5.A: plán učiva 8.6.-12.6.2020

Milí žáci, vážení rodiče,

pomalu se nám blíží konec tohoto neobvyklého školního roku. Doufám, že všichni, v rámci svých možností, plnili zadání distanční výuky. Někteří z vás jste mi průběžně zasílali své práce, někteří se vůbec neozvali, ale vím, že se u někoho vyskytly problémy s přeposílaním prací. Byli jste však seznámeni s tím, že vaše práce, portfolia, projekty atd. budu vybírat a kontrolovat. Předpokládaný termín: týden od 15.-19.6.2020 v odpoledních hodinách, zároveň vám budu vracet zálohu na ŠvP a odnesete si vaše věci ze školy. Bližší pokyny a přesný termín vám s dostatečným předstihem oznámím.   I.Stehlíková


ČJ

1) Opakování:

  • PS str.69/ 3a, písemně, 3b ústně
  • PS str.69/ 4, písemně

2) Shoda přísudku s několikanásobným podmětem:

3) Opakování:

  • učeb. str. 164/ 2 ,ústně ( Na obloze svítily…)
  • učeb. str. 165/ 3, písemně ( Maminka s tetou…)

4) Opakování:

  • PS str.70/ 1a,  2a , písemně

 5) Dotazník  

  • jedná se o praktickou dovednost, která se ti může v životě hodit. Slouží ke zjišťování informací v populaci. Na jejich základě dochází k vyhodnocení určitých postojů a názorů. Často je využívají i firmy,aby zjistily, zda má jejich zboží naději na prodej. Určitě se každý z vás ve svém životě s nějakým dotazníkem setkal ( vyplněný dotazník od rodičů na začátku šk.roku, hodnocení rekreačního pobytu, apod.). Nyní ponechávám vše na tvé fantazii, sestav a napiš krátký dotazník (4 otázky + možnosti odpovědí, např. líbí se mi : a) hodně  b) trochu  c) málo  d) vůbec se mi nelíbí )Doufám,že vytváření dotazníku vás bude bavit .     

6) Čtení

  • Zkuste odhadnout, jak chytrá jsou zvířata, čít. str. 147
  • nejdříve odhadni správnou odpověď, teprve potom vyhledej řešení (str. 154)
  • Kupec a moře (bajka) čít. str. 144. Ústně- vysvětli pojmy : bárka, ožebračený, trosečník, spílat. Písemně -úkoly za článkem, 1, 4.

MA

pracujeme se 3. dílem učeb. matematiky. Všechna cvičení písemně.

1) Opakování:

  • str. 18 /1 a, b – z každého cvičení 1 sloup., cvičení c -celé
  • slovní úloha, str. 18/ 8. Žáci s PO všechny slov. úlohy bez slovního zápisu.

2) Opakování:

  • str. 18/ 7, 2 sloupečky
  • sl. úloha, str. 18/ 9

3) Opakování:

  • str. 18/ 3 , 10 b, c

4) Opakování:

  • str, 42/ 1, 3 a

5) Opakování:

  • str. 42/ 3b , 6

6) Geometrie:

  • str. 59/ 1, 2

AJ

1) Opakování a procvičování pokynů:

  • učeb. str. 142/ 7a ,b. Pracuj podle pokynů ( Put the pen…).
  • str. 142/ 8 písemně. ( Na lavici , pod lavicí,…..).

2) Projekt:

  • nakresli obrázek lesa a v něm různé živočichy, rostliny a lesní plody, se kterými se v lese můžeš setkat. Napiš k nim český a anglický výraz.

3) Dokončení projektu.

  • Přelož písemně do češtiny básničku In the sky, PS str.93 

ČS

Látky a jejich vlastnosti – seznámení se základními vlastnostmi:

Každá látka má určité vlastnosti, které lze pozorovat: vzhled, rozpustnost, zápach, skupenství, barvu. Jsou i další vlastnosti, ale s těmi se seznámíte ve vyšších ročnících.                                                                           

