Přírodopis 7. B (týden 18. 5. – 22. 5. 2020)

Všechny Vás moc zdravím!

Doufám, že jste všichni v pořádku, máte se dobře a udržujete si dobrou náladu. Minulý týden jsem Vám zaslal k vypracování dva testy. Chci moc pochválit všechny, kteří mi testy zaslali a snažili se je co možná nejlépe vypracovat. Až na malé výjimky jste odvedli opravdu dobrou práci. Mohu Vám slíbit, že zcela určitě Váš přístup ke školní práci zohledním v celkové klasifikaci na konci tohoto školního roku. Nyní již k tomu, co nás čeká tento týden.

Tento týden nás čeká kapitola Mnohobuněčné organismy, zaměříme se na nižší rostliny a houby, i zde se do značné míry jedná o opakování šestého ročníku. Na začátek si vezměte sešit a napište nahoru slovo houby. Pokuste se tak, jak opakujeme společně ve škole, vytvořit svůj vlastní brainstorming. Zkuste dát dohromady alespoň 20 pojmů. Vaším druhým úkolem bude zjistit, k čemu všemu se houby používají, a nejedná se jen a pouze o pochutinu… Vše vypracujte do sešitu. Posledním úkolem pro první část výuky pro tento týden bude zhlédnout videoukázku na níže uvedeném odkazu.

Ve druhé části se pak zaměříme na následující:

  1. Nakreslete na list A4 stavbu těla plodnice i s popisem (opakování viz 6. ročník) a založte do pořadače.
  2. Zjistěte, co je to podhoubí, mykorhiza?
  3. Co jsou to výtrusy a výtrusnice?
  4. Lišejníky jsou bioindikátory, co to znamená?
  5. Které dvě základní části lišejníky mají? Žijí spolu v symbiotickém vztahu, co to znamená? Otázky 2 až 5 zapsat do školního sešitu.

Níže přikládám zápisy. Máte -li možnost, vytiskněte je a založte, pokud ne, prosím o stručný zápis z Vaší literatury, strana 23 -25, učebnice druhý díl. S pozdravem a přáním hezkých dnů Martin Čibera

Dostupné z:

http://vyuka.zsjarose.cz/index.php?action=lesson_detail&id=1924

http://vyuka.zsjarose.cz/index.php?action=lesson_detail&id=1925

http://vyuka.zsjarose.cz/index.php?action=lesson_detail&id=1926