ČJ 6. A, B (18. – 22. 5.)

Termín odevzdání všech prací z tohoto týdne máte do neděle do 20:00. Své práce mi posílejte na můj e-mail burant@12zskladno.cz, případně do zpráv na facebooku, nechám to čistě na Vás. Pokud Vám na e-mail neodpovím, e-mail mi nedošel.

 Předem jenom upozorňuji ty, co mi neposlali slohovou práci, dávám ji prodloužený termín do 18. 5. do 20:00, jinak tyto práce budu hodnotit známkou 5.

18. 5. – JAZYK
Nadpis: PŘÍSUDEK
Minulou hodinu jste dělali podmět a dnes Vás čeká přísudek. Nebojte, k podmětu se vrátíte, nyní potřebuji, abyste si zopakovali i přísudek a mohli jsme podmět a přísudek používat naráz.
Dnešní hodinu Vás čeká akorát přepisování, respektive, kdo máte tiskárnu, můžete si to vytisknout a vlepit do svého sešitu, je mi to jedno.Příští hodinu Vám to v prezentaci důkladně vysvětlím. -> Přísudek – výpisky

 19. 5. – JAZYK
Nadpis: Přísudek
Nyní si pouze prostudujte tuto prezentaci (důkladně) ->Přísudek

Mohli jste teď v prezentaci vidět, co po Vás budu chtít. Vaším úkolem je si tyto věty přepsat a určit u nich podmět, přísudek, správně je podtrhnout a druh přísudku (slovesný a jmenný se sponou). Pokud je podmět nevyjádřený, napíšete si ho do kulaté závorky před větu, např:

PO    PŘ

(on) Rozbil auto.  Přísudek slovesný

Rozeberte tyto věty:

Maminka je unavená.

Pokojové rostliny se zalévají jednou týdně.

Na začátku léta jsou dny nejdelší.

 

20. 5. – JAZYK
Nadpis: Přísudek
Vaším úkolem je si tyto věty přepsat a určit u nich podmět, přísudek, správně je podtrhnout a druh přísudku (slovesný a jmenný se sponou). Pokud je podmět nevyjádřený, napíšete ho do kulaté závorky před větu, např:

Prosila bych pomerančový džus.

Naše situace není nejlepší.

Čekali jsme přes půl hodiny.

Nikdy se nevzdávej!

Jeho přítomnost je nežádoucí.

Kamarádi pojedou zítra na lyže.

Matematika je dnes náročná.

Následně si to vyzkoušejte ještě zde:

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/prisudek4.htm

 

21. a 22. 5. – LITERATURA
Nadpis: Filmová a televizní tvorba pro děti
Dnes máme téma filmová a televizní tvorba pro děti. Jak určitě víte, těchto filmů/seriálů pro děti je opravdu celá řada. Vaším úkolem bude, abyste se podívali na jeden díl z: Bylo nás pět, protože tento díl trvá hodinu, dal jsem Vám to na dvě vyučování hodiny.

https://www.youtube.com/watch?v=SC6nk8afzG0&list=PLh3ypiFdN83EFVd1uBmap8EmZdoKxmz60

Z tohoto dílu po Vás budu chtít  odpovědi na následující otázky (vypracovat do lit. sešitu):

  1. Jaký rok je napsaný na plakátu v bedně od pomerančů?
  2. Jakým nástrojem kluci zapálí své krabicové město?
  3. Jak tatínek potrestá Petra Bajzu?
  4. O čem tento díl je (stručně pár vět).

A nyní mimo tento film.
Zkuste se zamyslet nad tím, proč se ve filmech nemůžou objevit veškeré události/scény, které jsou v knihách. Zkuste každý vymyslet smysluplnou odpověď, kterou napíšete do svého literární sešitu.