5.A: plán učiva 25.5.-29.5. 2020
Milí žáci,
někteří z Vás budou absolvovat výuku ve škole, někteří budou pokračovat tak, jako dosud, tj. v distanční výuce.
Oběma skupinám přeji mnoho zdaru při plnění úkolů. Mějte se moc prima Vy i Vaši rodiče, kteří Vám v této výuce určitě pomáhají.
Doporučuji pro výuku využití nového vzdělávacího portálu http://www.edukavka.cz.
Naleznete zde výuková videa, podpůrné materiály a také testy k procvičení. Návod, jak webové stránky využívat: EDUKAVKA – Jak absolvovat kurz.
I. Stehlíková
ČJ
1) Opakování:
- učebnice str. 157/6a, b– doplň i,í-y,ý (Každý učitel…)- písemně
- učebnice str. 157/7b– (Motýli a můry…)- ústně
2) Opakování:
- učebnice str. 157/4– písemně (hrad – plyn)
- učebnice str. 157/5a-ústně, 5c– vymysli 5 vět o sobě nebo tvých blízkých- písemně
3) Čtení:
-čítanka str. 114, báseň: V domě straší duch
-rozbor- ústně:
- z kolika slok se báseň skládá?
- z kolika veršů?
- v každé sloce vyhledej rýmy
- úkoly 1, 2, 3- ústně
-přečti si zelený rámeček: Jiří Voskovec a Jan Werich
–http://basnicky.cz/Basne/18594-view.aspx
4) Sloh: Věříš na duchy? Vymysli a napiš krátký strašidelný příběh
Projekt: Nakresli k němu obrázky
5) Čtení: Dokončení projektu Věříš na duchy?
-můžeš si k tomu pustit písničky:
https://www.youtube.com/watch?v=jOMYLxPe4aY
https://www.youtube.com/watch?v=v6bBHeBoIdQ
https://www.youtube.com/watch?v=DSFyAFedfgM
6) Opakování:
- napiš do sloupečku pod sebe, od každého rodu (ž., stř., m.živ., než.) 4 podstatná jména a urči vzor (např. máma-žena)
- PS (podmět slovně nevyjádřený) str. 68/1a, b (žáci s PO ke slovu … nepřišla)
- PS str. 68/3a, b– písemně
- PS str. 68/3c– ústně
7) Opakování:
- PS str. 68/2a, b (žáci s PO ke slovu … nad nulou)
- PS str. 68/2
MA
1) Opakování: desetinná čísla
– Zapiš desetinným číslem:
- nula celá sedm desetin
- tři celé patnáct setin
- osm celých tři setiny
- nula celá šedesát pět tisícin
– Slovní úlohy:
- Kolik mi zbývá z role 35 m látky, když prodavačka ustřihla nejprve 8,2 m a později ještě 13,9 m látky?
- Petr koupil zákusky za 48,50 Kč. Kolik Kč mu po zaokrouhlení vrátí pokladní na stokorunu? (žáci s PO bez zápisu -> výpočet)
2) Opakování: písemné násobení a dělení
– Vypočítej a zkoušku proveď dělením (žáci s PO modré příklady):
- 39 : 6
- 45 : 10
- 106 : 5
- 86 : 9
- 27 : 6
- 60 : 8
- 77 : 9
- 19 : 4
– Prodavačka v lahůdkách prodala tato množství lahůdek. Vyjádři v kg:
- Sýr Eidam: 125 g, 397 g, 801 g, 156 g
- Šunka: 345 g, 15 g, 122 g, 326 g
- Salát: 156 g, 215 g, 310 g
a) Kolik prodala celkem sýru? Kolik prodala celkem šunky? Kolik prodala salátu?- vyjádři v kg
b) Čeho prodala nejvíce?
4) Opakování: desetinná čísla: vypočítej písemně a proveď zkoušku:
a)
- 18 mm= m
- 17 m= km
- 14 g= kg
- 6 kg= t
- 3 dm= m
- 18 cm= m
- 9 mm= cm
- 2 m²= km²
– Geometrie- tělesa
Opakování nižších ročníků:
- https://www.youtube.com/watch?v=t7Vj_QSABcw
- https://www.youtube.com/watch?v=wZqvAxx7zhU
- https://edu.ceskatelevize.cz/telesa-hranata-a-kulata-5ebcb4c091cd09318d22f081
- kvíz- Pojmenuj geometrická tělesa: https://cs.khanacademy.org/math/basic-geo/basic-geometry-shapes/basic-geo-geometric-solids/e/identify-geometric-solids–3d-figures-
- 3.díl str. 40
AJ
1) Opakování- přítomný čas průběhový:
- učebnice str. 138/2– popis obrázků
- připravit ústně obě cvičení, cvičení ……. going to the school outdoors– písemně
- PS str. 92/2– písemně
2) Opakování- přítomný čas průběhový:
- Tvoření otázky a záporu (učebnice str. 139/3– písemně (we are reading). Psát pouze otázky
- str. 139/4a, b– ústně
- str. 139/5– písemně, psát pouze záporné věty v Aj
3) Opakování- zájmena:
- you, it, me– učebnice str. 135/7– ústně
- us-them– učebnice str. 140
- video: https://www.youtube.com/watch?v=Gl4zNRwYFMU
- https://www.youtube.com/watch?v=svikOTb2amI
- procvičování zájmen: https://www.umimeanglicky.cz/cviceni-zajmena
- učebnice str. 140/6a (We have a playground at school)- ústně celé + překlad do Čj, písemně pouze neúplné věty (s tečkami)
ČS
1) Vlastivěda- opakování:
- PS str. 17
2) Vlastivěda- Z poddaného člověka občan:
- učebnice str. 28-29
3) Vlastivěda- opakování a procvičování:
- PS str. 18
4) Vlastivěda- referát:
- Kulturní památky a instituce v Kladně (alespoň 4)
- Vyber si 1 a napiš o ní vše, co víš
Milan Kanaloš
ČJ
Opakování- párové souhlásky b-p
– doplň (místo teček) správnou hlásku:
poto… se, nákup…, klu…, nedro…, jestřá…, chlé…, mnoho chy…, nale… známku, vytržený chlu…, něco mi ku… .
