Matematika 6.A – 13.10.
Desetinná čísla – porovnávání
Ahoj. Dnes se podíváme na poslední látku, kterou jsme stihli probrat ve škole – porovnávání.
Jen připomínám – desetinná čísla porovnáváme zleva podle řádů.
Otevřete si pracovní sešit a vypracujte následující cvičení:
47/A-10
Máte 10 dvojic porovnaných desetinných čísel. Pokud je znaménko nerovnosti správně, neděláte nic, pokud je špatně, barevně příklad opravte. Vlastně si hrajete na paní učitelku nebo na pana učitele.😉
47/A-12
Uspořádáváte desetinná čísla podle velikosti vzestupně, od nejmenšího do největšího. Pokud jsou dvě čísla stejně velká, bude mezi nimi znaménko rovná se.
První dva příklady ukážu:
a)čísla 0,1 a 0,100 jsou stejně velká. Obě jsou menší než číslo 0,14. Zápis tedy bude vypadat:
0,1 = 0,100 < 0,14
b)nejmenší číslo je 2,56 následuje číslo 3,09 a největší číslo je 3,6. Zápis tedy bude vypadat takto:
2,26 < 3,09 < 3,6
Stejnou logiku seřaďte a správně zapište porovnání trojice zbývajících desetinných čísel.
47/A-13
Ve spodní části cvičení máte tabulku, která vám říká, jak zdravé jsou jednotlivé druhy ovoce – kolik miligramů vitamínu C obsahuje 100 g různého ovoce. Tabulku řádně prostudujte a odpovězte na otázky umístěné nad tabulkou.
Ve čtvrtek budeme pokračovat zaokrouhlováním desetinných čísel.
J. Bajer