5.A: plán učiva 15.6.-19.6.2020

Milí žáci, vážení rodiče,

dne 16.6. 2020 v době od 15:30 do 16:30 budou všichni žáci odevzdávat své práce za dobu distanční výuky. Zároveň budu vracet finanční prostředky, které jsem od dětí vybrala na akce, které nemohly být z objektivních důvodů zrealizovány. V rámci hygienických nařízení je zakázán vstup do areálu školy, proto Vás budu očekávat před hlavním vchodem. Pro děti budou připraveny pomůcky na Tč, cvičební úbor a přezůvky. Učebnice se budou odevzdávat na začátku příštího školního roku.

Důležité! Nezapomeňte přinést žákovské knížky (archivují se ve škole ). Už se na Vás všechny moc těším a pevně doufám,že vše proběhne bez problémů.                                                                        I.Stehlíková


ČJ    

1) Opakování – PS str. 80 ( 3. čtvrtletí)

  • opiš cvičení a v prvních třech větách urči číslicí nad slovem slovní druh. Žáci s PO v prvních dvou větách.
  • vyznač zákl. skladební dvojice v celém cvič., všichni.

2) Opakování – PS str. 80 ( 3. čtvrtletí)

  • vypiš pod sebe všechna podst.jm. a urči: pád, rod, číslo a vzor. Žáci s PO z prvních 3 vět.
  • najdi všechna přídav.jm. a urči jejich druh (měkké x tvrdé), přiřaď vzor, ústně.

3) Opakování – PS, str. 80 ( 3. čtvrtletí)

  • vypiš ze cvičení všechna slovesa a urči : osobu,číslo, čas a způsob.
  • PS, str. 70, cv.3. Žáci s PO ústně.

4) Opakování – věta jednoduchá x souvětí   

 5) Opakování – PS str. 71,c v. 2a, b

  • PS, str. 73, cv. 2, pište jen vhodný podmět ze závorky

6) Opakování – uč. str. 167  Ověříme, co už umíme, ústně.

7) Čtení – Napiš, jakou knihu (knihy) jsi za dobu distanční výuky přečetl/a. Uveď název a jméno autora.


AJ

1) Lekce 19

  • uč. str.144, napiš do slovníčku a nauč se slovíčka
  • PS str. 94 

2) The school trip

  • uč. str. 144-145, poslech CD, čtení a překlad čl.
  • PS str. 95 / 4b, c, d, e

3) We are spelling – napiš svoje jméno a příjmení a pod každé písmeno napiš jeho fonetickou podobu. Např. I / ai

  • PS str. 96In the ZOO -slovní zásoba, napiš do slovníčku názvy živočichů, která v lekci 19 nejsou

MA

– pracujeme se 3. dílem učebnice

1) Opakování:

  • str.43, cv.4, žáci s PO 2 sloupečky
  • str. 43, cv. 7

2) Opakování:

  • str. 45, cv. 1 ústně, cv. 2  písemně
  • str.45, cv. 8- sl. úloha

3) Opakování:

  • str. 46, cv. 2, žáci s PO 1 sloup.
  • str. 46, cv. 8, jen modré příklady

4) Slovní úlohy, žáci s PO nemusí mít zápis:

a) Stavba dálnice dlouhé 32 784 m probíhala ve 4 stejných etapách. 3 etapy jsou již dokončeny. Kolik m dálnice je potřeba ještě dobudovat?

b) Krysa má průměrně 5krát do roka po 8 mláďatech. Žije asi 6 let. Kolik potomků za tuto dobu přivede na svět?

c) V Antarktidě žije asi 286 000 tučňáků císařských. Průměrná hmotnost 1 tučňáka je 38 kg. Jakou hmotnost mají všichni tučňáci císarští?

5) Vypočítej a ověř zkouškou:

  • 132 163 : 24
  • 482 274: 51

Doplň chybějící čísla:

  • 320 248 +… = 320 368
  • 470 450 + …. = 470 763
  • 180 560 – …. = 180 235
  • 4 200 832 – ….= 4 200 61

6) Geometrie:

Sestroj obdélníky,pro které platí:

  • /AB/ = 3cm, /BC/ = 4cm
  • /AB/  = 25 mm,/BC/ = 38 mm

Vypočítej jejich obvody a obsahy.


