5.A: plán učiva 15.6.-19.6.2020
Milí žáci, vážení rodiče,
dne 16.6. 2020 v době od 15:30 do 16:30 budou všichni žáci odevzdávat své práce za dobu distanční výuky. Zároveň budu vracet finanční prostředky, které jsem od dětí vybrala na akce, které nemohly být z objektivních důvodů zrealizovány. V rámci hygienických nařízení je zakázán vstup do areálu školy, proto Vás budu očekávat před hlavním vchodem. Pro děti budou připraveny pomůcky na Tč, cvičební úbor a přezůvky. Učebnice se budou odevzdávat na začátku příštího školního roku.
Důležité! Nezapomeňte přinést žákovské knížky (archivují se ve škole ). Už se na Vás všechny moc těším a pevně doufám,že vše proběhne bez problémů. I.Stehlíková
ČJ
1) Opakování – PS str. 80 ( 3. čtvrtletí)
- opiš cvičení a v prvních třech větách urči číslicí nad slovem slovní druh. Žáci s PO v prvních dvou větách.
- vyznač zákl. skladební dvojice v celém cvič., všichni.
2) Opakování – PS str. 80 ( 3. čtvrtletí)
- vypiš pod sebe všechna podst.jm. a urči: pád, rod, číslo a vzor. Žáci s PO z prvních 3 vět.
- najdi všechna přídav.jm. a urči jejich druh (měkké x tvrdé), přiřaď vzor, ústně.
3) Opakování – PS, str. 80 ( 3. čtvrtletí)
- vypiš ze cvičení všechna slovesa a urči : osobu,číslo, čas a způsob.
- PS, str. 70, cv.3. Žáci s PO ústně.
4) Opakování – věta jednoduchá x souvětí
- https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/4.rocnik/stavba-vety/stavba1.htm
- https://www.youtube.com/watch?v=35YZuUqMSDM
- https://www.youtube.com/watch?v=kN17a-hYC-k
5) Opakování – PS str. 71,c v. 2a, b
- PS, str. 73, cv. 2, pište jen vhodný podmět ze závorky
6) Opakování – uč. str. 167 Ověříme, co už umíme, ústně.
7) Čtení – Napiš, jakou knihu (knihy) jsi za dobu distanční výuky přečetl/a. Uveď název a jméno autora.
AJ
1) Lekce 19
- uč. str.144, napiš do slovníčku a nauč se slovíčka
- PS str. 94
2) The school trip
- uč. str. 144-145, poslech CD, čtení a překlad čl.
- PS str. 95 / 4b, c, d, e
3) We are spelling – napiš svoje jméno a příjmení a pod každé písmeno napiš jeho fonetickou podobu. Např. I / ai
- PS str. 96 – In the ZOO -slovní zásoba, napiš do slovníčku názvy živočichů, která v lekci 19 nejsou
MA
– pracujeme se 3. dílem učebnice
1) Opakování:
- str.43, cv.4, žáci s PO 2 sloupečky
- str. 43, cv. 7
2) Opakování:
- str. 45, cv. 1 ústně, cv. 2 písemně
- str.45, cv. 8- sl. úloha
3) Opakování:
- str. 46, cv. 2, žáci s PO 1 sloup.
- str. 46, cv. 8, jen modré příklady
4) Slovní úlohy, žáci s PO nemusí mít zápis:
a) Stavba dálnice dlouhé 32 784 m probíhala ve 4 stejných etapách. 3 etapy jsou již dokončeny. Kolik m dálnice je potřeba ještě dobudovat?
b) Krysa má průměrně 5krát do roka po 8 mláďatech. Žije asi 6 let. Kolik potomků za tuto dobu přivede na svět?
c) V Antarktidě žije asi 286 000 tučňáků císařských. Průměrná hmotnost 1 tučňáka je 38 kg. Jakou hmotnost mají všichni tučňáci císarští?
5) Vypočítej a ověř zkouškou:
- 132 163 : 24
- 482 274: 51
Doplň chybějící čísla:
- 320 248 +… = 320 368
- 470 450 + …. = 470 763
- 180 560 – …. = 180 235
- 4 200 832 – ….= 4 200 61
6) Geometrie:
Sestroj obdélníky,pro které platí:
- /AB/ = 3cm, /BC/ = 4cm
- /AB/ = 25 mm,/BC/ = 38 mm
Vypočítej jejich obvody a obsahy.
