5.A: plán učiva 25.5.-29.5. 2020

Milí žáci,

někteří z Vás budou absolvovat výuku ve škole, někteří budou pokračovat tak, jako dosud, tj. v distanční výuce.

Oběma skupinám přeji mnoho zdaru při plnění úkolů. Mějte se moc prima Vy i Vaši rodiče, kteří Vám v této výuce určitě pomáhají.

Doporučuji pro výuku využití nového vzdělávacího portálu http://www.edukavka.cz.

Naleznete zde výuková videa, podpůrné materiály a také testy k procvičení. Návod, jak webové stránky využívat: EDUKAVKA – Jak absolvovat kurz.

I. Stehlíková


ČJ

1) Opakování:

  • učebnice str. 157/6a, b– doplň i,í-y,ý (Každý učitel…)- písemně
  • učebnice str. 157/7b– (Motýli a můry…)- ústně

2) Opakování:

  • učebnice str. 157/4– písemně (hrad – plyn)
  • učebnice str. 157/5a-ústně, 5c– vymysli 5 vět o sobě nebo tvých blízkých- písemně

3) Čtení:

-čítanka str. 114, báseň: V domě straší duch

-rozbor- ústně:

  • z kolika slok se báseň skládá?
  • z kolika veršů?
  • v každé sloce vyhledej rýmy
  • úkoly 1, 2, 3- ústně

-přečti si zelený rámeček: Jiří Voskovec a Jan Werich

http://basnicky.cz/Basne/18594-view.aspx

4) Sloh: Věříš na duchy? Vymysli a napiš krátký strašidelný příběh

Projekt: Nakresli k němu obrázky

5) Čtení: Dokončení projektu Věříš na duchy?

-můžeš si k tomu pustit písničky:

https://www.youtube.com/watch?v=jOMYLxPe4aY

https://www.youtube.com/watch?v=v6bBHeBoIdQ

https://www.youtube.com/watch?v=DSFyAFedfgM

6) Opakování:

  • napiš do sloupečku pod sebe, od každého rodu (ž., stř., m.živ., než.) 4 podstatná jména a urči vzor (např. máma-žena)
  • PS (podmět slovně nevyjádřený) str. 68/1a, b (žáci s PO ke slovu … nepřišla)
  • PS str. 68/3a, b– písemně
  • PS str. 68/3c– ústně

7) Opakování:

  • PS str. 68/2a, b (žáci s PO ke slovu … nad nulou)
  • PS str. 68/2

MA

1) Opakování: desetinná čísla

–  Zapiš desetinným číslem:

  • nula celá sedm desetin
  • tři celé patnáct setin
  • osm celých tři setiny
  • nula celá šedesát pět tisícin

–  Slovní úlohy:

  • Kolik mi zbývá z role 35 m látky, když prodavačka ustřihla nejprve 8,2 m a později ještě 13,9 m látky?
  • Petr koupil zákusky za 48,50 Kč. Kolik Kč mu po zaokrouhlení vrátí pokladní na stokorunu? (žáci s PO bez zápisu -> výpočet)

2) Opakování: písemné násobení a dělení

–  Vypočítej a zkoušku proveď dělením (žáci s PO modré příklady):

254     336    248     158
 .27      .36      .25      .42
–  Slovní úloha: Rozměry dětského pokoje jsou 6 a 4 m. Kolik Kč zaplatíme za koberec do tohoto pokoje, když m² stojí 300 Kč?
3) Opakování: pamětné dělení se zbytkem:
  • 39 : 6
  • 45 : 10
  • 106 : 5
  • 86 : 9
  • 27 : 6
  • 60 : 8
  • 77 : 9
  • 19 : 4

– Prodavačka v lahůdkách prodala tato množství lahůdek. Vyjádři v kg:

  • Sýr Eidam: 125 g,  397 g, 801 g, 156 g
  • Šunka:         345 g, 15 g,    122 g, 326 g
  • Salát:           156 g,  215 g, 310 g

a) Kolik prodala celkem sýru? Kolik prodala celkem šunky? Kolik prodala salátu?- vyjádři v kg

b) Čeho prodala nejvíce?

4) Opakování: desetinná čísla: vypočítej písemně a proveď zkoušku:

a)

  8, 973       6, 551        7, 312         6, 992
  2, 056       4, 509     – 5, 405      – 2, 311
b) Zapiš desetinným číslem:
  • 18 mm=     m
  • 17 m=     km
  • 14 g=     kg
  • 6 kg=     t
  • 3 dm=     m
  • 18 cm=     m
  • 9 mm=     cm
  • 2 m²=     km²

– Geometrie- tělesa

Opakování nižších ročníků:


AJ

1) Opakování- přítomný čas průběhový:

  • učebnice str. 138/2– popis obrázků
  • připravit ústně obě cvičení, cvičení ……. going to the school outdoors– písemně
  • PS str. 92/2– písemně

2) Opakování- přítomný čas průběhový:

  • Tvoření otázky a záporu (učebnice str. 139/3písemně (we are reading). Psát pouze otázky
  • str. 139/4a, b– ústně
  • str. 139/5– písemně, psát pouze záporné věty v Aj

3) Opakování- zájmena:


ČS

1) Vlastivěda- opakování:

  • PS str. 17

2) Vlastivěda- Z poddaného člověka občan:

  • učebnice str. 28-29

3) Vlastivěda- opakování a procvičování:

  • PS str. 18

4) Vlastivěda- referát:

  • Kulturní památky a instituce v Kladně (alespoň 4)
  • Vyber si 1 a napiš o ní vše, co víš

Milan Kanaloš

ČJ

Opakování- párové souhlásky b-p

– doplň (místo teček) správnou hlásku:

poto… se, nákup…, klu…, nedro…, jestřá…, chlé…, mnoho chy…, nale… známku, vytržený chlu…, něco mi ku… .

