5.A: plán učiva 8.6.-12.6.2020
Milí žáci, vážení rodiče,
pomalu se nám blíží konec tohoto neobvyklého školního roku. Doufám, že všichni, v rámci svých možností, plnili zadání distanční výuky. Někteří z vás jste mi průběžně zasílali své práce, někteří se vůbec neozvali, ale vím, že se u někoho vyskytly problémy s přeposílaním prací. Byli jste však seznámeni s tím, že vaše práce, portfolia, projekty atd. budu vybírat a kontrolovat. Předpokládaný termín: týden od 15.-19.6.2020 v odpoledních hodinách, zároveň vám budu vracet zálohu na ŠvP a odnesete si vaše věci ze školy. Bližší pokyny a přesný termín vám s dostatečným předstihem oznámím. I.Stehlíková
ČJ
1) Opakování:
- PS str.69/ 3a, písemně, 3b ústně
- PS str.69/ 4, písemně
2) Shoda přísudku s několikanásobným podmětem:
- učeb. str.164, žlutá tabulka
- http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/prisudek_a_nekolikanasobny_podmet1.htm (můžeš si hned ověřit své znalosti)
3) Opakování:
- učeb. str. 164/ 2 ,ústně ( Na obloze svítily…)
- učeb. str. 165/ 3, písemně ( Maminka s tetou…)
4) Opakování:
- PS str.70/ 1a, 2a , písemně
5) Dotazník
- jedná se o praktickou dovednost, která se ti může v životě hodit. Slouží ke zjišťování informací v populaci. Na jejich základě dochází k vyhodnocení určitých postojů a názorů. Často je využívají i firmy,aby zjistily, zda má jejich zboží naději na prodej. Určitě se každý z vás ve svém životě s nějakým dotazníkem setkal ( vyplněný dotazník od rodičů na začátku šk.roku, hodnocení rekreačního pobytu, apod.). Nyní ponechávám vše na tvé fantazii, sestav a napiš krátký dotazník (4 otázky + možnosti odpovědí, např. líbí se mi : a) hodně b) trochu c) málo d) vůbec se mi nelíbí ). Doufám,že vytváření dotazníku vás bude bavit .
6) Čtení
- Zkuste odhadnout, jak chytrá jsou zvířata, čít. str. 147
- nejdříve odhadni správnou odpověď, teprve potom vyhledej řešení (str. 154)
- Kupec a moře (bajka) čít. str. 144. Ústně- vysvětli pojmy : bárka, ožebračený, trosečník, spílat. Písemně -úkoly za článkem, 1, 4.
MA
pracujeme se 3. dílem učeb. matematiky. Všechna cvičení písemně.
1) Opakování:
- str. 18 /1 a, b – z každého cvičení 1 sloup., cvičení c -celé
- slovní úloha, str. 18/ 8. Žáci s PO všechny slov. úlohy bez slovního zápisu.
2) Opakování:
- str. 18/ 7, 2 sloupečky
- sl. úloha, str. 18/ 9
3) Opakování:
- str. 18/ 3 , 10 b, c
4) Opakování:
- str, 42/ 1, 3 a
5) Opakování:
- str. 42/ 3b , 6
6) Geometrie:
- str. 59/ 1, 2
AJ
1) Opakování a procvičování pokynů:
- učeb. str. 142/ 7a ,b. Pracuj podle pokynů ( Put the pen…).
- str. 142/ 8 písemně. ( Na lavici , pod lavicí,…..).
2) Projekt:
- nakresli obrázek lesa a v něm různé živočichy, rostliny a lesní plody, se kterými se v lese můžeš setkat. Napiš k nim český a anglický výraz.
3) Dokončení projektu.
- Přelož písemně do češtiny básničku In the sky, PS str.93
ČS
Látky a jejich vlastnosti – seznámení se základními vlastnostmi:
Každá látka má určité vlastnosti, které lze pozorovat: vzhled, rozpustnost, zápach, skupenství, barvu. Jsou i další vlastnosti, ale s těmi se seznámíte ve vyšších ročnících.
- Vzhled – označuje nejčastěji tvar ( práškovitá, krystalická nebo šupinkatá látka ).
- Barva – zkoumáme ji pohledem. Většina chemických látek má barvu bílou nebo šedou.
