9.A,B – dějepis-25.5.-29.5.

Ahoj deváťáci,

chyba je tentokrát na mé straně, místo vyvěšení úkolů 11. lekce (pro 25.-29.5.) do vaší rubriky jsem zveřejnil toto zadání do 4. tříd.

Z tohoto důvodu jsem provedl opravu, vraťte se tedy k vyřešení tohoto zadání.

 

 

 

Ahoj deváťáci.

 

Po odpočinku v minulé lekci nejprve info o kontrole sešitů. (vrátím je v úterý 26.5.)

Kromě T. Koupy ( donese 26.5) Jste odevzdali všichni! Navíc forma zápisů a jejich úplnost je většinou vzorná! Úkoly a odpovědi už mají rozdílnou úroveň.(to beru….) Někomu stále chybí četba, výjimečně chybí jméno zhlédnutého dokumentu či filmu. (To neberu = doplňte!)

 

 

Dnes se podíváte na další možnost získávání informací

 

 

 

 

  • Na https://edu.ceskatelevize.cz/predmet/dejepis?stupen=2-stupen-zs&tema=moderni-doba-ceske-dejiny najdete vzdělávací videa. V rámci opakování mrkněte na dvě videoukázky:

 

  1. vznik Československých legií (04:46)
  2. Československé legie v 1.svět. válce (02:38)

 

Do sešitu zezadu (nebo na papír) – po vrácení sešitů vlepíte stručný popis formy videoukázek a jejich zhodnocení. Která forma Vám vyhovuje více?

 

2)  Nová látka “Milníky 20. stol.”

 

A teď jsem na Vás zvědav. Na stejné výukovém portálu (https://edu.ceskatelevize.cz/predmet/dejepis?stupen=2-stupen-zs&tema=moderni-doba-ceske-dejiny) si najděte “Milníky 20.stol.” a proveďte rozbor videa. Zaměřte se na dobové ukázky a velmi stručně pojmenujte události, které videoukázka zobrazuje a chronologicky je seřaďte. (časová osa) Budete si muset pustit video vícekrát. (03:22)

 

 

 

Mějte se.

 

Ředitel