ČJ 6. A, B (1. – 5. 6.)

Termín odevzdání všech prací z tohoto týdne máte do neděle do 20:00. Své práce mi posílejte na můj e-mail burant@12zskladno.cz, případně do zpráv na facebooku, nechám to čistě na Vás. Pokud Vám na e-mail neodpovím, e-mail mi nedošel.

Všichni, co máte v plánu chodit na konzultace od 8. června, očekávám, že budete mít hotovou veškerou práci, kterou jste během domácí přípravy měli vypracovat. Konzultace se budou týkat látky, kterou jste vypracovávali během „koronavirek“.

Tento týden se budete jednu jazykovou hodinu věnovat pravopisu a zbylé tři hodiny pouze rozboru vět na podmět a přísudek. Závěr týdne zakončíte literaturou.

1. 6. – JAZYK
Nadpis: Základní skladební dvojice – podmět a přísudek
Dnes si dáme ještě jednou rozbor věty na podmět a přísudek. Znovu nezapomeňte správně označit PO (rovná čára), PŘ (vlnovka), propojit je skobou (prezentace minulý týden) a určit druh přísudku (jmenný se sponou a slovesný složený). Co jsem se minule díval, někteří jste mi napsali jenom jmenný a nic víc. To je stejné, jako bych Vám napsal, že se jmenuji jenom Martin a zbytek nic. Přísudek se jmenuje jmenný se sponou, proto ho tak budete psát.

Věty:

Lišku honil strašlivý zlý pes.

Každou zimu mám rýmu.

Stal se zastupitelem obecního zastupitelstva v Ledcích.

Žáci a učitelé šli na nový dokumentární film.

Už není zedník.

 2. 6. – JAZYK
Nadpis: Grafický rozbor vět
Dnes Vás čeká něco nového -> grafický rozbor vět. Než se na dotyčnou práce vrhneme, vysvětlím Vám to celé v prezentaci, kde Vám to ukáži na x příkladech -> Grafický rozbor vět. Této práci se budeme věnovat tento a příští týden. Poprosím Vás všechny, ať pečlivě nastudujete danou prezentaci, protože bez ní to nemůžete pochopit. Všichni budete postupovat tak, jak je napsané v prezentaci.

První věty si dáme krátké, abych Vás tím nemátl:

Honza šel na houby.

Silvie je učitelka matematiky.

Půjdeme do kina?

3. 6. – SLOH
Nadpis: Souhrnné opakování, práce s texty

V tomto souboru (Práce s textem)máte dva texty, jeden je správný a druhý je chybný. Vaším úkolem je, abyste si oba dva texty přečetli a napsali, čím se od sebe liší. Ať už se jedná o nadpis, velikost písma, spisovná čeština, odstavce atd., prostě cokoli Vás k tomu napadne. Např. oba texty se liší tím, že jeden má 5 odstavců a třetí 9 odstavců. Všímejte si veškerých odlišností.
Na závěr mi napište, který text na Vás působil lépe a proč.
Úkol vypracujte do slohového sešitu.

 4. 6. – JAZYK

Nadpis: Grafický rozbor vět

Dnes Vás znova čeká grafický rozbor vět, znovu věty rozebírejte stejně, jako tomu bylo v úterý.

Věty:

Koupil jsem si nové kolo.

Martin chytil velkého amura.

Jana se stala prezidentkou České republiky.

Holky nakupovaly v obchodě nové oblečení.

Pavel byl překvapen z odevzdávání úkolů.

5. 6. – LITERATURA
Nadpis: Rozvoj čtenářské gramotnosti
Měli jste mi poslat do 31. května dva čtenářské deníky, celá řada z Vás to neudělala. Uvědomte si, že za neposlaný čtenářský deník dávám za 5. Prodlužuji Vám termín do dnešní půlnoci, kdo mi to nepošle do půlnoci, už to od něj nechci. Využijte tedy tuto literární hodinu k četbě/přípravě čtenářského deníku.