Matematika 6.A – 13.10.

Desetinná čísla – porovnávání

Ahoj. Dnes se podíváme na poslední látku, kterou jsme stihli probrat ve škole –  porovnávání.

Jen připomínám – desetinná čísla porovnáváme zleva podle řádů.

Otevřete si pracovní sešit a vypracujte následující cvičení:

47/A-10

Máte 10 dvojic porovnaných desetinných čísel. Pokud je znaménko nerovnosti správně, neděláte nic, pokud je špatně, barevně příklad opravte. Vlastně si hrajete na paní učitelku nebo na pana učitele.😉

 

47/A-12

Uspořádáváte desetinná čísla podle velikosti vzestupně, od nejmenšího do největšího. Pokud jsou dvě čísla stejně velká, bude mezi nimi znaménko rovná se.

První dva příklady ukážu:

a)čísla 0,1 a 0,100 jsou stejně velká. Obě jsou menší než číslo 0,14. Zápis tedy bude vypadat:

0,1 = 0,100 < 0,14

b)nejmenší číslo je 2,56 následuje číslo 3,09 a největší číslo je 3,6. Zápis tedy bude vypadat takto:

2,26 < 3,09 < 3,6

Stejnou logiku seřaďte a správně zapište porovnání trojice zbývajících desetinných čísel.

 

47/A-13

Ve spodní části cvičení máte tabulku, která vám říká, jak zdravé jsou jednotlivé druhy ovoce – kolik miligramů vitamínu C obsahuje 100 g různého ovoce. Tabulku řádně prostudujte a odpovězte na otázky umístěné nad tabulkou.

 

Ve čtvrtek budeme pokračovat zaokrouhlováním desetinných čísel.

J. Bajer