  • Vzhled – označuje nejčastěji tvar ( práškovitá, krystalická nebo šupinkatá látka ).
  • Barva – zkoumáme ji pohledem. Většina chemických látek má barvu bílou nebo šedou.
  • Zápach – některé látky zapáchají velmi silně (např, jako zkažená vejce ), jiné jsou nám naopak velmi příjemné=vůně.
  • Skupenství:
  • 1) plynné – částice plynu se volně pohybují v prostoru, nemají stálý tvar a objem.                                                                                                                                                                2) kapalné – mají stálý objem, ale svůj tvar mohou měnit podle tvaru nádoby (voda v láhvi).                                                                                                                                              3) pevné – mají stálý tvar a objem.
  • Změna z pevné látky na kapalnou = TÁNÍ (sníh se mění ve vodu).
  • Změna z kapalné látky na pevnou = TUHNUTÍ (voda se mění v led).
  • Změna z kapalné látky na plynnou = VYPAŘOVÁNÍ (vaření vody v konvici).
  • Změna z plynné látky na kapalnou = ZKAPALNĚNÍ  (když maminka vaří v kuchyni, pára se usazuje na okně, po nějaké době se změní v kapalinu, která stéká po okenní tabuli).

Pokus: pozoruj a výsledky svého pozorování zapiš. Naber si 1 lžičku cukru a pozoruj: vzhled,barvu, skupenství a zápach (vůni), rozpustnost.

http://skolakr.cz/wp-content/uploads/DUM/PR45rocnik/Látky-a-jejich-skupenstv%C3%AD-vlastnosti-prezentace.pdf

Skupenství látek: https://www.youtube.com/watch?v=_cbiDpu-ZhU

Vlastnosti látek: http://www.zschemie.euweb.cz/latky/latky13.html

Vlastivěda

Opakování:

  • Na cestě k občanské společnosti – PS str.21
  • ČEŠI a NĚMCI – učeb.str. 35. Přečti si a ústně odpověz na otázky za článkem.

Milan Kanaloš

ČJ

Opakování – napiš jen slova, která na řádek PATŘÍ:

1) podstatná jména: žákyně, školou, nového, tisíc, pěkná

2) přídavná jména: když, rychle, hezká, nový, Pavel

3) zájmena: já, mele, pomalá, oni, prr

4) číslovky: které, sto, první, slunce, že

5) slovesa: košík, černá, běžela, spát, ale

 

Opakování – napiš jen slova,která na řádek NEPATŘÍ :

1) chléb,houska, vánočka, párek, rohlík

2) banán, jablko, maliny,kapusta, hruška

3) guma, penál, kolo, růže, aktovka

 

Opakování – vypiš z nabídky slova trojslabičná:

1) táta, dědeček, zahradnice, motyka, rýč, sázet, bič, ujela, nazývat, kolotoč

 

Čtení – Kupec a moře – čítanka str. 144. Přečti si a odpověz na otázky:

  • proč odjel kupec na ostrov?
  • kdo se objevil a promlouval ke kupci?

Na pláži – čítanka str. 137. Napiš 5 slov, která se ti vybaví, když se řekne slovo – moře.


MA

Piš do řádků čísla:

  1. o 10 větší než – 140, 280, 650, 700, 520
  2. o 100 větší než – 500, 750, 430, 660, 90
  3. o 10 menší než – 300, 55, 710, 315, 900
  4. o 100 větší než – 250, 333, 788, 10, 600

Opakování: místo pomlček napiš čísla, která leží HNED PŘED a HNED ZA číslem:

  1. — 100 —
  2. — 550 —
  3. — 99 —
  4. — 707 —

Vypočítej:

  1. 6.8 =
  2. 9.4 =
  3. 3.7 =
  4. 8.8 =
  5. 5.6 =
  6. 40:5 =
  7. 50:5 =
  8. 21:3 =
  9. 36:4 =
  10. 56:7 =
  11. 24:8 =

AJ  

Projekt:

  • nejdříve si zopakuj, co znamenají v češtině tato slovíčka: boy, girl, house, big green tree, small house, sun,dog, flowers    
  • nakresli je do svého projektu, na volný list papíru

ČS

Test: vyber z nabídky a napiš jen 1 správnou odpověď ( vzor- 1a, 2b, atd.)

  1. ČR sousedí s                            a) Polskem            b) Slovenskem            c) Rumunskem
  2. Prahou protéká                       a) Dyje                   b) Vltava                      c) Labe
  3. Nejvyšším pohořím jsou       a) Krkonoše          b) Beskydy                  c) Tatry
  4. Mezi mořské ryby patří         a) kapr                   b) lín                            c) sardinka
  5. Ve smíšeném lese rostou      a) jen listnaté stromy  b) jen jehličnaté stromy  c) listnaté a jehličnaté stromy
  6. Opadavý jehličnatý strom se nazývá       a) borovice       b) modřín         c) smrk