- Zápach – některé látky zapáchají velmi silně (např, jako zkažená vejce ), jiné jsou nám naopak velmi příjemné=vůně.
- Skupenství:
- 1) plynné – částice plynu se volně pohybují v prostoru, nemají stálý tvar a objem. 2) kapalné – mají stálý objem, ale svůj tvar mohou měnit podle tvaru nádoby (voda v láhvi). 3) pevné – mají stálý tvar a objem.
- Změna z pevné látky na kapalnou = TÁNÍ (sníh se mění ve vodu).
- Změna z kapalné látky na pevnou = TUHNUTÍ (voda se mění v led).
- Změna z kapalné látky na plynnou = VYPAŘOVÁNÍ (vaření vody v konvici).
- Změna z plynné látky na kapalnou = ZKAPALNĚNÍ (když maminka vaří v kuchyni, pára se usazuje na okně, po nějaké době se změní v kapalinu, která stéká po okenní tabuli).
Pokus: pozoruj a výsledky svého pozorování zapiš. Naber si 1 lžičku cukru a pozoruj: vzhled,barvu, skupenství a zápach (vůni), rozpustnost.
Skupenství látek: https://www.youtube.com/watch?v=_cbiDpu-ZhU
Vlastnosti látek: http://www.zschemie.euweb.cz/latky/latky13.html
Vlastivěda
Opakování:
- Na cestě k občanské společnosti – PS str.21
- ČEŠI a NĚMCI – učeb.str. 35. Přečti si a ústně odpověz na otázky za článkem.
Milan Kanaloš
ČJ
Opakování – napiš jen slova, která na řádek PATŘÍ:
1) podstatná jména: žákyně, školou, nového, tisíc, pěkná
2) přídavná jména: když, rychle, hezká, nový, Pavel
3) zájmena: já, mele, pomalá, oni, prr
4) číslovky: které, sto, první, slunce, že
5) slovesa: košík, černá, běžela, spát, ale
Opakování – napiš jen slova,která na řádek NEPATŘÍ :
1) chléb,houska, vánočka, párek, rohlík
2) banán, jablko, maliny,kapusta, hruška
3) guma, penál, kolo, růže, aktovka
Opakování – vypiš z nabídky slova trojslabičná:
1) táta, dědeček, zahradnice, motyka, rýč, sázet, bič, ujela, nazývat, kolotoč
Čtení – Kupec a moře – čítanka str. 144. Přečti si a odpověz na otázky:
- proč odjel kupec na ostrov?
- kdo se objevil a promlouval ke kupci?
Na pláži – čítanka str. 137. Napiš 5 slov, která se ti vybaví, když se řekne slovo – moře.
MA
Piš do řádků čísla:
- o 10 větší než – 140, 280, 650, 700, 520
- o 100 větší než – 500, 750, 430, 660, 90
- o 10 menší než – 300, 55, 710, 315, 900
- o 100 větší než – 250, 333, 788, 10, 600
Opakování: místo pomlček napiš čísla, která leží HNED PŘED a HNED ZA číslem:
- — 100 —
- — 550 —
- — 99 —
- — 707 —
Vypočítej:
- 6.8 =
- 9.4 =
- 3.7 =
- 8.8 =
- 5.6 =
- 40:5 =
- 50:5 =
- 21:3 =
- 36:4 =
- 56:7 =
- 24:8 =
AJ
Projekt:
- nejdříve si zopakuj, co znamenají v češtině tato slovíčka: boy, girl, house, big green tree, small house, sun,dog, flowers
- nakresli je do svého projektu, na volný list papíru
ČS
Test: vyber z nabídky a napiš jen 1 správnou odpověď ( vzor- 1a, 2b, atd.)
- ČR sousedí s a) Polskem b) Slovenskem c) Rumunskem
- Prahou protéká a) Dyje b) Vltava c) Labe
- Nejvyšším pohořím jsou a) Krkonoše b) Beskydy c) Tatry
- Mezi mořské ryby patří a) kapr b) lín c) sardinka
- Ve smíšeném lese rostou a) jen listnaté stromy b) jen jehličnaté stromy c) listnaté a jehličnaté stromy
- Opadavý jehličnatý strom se nazývá a) borovice b) modřín c) smrk