5.B Učivo 1.6. – 5.6. 2020
1.6. – 5.6.2020
Zdravím vás milí žáci a rodiče. Tuto práci na příští týden vypracují ti žáci , kteří nenastoupili do školy. Prosím seřaďte si práce v portfoliích do průhledných desek podle předmětů. ( ČJ, Ma, ČS).
ČESKÝ JAZYK
1) Shoda podmětu s přísudkem opakování :
- uč. str. 163/5a – Doplňte vynechané koncovky (Někteří naši spolužáci…..)
2) Shoda přísudku s několikanásobným podmětem – naučit se pravidla pro psaní koncovky -viz žlutý rámeček uč. str. 164
Můžeš procvičovat na : https://brumlik.estranky.cz/file/848/nekoliknasobpod.htm
- písemně do DÚ sešitů uč. str. 165/4 -Sestavte vhodné věty s několika násobným podmětem a s přísudkem v minulém čase ( Naše jehňata i kůzlata……)
- napište na volné papíry -založit do portfolia uč. str. 165/5 – Doplňte i/y/a. (Broskve,meruňky i švestky letos ……..) Žáci s PO píší až ke slovu
- !!! Toto cvičení odešlete ke kontrole na e mail: maskova@12zskladno.cz
3) PS str. 68/ 2 a,b
PS str. 68/ 3 a,b
PS str. 68/ 4
4) Napište samostatně – 3/4 letní práce
PS str. 78 – kromě bodu 1. napsat celé – toto odešlete ke kontrole na e mail: maskova@12zskladno.cz
5) Sloh – inzerát – Do Š sešitů Čj opište text z tabulky ve žlutém rámečku uč. str. 168 do — DÚ – str.169/3 (Zkuste vytvořit vlastní inzerát. Vyberte si jednu z možností:)
6) Čtení
Čítanka str. 124- „Kutná Hora vás vítá“ Čítanka str. 125 – „Znáte zajímavá místa naší vlasti?“ – napište do Literárních sešitů – nadpis, autor a odpovězte na otázky 1. – 10. příkl. 1) B, 2)….
MATEMATIKA :
1) Násobení desetinných čísel přirozeným číslem :
!!! Napiš si tuto poučku do Š sešitu: “ Desetinné číslo násobíme přirozeným číslem tak, že obě čísla vynásobíme jako čísla přirozená a nakonec v součinu oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich mělo desetinné číslo.
příklad: 2,3 . 3 = ( počítáme jako 23 . 3 = 69 , v zadání má číslo 2,3 jedno desetinné místo, proto ve výsledku bude také jedno desetinné místo – výsledek tedy bude 6,9) nebo 2 . 0,4 = ( počítáme jako 2 . 4 = 8 ,v zadání má číslo 0,4 jedno desetinné místo, proto ve výsledku bude také jedno desetinné místo – výsledek tedy bude 0,8 ) (Žáci s PO napíší šest příkladů)
2) Vypočítej do Š sešitu: toto odešlete ke kontrole na e mail: maskova@12zskladno.cz
4 . 0,7
5 . 0,6
9 . 0,8
3 . 2,1
4 . 1,2
3,3 . 2
4 . 1,6
0,3 . 6
3) Napiš správně číslem do Š sešitu:
( Nezapomeň 0,1 = jedna desetina, 0,01 = jedna setina, 0,001 = jedna tisícina)
- nula celá šest tisícin
- dvě celé osmdesát čtyři tisíciny
- osm celých tři sta šedesát pět tisícin
- nula celá jedna setina
- nula celá dvě desetiny
- sedm celých devět setin
- tři celé čtyři tisíciny
- dvacet osm celých dvacet šest setin
- dvacet osm celých dvacet šest tisícin
4) Zapiš desetinným číslem do DÚ sešitu : (Nezapomeň – 1 m = 1 000 mm, 1 km = 1 000 m)
Vzor : 1 m 6 mm = 1,006 m (Žáci s PO napíší z každého sloupečku dva příklady)
3 m 45 mm = __________ m
4 m 276 mm = __________ m
2 m 57 mm = __________ m
345 mm = __________ m
7 km 12 m = __________ km
1 km 9 m = __________ km
4 km 99 m = __________ km
55 m = __________ km
5) Slovní úlohy: Napiš u každé výpočet a odpověď. (Žáci s PO píší první dvě zadání.)
- Maratonský běh měří 42, 195 km. Vypočítej kolik je to metrů ?
- Námořní míle je 1852 m. Kolik je to kilometrů ?