– doplň párové souhlásky d-t
star…, příkla…, scho…, pirá…, pohle…, zdravý me…, vcho… do domu, dese… korun.
– doplň párové souhlásky v-f
Jose…, pozdra…, detekti…, kre…, rybí ploute…, úsmě…, náze… knihy.
– opiš a podtrhni v řádku 3 podstatná jména
malý běžet liška dům hezká nákup
– opiš a podtrhni v řádku 3 přídavná jména
rychlý obraz několik nová haf ostré
– přiřaď k přídavným jménům správné části přirovnání z nabídky slov
(např. čilý jako rybička)
- Tvrdohlavý jako …..
- Tichý jako …..
- Líný jako …..
- Slepý …..
(myška, veš, krtek, beran)
– Čtení- článek Jak hořelo Národní divadlo– čítanka str. 90-92– přečti si
– Odpověz:
- Ve kterém městě se nachází Národní divadlo?
- Jaká byla křestní jména mužů, kteří zapříčinili požár Národního divadla?
MA
1) Opiš čísla vyjádřená slovy a napiš je číslicí (např. sto čtyři = 104):
- tři tisíce pět set =
- sedm tisíc devět set =
- pět tisíc osm set =
- devět tisíc čtyři sta =
2) Uspořádej čísla od nejmenšího k největšímu a napiš je:
5 400, 3 200, 6 100, 8 400, 2 800
Uspořádej čísla od největšího k nejmenšímu a napiš je:
3 500, 8 100, 6 500, 3 300, 9 700
3) Pamětné sčítání a odčítání:
- 310 + 450
- 520 + 460
- 360 + 510
- 800 + 200
- 990 – 560
- 760 – 320
- 870 – 440
- 1 000 – 500
- 160 + 150
- 470 + 140
- 810 – 700
- 620 – 120
4) Písemné sčítání a odčítání:
159 794 800 1 000
386 109 -498 -554
- Maminka měla 1 000 Kč. V obchodě zaplatila 446 Kč, ve druhém obchodě zaplatila 286 Kč. Kolik Kč zaplatila dohromady v obou obchodech?
- Jirka má ve sbírce 237 známek. Mirek jich má o 64 více. Kolik známek má Mirek? Kolik známek mají oba chlapci dohromady?
AJ
– opiš a zakroužkuj správnou odpověď- využij slovníček na konci učebnice
zelenina:
okurka se řekne: celery cucumber melon
dýně se řekne: pumpkin potato cabbage
ovoce:
citron se řekne: cherry pear lemon
hruška se řekne: apple pear grapefruit
čísla:
– napiš (místo teček) k číslům správnou číslici (např. zero … 0)
- ten …
- fifteen …
- eleven …
- sixteen …
- thirteen …
- five …
- twenty …
- one …
- four …
- eight …
- seven …
- seventeen …
- two …
- nineteen …
- three …
- fourteen …
- nine …
- twelve …
- eighteen …
- six …
ČS
1) Vlastivěda- Přiřaď k informacím správné odpovědi z nabídky. Tyto informace napiš:
- Příchod Slovanů na naše území —-
- Seskupení rodů se nazývá —-
- Ti, kdo uctívají bohy přírody —-
- Člověk, který umí hospodařit na poli —-
- (kmen, pohané, 5. století, zemědělec)
2) Velkomoravská říše:
- První slovanské písmo —-
- Titul vládců Velké Moravy —-
- Obřad přijímání křesťanství —-
- Nové náboženství šířené na Velké Moravě —-
- (křesťanství, hlaholice, křest, kníže)
3) Opiš větu a doplň správnou odpověď:
- Česká republika leží: ve střední Evropě, v západní Evropě, v jižní Evropě.
- Je to stát: přímořský, ostrovní, vnitrozemský.
- ČR patří: k velkým státům, ke středně velkým státům, k malým evropským státům
- ČR sousedí se 4 státy: s Německem, Rakouskem, Francií, Polskem, Slovenskem, Španělskem
4) Odpověz písemně:
- Jak se nazývá podzemní část rostliny?
- Jaký je jeho význam?
- Jak se nazývají nadzemní části rostliny?
- Nakresli obrázek rostliny a popiš všechny podzemní i nadzemní části.