Mind map (myšmapa)

 

 

 

Tvorba myšlenkových map a brainstorming je obvykle dobrým začátkem každého projektu. Když jsme seznamovali naše žáky s existencí projektu, nevynechali jsme je ani my. S mrňaty jsme si o projektu spíš jenom povídali. Hlavně prvňáčci toho ještě moc nenapíší a o světě toho taky moc ještě neví. O státě Litva slyšeli nejspíš úplně poprvé v životě.

Druháčci už ale přemýšleli a s pomocí paní učitelky už něco vymysleli. Osmáci se taky snažili. Trochu… 😀 Zjistili, že vymýšlet otázky je mnohem těžší, než hledat odpovědi. Ono totiž umět se správně zeptat nebo dokázat se vůbec zeptat, je kolikrát v životě tou těžší částí učení. Aspoň jsme si hned vysvětlili, že Litva není Rusko stejně jako my už nejsme Československo (nebo Rakousko-Uhersko 🙂 Zato o sedmáky se rozhodně bát nemusíme. Po váhavém začátku se rozjeli rychlostí formule jedna. Asi nejvíc času strávili u tématu toalet a záchodových mís a zvyklostí. Z nějakého důvodu (který zná jen paní učitelka třídní) se tohle téma stalo tím nežhavějším.

Všechny třídy ale obstály se ctí. Některé otázky naznačují, že v hlavách našich studentů se přece jen občas objevují i vážné myšlenky.

  • Jsou všechny zúčastněné země opravdu svobodné a demokratické?
  • Jaká je tam kvalita života?
  • Jaký vliv má na lidi v zemi pandemie Covid-19?

Našly se ale i překvapivé dotazy.

  • Nosí v Turecku ponožky, když je tam teplo?
  • Jsou v Litvě žraloci?
  • Papají v Řecku knedlíky?

Nejžhavějším tématem (v 7B až po toaletách) byla samozřejmě škola.

  • V kolik hodin se tam začíná?
  • Mají ve školní jídelně také takové fronty?
  • Musí tam vůbec do školy chodit?