto uznání zasloužil?
4. Kdo byl další panovník, jaké byly jeho zásluhy o rozvoj Českého království?
5. Napiš něco o jeho sestře.
Brzy se opět ozvu. Kluci snažte se, ať všechno zvládneme. Zatím máte úkoly do středy. Na matematiku máme ještě jednu učebnici.
Tak hodně zdaru a nezapomeňte na roušky a hygienu. Zdravím všechny Milerová