5.B Učivo 1.6. – 5.6. 2020

1.6. – 5.6.2020

Zdravím vás  milí žáci  a  rodiče. Tuto práci na příští týden  vypracují  ti žáci , kteří nenastoupili do  školy. Prosím seřaďte si práce v portfoliích  do průhledných desek  podle předmětů.  ( ČJ,  Ma, ČS).

 

ČESKÝ JAZYK

1) Shoda podmětu s přísudkem  opakování :

  • uč. str. 163/5a – Doplňte vynechané koncovky (Někteří naši spolužáci…..)

2) Shoda přísudku s několikanásobným podmětem –  naučit se pravidla  pro psaní   koncovky -viz žlutý rámeček  uč. str. 164

Můžeš procvičovat na : https://brumlik.estranky.cz/file/848/nekoliknasobpod.htm

  • písemně do DÚ sešitů uč. str. 165/4 -Sestavte  vhodné věty s několika násobným podmětem a s přísudkem v minulém čase ( Naše jehňata i kůzlata……)
  • napište na volné papíry -založit do portfolia uč. str. 165/5 – Doplňte i/y/a. (Broskve,meruňky i švestky letos ……..) Žáci s PO  píší  až ke slovu 
  • !!! Toto  cvičení odešlete   ke kontrole  na e mail: maskova@12zskladno.cz                                        

 

3) PS  str. 68/ 2 a,b

PS  str.  68/ 3 a,b

PS  str.  68/ 4

 

4)  Napište samostatně   – 3/4 letní práce

PS str. 78 – kromě bodu 1.  napsat  celé    – toto  odešlete   ke kontrole  na e mail: maskova@12zskladno.cz 

5)  Sloh – inzerát                                                                                                                                                                                                            – Do Š sešitů Čj opište  text z tabulky ve žlutém rámečku  uč. str. 168                                                                                                                  do — DÚ –  str.169/3  (Zkuste vytvořit vlastní inzerát. Vyberte si jednu z možností:)

6)  Čtení

Čítanka  str. 124-  „Kutná Hora vás vítá“                                                                                                                                                                          Čítanka  str. 125 –  „Znáte zajímavá místa naší vlasti?“   –  napište do  Literárních sešitů – nadpis, autor  a odpovězte na otázky  1. – 10.   příkl. 1) B,  2)….

 

 

MATEMATIKA  :

1) Násobení desetinných čísel přirozeným číslem :

   !!! Napiš si tuto  poučku do Š sešitu:  “ Desetinné číslo násobíme přirozeným číslem tak, že obě čísla vynásobíme jako čísla přirozená a nakonec v součinu oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich mělo desetinné číslo.

příklad2,3 . 3 =   ( počítáme  jako  23 . 3 = 69 , v zadání má číslo 2,3 jedno desetinné místo, proto ve výsledku bude také jedno desetinné místo  –  výsledek tedy  bude   6,9)         nebo  2 . 0,4 = ( počítáme jako 2 . 4 = 8 ,v zadání má číslo 0,4  jedno desetinné místo, proto ve výsledku bude také jedno desetinné místo  –  výsledek  tedy bude 0,8 )                                     (Žáci s PO napíší šest příkladů)  

2) Vypočítej do Š sešitu: toto  odešlete   ke kontrole  na e mail: maskova@12zskladno.cz

4  .  0,7

5  .  0,6

9  .  0,8

3  .  2,1

4  .  1,2

3,3  .  2

4  .  1,6

0,3  . 6

3)  Napiš správně  číslem  do Š sešitu:     

( Nezapomeň  0,1  =   jedna  desetina,  0,01 =  jedna setina,  0,001 = jedna tisícina)

  • nula celá šest tisícin
  • dvě celé osmdesát čtyři tisíciny
  • osm celých tři sta šedesát pět tisícin
  • nula celá jedna setina
  • nula celá dvě desetiny
  • sedm celých devět setin
  • tři celé čtyři tisíciny
  • dvacet osm celých dvacet šest setin
  • dvacet osm celých dvacet šest tisícin

4)  Zapiš desetinným číslem do DÚ sešitu  :   (Nezapomeň  –  1 m =  1 000 mm,  1 km = 1 000 m)

Vzor :  1 m 6 mm = 1,006 m        (Žáci s PO napíší z každého sloupečku   dva příklady)

3 m   45 mm   =   __________ m

4 m 276 mm   =   __________ m

2 m   57 mm   =   __________ m

345 mm          =   __________ m

 

7 km   12 m   =   __________ km

1 km     9 m   =   __________ km

4 km   99 m   =   __________ km

55 m              =   __________ km

5)  Slovní úlohy:  Napiš u každé  výpočet a odpověď.     (Žáci s PO píší první dvě zadání.)

