5.B Učivo 18.5 – 22.5.2020

Zdravím vás moji milí žáčci, zdravím i vás rodiče.  Na příští týden  budou  níže uvedené  úkoly povinné ještě pro vás všechny. Někteří z vás začnou od 25.5. chodit do školy na dopolední skupinové vyučování – ( bude vás 10) a budete se učit společně v jedné skupině, bohužel ne se mnou. Budete mít jinou paní učitelku, protože já ze zdravotních důvodů a důvodu rizikovosti osoby, se kterou sdílím společnou domácnost ,zůstávám doma a odsud budu připravovat nadále náplň učiva pro distanční  výuku pro žáky, kteří do školy nenastoupí. Takže z toho je jasné, že ti žáci, kteří  do školy nepřijdou, budou až do konce školního roku doma  pracovat dle pokynů   na stránkách školy.  POKUD  SE  DO TÉ  DOBY  SITUACE  NEZMĚNÍ.

Pro rodiče jejichž děti nastoupí do školy 25.5.2020 -seznamte se s pokyny k nástupu  – viz stránky školy : https://12zskladno.cz/cms/2020/05/12/i-stupen-pokyny-k-nastupu-25-5-2020/

Při příchodu do školy 25.5. žáci odevzdají  vyplněné a podepsané  „Čestné prohlášení  zákonných zástupců“      bez tohoto prohlášení, žáci nebudou vpuštěni do školy.  Najdete též na stránkách školy pod pokyny.

 

A nyní již učivo na další týden od 18.5. – 22.5.2020 

Děkuji všem, kteří mi posíláte  vypracované úkoly . Moc vás  za to chválím.

ČESKÝ JAZYK

1) Opakování přísudek jmenný se sponou –uč.str. 157/6 a),b) do Š sešitu ( Žáci s PO pouze 5 vět)    https://www.mojecestina.cz/article/2016051606-prisudek-jmenny-se-sponou

Test : https://testi.cz/testy/cestina/prisudek/

2) Podmět slovně nevyjádřený–  uč. str. 158  viz  (žlutý rámeček)

3) Učb. str. 159/3 b)  ( žáci s jinými učeb.  – Proč kamzíci neuklouznou) -do Š sešitu – vypiš pouze  příd. jména měkká

4) Podmět  několikanásobný – uč. str. 160  viz  (žlutý rámeček a červený vykřičník)- několikanásobný podmět je složen z více členů téhož druhu na téže „úrovni řízení ve větě“

Rozdíly:

podmět holý- Maminka byla v práci.

podmět několikanásobný- Maminka a tatínek byli v práci.

5) učebnice str.160/1a) ( V Česku žijí zmije….) –  4 věty do DÚ sešitu

6) učebnice str. 161/3 (Kapr, cejn…)- do Š sešitu, (žáci s PO pouze 4 věty)

7) učebnice str. 161/5 a) , b) (Smeták, lopatka a kýbl se …) opište na volný papír, doplňte  i/y,  graficky vyznačte základní skladebné dvojice ( podmět podtrhni rovnou čarou a přísudek  vlnovkou)  .   (Žáci s PO pouze 4 řádky  po Sl_šíš?)                                                                 !!! Toto  cvičení odešlete   ke kontrole  na e mail: maskova@12zskladno.cz

 

8) Procvičování zde : http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/podmet_a_prisudek1.htm

 

9) HOLÝ A NĚKOLIKANÁSOBNÝ PODMĚT

podmět holý:   Hospodyně prala.

podmět několikanásobný: Hospodyně a pokojská praly.

V daných větách urči, zda jde o podměty holé, či několikanásobné.

1)  Kuba a Franta nepřišli na trénink.               ……………………………………………

2)  Chalupa se konečně prodala.                       ……………………………………………

3)  Maminka s tatínkem šli do kina.                 ……………………………………………

4)  Naskytl se nám neuvěřitelně krásný výhled. …………………………………….………

5)  Děti sbíraly v lese jahody a maliny.            ……………………………………………

6)  Děvčata i hoši se odebrali na kutě.              ……………………………………………

7)  Kolotoče jsou životu nebezpečné.             ………………………………………………

 

10)  PS- Přísudek slovesný  str. 67/1a)  ( Žáci s PO   jen 5 vět)                                             

 !!! Toto  cvičení odešlete   ke kontrole  na e mail: maskova@12zskladno.cz                                                                                                              

 

11)  PS  67/3,   

12)  Přísudek jmenný se sponou  str. 67/1a  dle zadání ( Žáci s PO pouze vynechají zápis vět)

13) PS – Podmět slovně nevyjádřený str. 68/1a)

14) PS – Podmět několikanásobný str. 68/1

 

Čtení:

1)  čítanka str. 121 „Česko “ – přečíst , zápis do literárních sešitů ( nadpis+ autor) , odpovědět na větu   v hnědém rámečku za článkem –písemně

 

MATEMATIKA  :          

1)  Sčítání , odčítání desetinných čísel –    počítej písemně , piš čísla správně pod  sebe :  piě na linkovaný list papíru, dodržuj úpravu !                                                                                  !!! Toto  cvičení odešlete   ke kontrole  na e mail: maskova@12zskladno.cz                                                                                                              

35,8 + 27,5 + 8,3

17,9 + 8,42 + 26,17

12,62 + 38 + 9,9

9,71 + 64,38 + 7,44

1,33 – 0,79

43,55 – 6,8

17,6 – 15,95

 

2)  Vypočítej do Š sešitů :    ( Žáci s PO počítají  jen  první a druhý příklad)

4 827 : 9

32 716 : 17

467 219 : 78

 

3)  Daná čísla vynásob  1 000  a napiš  do Š sešitů:

5 ,  37,  200,  6 824,  100,  1 800,  20 000,  670 000.