- Plachetnice uplula 10 námořních mil. Kolik uplula kilometrů ?
- Auto je dlouhé 3 650 mm a autobus má 9,45 m. Kolik metrů měří dohromady obě vozidla ?
6) Opakování – vypočítej: ( založit do portfolia)
( Zapiš zbytek a proveď zkoušku ) (Žáci s PO píší pouze první tři příklady.)
5 271 : 4
3 258 067 : 9
41 374 : 33
284 649 : 62
537 084 : 27
7) PS str. 22 cv. 1, 3, 4, (Žáci s PO cv. 1 pouze dva sloupce. U slovních úloh nepíší zápis, pouze výpočet a odpověď)
8) Procvič si geometrické výrazy v pexesu: https://brumlik.estranky.cz/file/841/pexesogeom.htm
ANGLICKÝ JAZYK
1) Our room- uč.str.141, slovní zásoba, zapiš do slovníčků a nauč se (slovíčka nad čl.)
Poslech čl. na CD.
Čtení čl.
Překlad čl. písemně do sešitu.
2) Opakování – PS,str.92, cv.3
Projekt: My (Our) room -nakresli o popiš svůj (váš ) pokoj
3) Dokončení projektu.
Člověk a jeho svět :
Vlastivěda:
1) Směřujeme k samostatnosti :
Učebnice str. 36- 38 – přečíst + výpisky do červeného sešitu:
- světová válka r.1914 – 1918
- Život lidí za války
- Odpor proti Rakousku – Uhersku – T.G. Masaryk viz str. 32
- Konec války
- Vznik Československé republiky
Pusť si k Vl.: https://brumlik.estranky.cz/clanky/vlastiveda/5.rocnik/1.-svetova-valka.html
2) Ústně odpovězte na otázky 1. – 5. za článkem na str. 38 –
Pokud nezvládnete sami vyhledejte si odpovědi znovu v učebnici a zopakujte si.
3) PS str. 19/2,3 ( pokud budeš chtít můžeš si vypracovat i cv. 1 – doplňovačku)
PS str. 20/4 ( přečti si článek a odpověz na otázky a,b ) Za c) je dobrovolné
PS str. 20/5 a, b, c, d, e
Přírodověda:
1) Mimořádné přírodní události – učeb. str. 73 – přečíst – výpisky
2) PS – str. 38/3 a) – vypracuj písemně
Učivo Míra Vaněk
- zima, zimník, zimnice, zimní, zívat
- nábytek, židle, stůl, skříň, křesla
- práce, o pracích, pracovní, k pracím, s prací
- vesele, rychle, pečlivě, veselý, potichu
- teplo, horko, zima, vedro
2) Urči (číslicí) slovní druhy:
- Sluníčko ___, sluníčko ___, popojdi ___ maličko ___, sedíš ___ tu ___ u ___ cesty ___, stane ___ se ___ neštěstí ___, něco ___ tě ___ zajede ___.
- Zpívejte ___, lidičky ___, ty ___ naše ___ písničky ___, písničky ___ z ___ Moravy ___, z ___ Čech. Ta ___ naše ___ písnička ___, je ___ sice _6_ prostičká ___, ale ___ je ___ nejhezčí ___ z___ všech___ .
- Seděla ___ jsem ___ na ___ jedličce ___, volala ___ jsem ___ na ___ myslivce ___: Kuku___ .
- Jak _6_ jsi ___ krásné ___, neviňátko ___, vprostřed _7_ bídy ___, nebožátko ___!
3) Slova v závorce dej do náležitého tvaru (pádu):
- Teď jdeme s (Jirka) _____ na (procházka) _____.
- Na břehu (rybník) _____ se vyhřívají zelení (skokan) _____.
- Běžím kus před mým (kamarád) _____, protože on neumí chodit tiše a (žába) _____ brzy vyplaší.
4) Čtení:
- čítanka str. 88-89 (Josef Kajetán Tyl)- písemně odpověz na otázku 1
- čítanka str. 95- báseň O obrech- přepsat 1. sloku
AJ
1) Přiřaď obrázky ke správnému názvu, zopakuj si slovíčka-školní potřeby
2) Z přeházených písmen slož slova a napiš je
3) Nakresli obrázek duhy podle návodu
4) Z písmenek sestav názvy barev a napiš je česky
MA
ČS
2) Třídění odpadu je pro životní prostředí velmi důležité, nakresli nádoby na odpad. Vybarvi je správnou barvou a napiš k nim název odpadu, který do nich odkládáme.