ČS

1) Opakování – PS str.22

2) Směřujeme k samostatnosti – učeb. str. 36-37

3) Opakování – PS str. 23, cv. 2, 3, 4 (nápověda k doplnění mapy, učeb.str.40)

4) Opakování – PS str. 24


Milan Kanaloš

ČJ

1. Už bys měl umět vyjmenovaná slova po B . Teď se nauč vyjmenovaná slova po L .

· slyšet

· mlýn

· blýskat se

· polykat

· plynout

· plýtvat

· lýko

· lýtko

· lyže

· vzlykat

· plyš

· lysý

· pelyněk

2. Doplň do vět vhodná slova : ( sl-šeli, zabl-sklo, l-ška, l-dské, ml-n, bl-zko, ml-nský)

Uši máme abychom dobře ___________ . Bystrouška je chytrá ____________ . Najednou se __________ . Lidka byla _________ lesa. Važ si _________ práce. Strýc koupil starý ___________ . Byl v něm ještě ___________ kámen.

3. Opiš a doplň chybějící písmena : ( i-í, y-ý)

L- ška, l-že, ml-n, l-ják, L-bor, l-tko, vel-ký, bl-skat se, l- monáda, pel-něk, pl-šový, upl-ne, vzl-kat, l-skový oř- šek, nedosl-chavost, b- lina, bab-čka, l-ko, nepl-tvej, L-sá hora, ml-nice, b-č, kob-lka, byl-na, sb-ječka, b-tva, ob- čejný.

4. Doplň , opiš do Š sešitu ( i-í, y-ý) :

To je nesl- chaná událost. Slunný b- t je zdravý. Snad nechceš toho psa b- t ? Upl-_nulý čas se nevrátí. Netopýří let je nesl- šný. Sb- ráme léčivé b-liny. Vyb- lím zeď v pokoji.

5. Seřaď slova podle abecedy :

Praha, Slunce, Kladno, Příbram, Písek, Plzeň, Brno, Rakovník, Slaný, Mělník, Aš, Krkonoše, Šumava, Čáslav, Znojmo, Jihlava, Ostrava.

6. Doplň písemně : Kde pracují ?

· Horníci pracují v ____________ .

· Dělníci pracují v ____________ .

· Lékaři pracují v ____________ .

· Učitelé pracují v ____________ .

· Prodavačky pracují v ____________ .

7. Přepiš psacím písmem :

Dlouho pršelo. Sklep zaplavila voda. Brzy bude teplo. Slunce vše vysuší.


Ma

1. Převeď jednotky objemu : ( 1hektolitr = 100 litrů), ( 1 hl = 100 l )

· 5 hl = _____ l

· 100 l = _____ hl

· 800 l = _____ hl

· 1000 l = ______ hl

· 4 hl = _____ l

2. Napiš číslicemi :

· šest set pět – _______

· dvě stě dvacet osm – ________

· devět – ________

· třicet sedm – ________

· osmdesát – ________

· sto dvacet dva _________

3. Vypočítej a napiš odpověď :

a) Do cisterny se vejde 5 hl benzínu. Kolik je to litrů ?

b) V pondělí se v obchodě prodalo 56 kg brambor. V úterý se prodalo o 7 kg méně. Kolik kg brambor se prodalo v úterý ?

4. Vypočítej písemně :

54 + 30 =

76 – 7 =

120 + 130 =

62 + 9 =

85 + 46 =

81 – 8 =

5. Napiš správně pod sebe a odečti :

400 – 125

700 – 438

900 – 853

600 – 280

800 – 647


ČS

1. Opakování: doplň pracovní list


AJ

1. Opakování – opiš a přelož :
    blue shoes –
    red trousers –
    a pink skirt –
    a green shirt –
    red shoes –
    a blue jacket –
2.  Nakresli postavu chlapce a dívky. Oblékni je podle popisu:
     This is John. He has a green shirt, red trousers and blue shoes.
     This is Jane. She has a pink skirt, a blue jacket and red shoes.
3.  Odpověz písemně na otázky:
     What is your name ?
     How old are you ?
     Do you like ice cream ?
     Can you dance ?