– doplň párové souhlásky d-t

star…, příkla…, scho…, pirá…, pohle…, zdravý me…, vcho… do domu, dese… korun.

– doplň párové souhlásky v-f

Jose…, pozdra…, detekti…, kre…, rybí ploute…, úsmě…, náze… knihy.

– opiš a podtrhni v řádku 3 podstatná jména

malý     běžet     liška     dům     hezká     nákup

– opiš a podtrhni v řádku 3 přídavná jména

rychlý     obraz     několik     nová     haf     ostré

– přiřaď k přídavným jménům správné části přirovnání z nabídky slov

(např. čilý jako rybička)

  • Tvrdohlavý jako …..
  • Tichý jako …..
  • Líný jako …..
  • Slepý …..

(myška, veš, krtek, beran)

– Čtení- článek Jak hořelo Národní divadlo– čítanka str. 90-92– přečti si

– Odpověz:

  • Ve kterém městě se nachází Národní divadlo?
  • Jaká byla křestní jména mužů, kteří zapříčinili požár Národního divadla?

MA

1) Opiš čísla vyjádřená slovy a napiš je číslicí (např. sto čtyři = 104):

  • tři tisíce pět set =
  • sedm tisíc devět set =
  • pět tisíc osm set =
  • devět tisíc čtyři sta =

2) Uspořádej čísla od nejmenšího k největšímu a napiš je:

5 400, 3 200, 6 100, 8 400, 2 800

Uspořádej čísla od největšího k nejmenšímu a napiš je:

3 500, 8 100, 6 500, 3 300, 9 700

3) Pamětné sčítání a odčítání:

  • 310 + 450
  • 520 + 460
  • 360 + 510
  • 800 + 200
  • 990 – 560
  • 760 – 320
  • 870 – 440
  • 1 000 – 500
  • 160 + 150
  • 470 + 140
  • 810 – 700
  • 620 – 120

4) Písemné sčítání a odčítání:

159     794    800    1 000

386    109    -498    -554

 

  • Maminka měla 1 000 Kč. V obchodě zaplatila 446 Kč, ve druhém obchodě zaplatila 286 Kč. Kolik Kč zaplatila dohromady v obou obchodech?
  • Jirka má ve sbírce 237 známek. Mirek jich má o 64 více. Kolik známek má Mirek? Kolik známek mají oba chlapci dohromady?

AJ

– opiš a zakroužkuj správnou odpověď- využij slovníček na konci učebnice

zelenina:

okurka se řekne:     celery     cucumber     melon

dýně se řekne:        pumpkin     potato     cabbage

ovoce:

citron se řekne:      cherry     pear     lemon

hruška se řekne:     apple     pear     grapefruit

čísla:

– napiš (místo teček) k číslům správnou číslici (např. zero … 0)

  • ten …
  • fifteen …
  • eleven …
  • sixteen …
  • thirteen …
  • five …
  • twenty …
  • one …
  • four …
  • eight …
  • seven …
  • seventeen …
  • two …
  • nineteen …
  • three …
  • fourteen …
  • nine …
  • twelve …
  • eighteen …
  • six …

ČS

1) Vlastivěda- Přiřaď k informacím správné odpovědi z nabídky. Tyto informace napiš:

  • Příchod Slovanů na naše území —-
  • Seskupení rodů se nazývá —-
  • Ti, kdo uctívají bohy přírody —-
  • Člověk, který umí hospodařit na poli —-
  • (kmen, pohané, 5. století, zemědělec)

 

2) Velkomoravská říše:

  • První slovanské písmo —-
  • Titul vládců Velké Moravy —-
  • Obřad přijímání křesťanství —-
  • Nové náboženství šířené na Velké Moravě —-
  • (křesťanství, hlaholice, křest, kníže)

3) Opiš větu a doplň správnou odpověď:

  • Česká republika leží: ve střední Evropě, v západní Evropě, v jižní Evropě.
  • Je to stát: přímořský, ostrovní, vnitrozemský.
  • ČR patří: k velkým státům, ke středně velkým státům, k malým evropským státům
  • ČR sousedí se 4 státy: s Německem, Rakouskem, Francií, Polskem, Slovenskem, Španělskem

4) Odpověz písemně:

  • Jak se nazývá podzemní část rostliny?
  • Jaký je jeho význam?
  • Jak se nazývají nadzemní části rostliny?
  • Nakresli obrázek rostliny a popiš všechny podzemní i nadzemní části.