ČS
1) Opakování – PS str.22
2) Směřujeme k samostatnosti – učeb. str. 36-37
3) Opakování – PS str. 23, cv. 2, 3, 4 (nápověda k doplnění mapy, učeb.str.40)
- Vznik Československé republiky – učeb. str.38
- https://edu.ceskatelevize.cz/vznik-ceskoslovenska-5e441a92f2ae77328d0a6de6
- http://rysava.websnadno.cz/vlastiveda_5.roc/13_vznik_ceskoslovenska.htm
4) Opakování – PS str. 24
Milan Kanaloš
ČJ
1. Už bys měl umět vyjmenovaná slova po B . Teď se nauč vyjmenovaná slova po L .
· slyšet
· mlýn
· blýskat se
· polykat
· plynout
· plýtvat
· lýko
· lýtko
· lyže
· vzlykat
· plyš
· lysý
· pelyněk
2. Doplň do vět vhodná slova : ( sl-šeli, zabl-sklo, l-ška, l-dské, ml-n, bl-zko, ml-nský)
Uši máme abychom dobře ___________ . Bystrouška je chytrá ____________ . Najednou se __________ . Lidka byla _________ lesa. Važ si _________ práce. Strýc koupil starý ___________ . Byl v něm ještě ___________ kámen.
3. Opiš a doplň chybějící písmena : ( i-í, y-ý)
L- ška, l-že, ml-n, l-ják, L-bor, l-tko, vel-ký, bl-skat se, l- monáda, pel-něk, pl-šový, upl-ne, vzl-kat, l-skový oř- šek, nedosl-chavost, b- lina, bab-čka, l-ko, nepl-tvej, L-sá hora, ml-nice, b-č, kob-lka, byl-na, sb-ječka, b-tva, ob- čejný.
4. Doplň , opiš do Š sešitu ( i-í, y-ý) :
To je nesl- chaná událost. Slunný b- t je zdravý. Snad nechceš toho psa b- t ? Upl-_nulý čas se nevrátí. Netopýří let je nesl- šný. Sb- ráme léčivé b-liny. Vyb- lím zeď v pokoji.
5. Seřaď slova podle abecedy :
Praha, Slunce, Kladno, Příbram, Písek, Plzeň, Brno, Rakovník, Slaný, Mělník, Aš, Krkonoše, Šumava, Čáslav, Znojmo, Jihlava, Ostrava.
6. Doplň písemně : Kde pracují ?
· Horníci pracují v ____________ .
· Dělníci pracují v ____________ .
· Lékaři pracují v ____________ .
· Učitelé pracují v ____________ .
· Prodavačky pracují v ____________ .
7. Přepiš psacím písmem :
Dlouho pršelo. Sklep zaplavila voda. Brzy bude teplo. Slunce vše vysuší.
Ma
1. Převeď jednotky objemu : ( 1hektolitr = 100 litrů), ( 1 hl = 100 l )
· 5 hl = _____ l
· 100 l = _____ hl
· 800 l = _____ hl
· 1000 l = ______ hl
· 4 hl = _____ l
2. Napiš číslicemi :
· šest set pět – _______
· dvě stě dvacet osm – ________
· devět – ________
· třicet sedm – ________
· osmdesát – ________
· sto dvacet dva _________
3. Vypočítej a napiš odpověď :
a) Do cisterny se vejde 5 hl benzínu. Kolik je to litrů ?
b) V pondělí se v obchodě prodalo 56 kg brambor. V úterý se prodalo o 7 kg méně. Kolik kg brambor se prodalo v úterý ?
4. Vypočítej písemně :
54 + 30 =
76 – 7 =
120 + 130 =
62 + 9 =
85 + 46 =
81 – 8 =
5. Napiš správně pod sebe a odečti :
400 – 125
700 – 438
900 – 853
600 – 280
800 – 647
ČS
1. Opakování: doplň pracovní list
AJ