  • Maratonský běh měří 42, 195 km. Vypočítej kolik je to metrů ?
  • Námořní míle je 1852 m. Kolik je to kilometrů ?
  • Plachetnice uplula 10 námořních mil. Kolik uplula kilometrů ?
  • Auto je dlouhé 3 650 mm  a autobus  má  9,45 m.  Kolik metrů měří dohromady obě vozidla ?

6)  Opakování – vypočítej: ( založit do portfolia)

( Zapiš zbytek a proveď zkoušku )  (Žáci s PO píší pouze první tři příklady.)

5 271  :  4

3 258 067 :  9

41 374  :  33

284 649  :  62

537 084  :  27

7)   PS  str. 22  cv. 1, 3, 4,   (Žáci s PO  cv. 1  pouze dva sloupce.  U slovních úloh nepíší  zápis,  pouze výpočet a odpověď)

 8) Procvič si geometrické výrazy v pexesu: https://brumlik.estranky.cz/file/841/pexesogeom.htm

ANGLICKÝ   JAZYK 

1) Our room- uč.str.141, slovní zásoba, zapiš do slovníčků a nauč se (slovíčka nad čl.)

Poslech čl. na CD.

Čtení čl.

Překlad čl. písemně do sešitu.

2) Opakování – PS,str.92, cv.3

Projekt: My (Our) room -nakresli o popiš svůj (váš ) pokoj

3) Dokončení projektu.

 

Člověk a jeho svět :

Vlastivěda:  

 1)  Směřujeme k samostatnosti :

Učebnice  str. 36- 38  –  přečíst + výpisky  do červeného sešitu:

  • světová válka r.1914  – 1918
  • Život lidí za války
  • Odpor proti Rakousku – Uhersku – T.G. Masaryk viz str. 32
  • Konec války
  • Vznik Československé republiky

Pusť si  k Vl.:       https://brumlik.estranky.cz/clanky/vlastiveda/5.rocnik/1.-svetova-valka.html                

  2)  Ústně odpovězte na otázky  1. – 5.  za článkem na str. 38 – 

Pokud nezvládnete sami  vyhledejte si odpovědi znovu v učebnici a zopakujte si.                                                          

  3)  PS str. 19/2,3 ( pokud budeš chtít můžeš si  vypracovat  i cv. 1 – doplňovačku)

      PS str. 20/4  ( přečti si článek a odpověz na  otázky a,b )  Za c) je dobrovolné

      PS str. 20/5  a, b, c, d, e

Přírodověda: 

1) Mimořádné přírodní události – učeb. str. 73 –  přečíst – výpisky

2) PS –  str. 38/3 a)   – vypracuj písemně

 

Učivo Míra  Vaněk

ČJ
1) Napiš, které slovo do řádku nepatří a proč?
  • zima, zimník, zimnice, zimní, zívat
  • nábytek, židle, stůl, skříň, křesla
  • práce, o pracích, pracovní, k pracím, s prací
  • vesele, rychle, pečlivě, veselý, potichu
  • teplo, horko, zima, vedro

2) Urči (číslicí) slovní druhy:

  • Sluníčko ___, sluníčko ___, popojdi ___ maličko ___, sedíš ___ tu ___ u ___ cesty ___, stane ___ se ___ neštěstí ___, něco ___ tě ___ zajede ___.
  • Zpívejte ___, lidičky ___, ty ___ naše ___ písničky ___, písničky ___ z ___ Moravy ___, z ___ Čech. Ta ___ naše ___ písnička ___, je ___ sice _6_ prostičká ___, ale ___ je ___ nejhezčí ___ z___ všech___ .
  • Seděla ___ jsem ___ na ___ jedličce ___, volala ___ jsem ___ na ___ myslivce ___: Kuku___ .
  • Jak _6_  jsi ___ krásné ___, neviňátko ___, vprostřed _7_ bídy ___, nebožátko ___!

3) Slova v závorce dej do náležitého tvaru (pádu):

  • Teď jdeme s (Jirka) _____ na (procházka) _____.
  • Na břehu (rybník) _____ se vyhřívají zelení (skokan) _____.
  • Běžím kus před mým (kamarád) _____, protože on neumí chodit tiše a (žába) _____ brzy vyplaší.

4) Čtení:

  • čítanka str. 88-89 (Josef Kajetán Tyl)- písemně odpověz na otázku 1
  • čítanka str. 95- báseň O obrech- přepsat 1. sloku

AJ

 

1) Přiřaď obrázky ke správnému názvu, zopakuj si slovíčka-školní potřeby

2) Z přeházených písmen slož slova a napiš je

3) Nakresli obrázek duhy podle návodu

4) Z písmenek sestav názvy barev a napiš je česky


MA

Vypracuj do sešitu přiložené pracovní listy.
                                       

ČS

1)   Lidský život- přečíst

2)  Třídění odpadu je pro životní prostředí velmi důležité, nakresli nádoby na odpad. Vybarvi je správnou barvou a napiš k nim název odpadu, který do nich odkládáme.