Přírodopis 6. A, 6. B, 6. H (týden 23. 3. 2020 – 27. 3. 2020)

Dobrý den,

doufám, že zadanou práci jste zvládli bez problémů… Pokud by někdo měl občas s něčím problémy, nic se neděje, vše Vám vysvětlím a případně doplníme.

V následujícím školním týdnu nás čekají tyto úkoly:

  1. hodina

Název kapitoly je Voda a její okolí. Nejprve zjisti z odborné literatury nebo internetu následující:

a) Proč je voda sladká, respektive slaná?

b) Jaký je rozdíl mezi rybníkem a jezerem?

c) Jak se jmenuje náš největší rybník a naše největší vodní nádrž?

Vzpomeňte si na zeměpis, kapitola Hydrosféra…

Dále se pokus sestavit jednoduchý potravní řetězec, který se týká organismů žijících v našich jezerech či rybnících. Pokud byste potřebovali připomenout pojem potravní řetězec, podívejte se na zápis do pořadače Vztahy mezi organismy, nebo na stejné téma do Vaší učebnice. V potravním řetězci by mělo být alespoň 10 organismů. Vše opět vypracovat na list A4 a založit do pořadačů.

2. hodina

Na březích rybníků velmi často rostou různé rostliny, keře a stromy. Zjisti z Vaší učebnice alespoň tři typické. Jakou funkci tato břehová zeleň má? Poté nakresli jeden velmi typický strom, který se nachází v okolí potoků a rybníků, je zároveň symbolem nadcházejících Velikonoc (pomlázka…) V rybnících a tůních můžeme také vidět jednu velmi krásnou rostlinu, která je chráněna zákonem. O jakou rostlinu se jedná? I tuto nakresli. Vše opět na list A4 a založit do pořadačů.

Děkuji Vám, také tato práce bude kontrolována a klasifikována. Hezký den, Martin Čibera