 

4)  Daná čísla  vyděl   1 000 a napiš do Š sešitů :

17 000,  350 000,  6 493 000,  40 000,   5 000 000.

5)  V  řádku  podtrhni zápisy, které vyjadřují stejné číslo – sešity DÚ:                                           

      0,5 /  0,05 /  jedna polovina  /  0,55 /  pět desetin /  0,50 /  5 /

 

6)  Vypočítej na volný list papíru  –  založ do portfolia:                                                              

  Aleš si koupil čokoládu, limonádu a sušenky. Celkem zaplatil 35 Kč . Čokoláda stála  15,60 Kč   a  limonáda 7 Kč.  Jaká byla cena sušenek?

( zápis, výpočet, odpověď)  (Žáci s PO  nemusí psát zápis)

 

7)  Najdi řešení rovnic  –  list do portfolia:                                                                                                               

Příkl.   

3 485  +  x =  10 000                                                                                                                                                                                                                       x = 10 000 – 3485                                                                                                                                                                                                                           x = 6515                                                                Zk. 3 485 + 6515= 10 000

 

2 874   +   x   =      9 000                                    Zk. :                                                                                                                                                                     x =  __________________                                                                                                                                                                                                   x =  ________

 

42  .  k  =  84 000                                             Zk.:                                                                                                                                                                        k =  ________________                                                                                                                                                                                                       k  = _________

  !!! Tuto  zelenou  rovnici  odešlete   ke kontrole  na e mail maskova@12zskladno.cz                                                                                                              

 

s  +  35  . 6  =  721                                          Zk.:                                                                                                                                                                         s  +  _____   =  _____                                                                                                                                                                                                                s  =  __________________                                                                                                                                                                                                    s  =  _______

(Žáci s PO -bez třetí   rovnice)

 

8)  Seřaď čísla – list založit do portfolia:

  1. a) vzestupně : / 4,8 / 3,65 / 4,82 / 7,6 / 4,08 / 7,64 / ______________________________
  2. b) sestupně : / 2,7 / 5,39 / 2,72 / 8,4 / 5,32 / 5,3 / _______________________________

 

9)  PS str. 23/ 1, 2, 3, 4    

10) Geometrie    – PS str. 32/ 1, 2.

 

ANGLICKÝ   JAZYK 

1) Lekce 18:

  • School outdoors
  • vypiš do slovníčku slovíčka-  136-137
  • poslech CD- School outdoors- čtení a překlad- ústně ( 136)
  • PS str. 91

2) Opakování a procvičování:

 

Člověk a jeho svět :

Vlastivěda:

Zopákni si národní obrození : https://edu.ceskatelevize.cz/narodni-obrozeni-5e441a8ef2ae77328d0a6d98

1) Stroje ovládly život (2. polovina 19 století)                                                                                                                                           Učebnice  str. 30 – 31  – přečíst, výpisky do sešitů  

2) Národ sobě  – učeb. str. 32 -33 -přečíst, výpisky do sešitů – odpovězte písemně do sešitů na otázku č.3 na  str. 33

2)  PS str. 16 – 18 celé- pracujte s učebnicí 

https://edu.ceskatelevize.cz/vznik-rakouska-uherska-5e441a90f2ae77328d0a6db6

https://ruvid.net/video/pavel-koutský-87-národní-divadlo-dějiny-udatného-českého-národa-2013-k_z4YtLXAWo.html

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-nastoupil-na-trun-cisar-frantisek-josef-i-2-prosinec-1848-153217

 

Přírodověda

1)  Chráníme si své zdraví –  učebnice str. 68 – 69 – napište výpisky  do sešitů

2) PS  str. 37 celá

( Zdravý životní styl, Nebezpečné závislosti)

https://edu.ceskatelevize.cz/vyziva-5e441f3cd76ace2c451de29c

K tématu  “ Jak se člověk vyvíjí “   https://edu.ceskatelevize.cz/faze-lidskeho-zivota-5e441f3cd76ace2c451de2a7

 

 

 

Míra VANĚK

Český jazyk

1)  Podtrhni všechna podstatná jména :

Sůl,  prší, stůl,  au,  spát,  polička,  cihla,  jehla,  dům,  kuře, vlasy,  čistý, čistota,  kolo, práce,  jedna, dva, vysoká, poslední,  židle,  chodit.

2) Napiš   rod u podstatných jmen:  ( M = mužský,  Ž = ženský,  S = střední )

Příklad:   KOCOUR –  M

počítač –

křeslo –

učitel –

práce –

školy –

nebe –

kamení –

3)  Přepiš (psacím písmem):

  • Z nákladního automobilu se sypal písek.
  • Slyšel jsem odbíjet hodiny.
  • Zmizel za osikou.
  • Znáš pohádku o nenasytném Otesánkovi?

 

ČTENÍ  – čítanka str. 121 „Česko “ – přečíst

 

 

Matematika

1) Pomocí znamének (<, >, =) porovnej  čísla:

4 000        6 000

7 000          17 000

5 800         5 800

7 050         7 300

1 400          4 100

5 500          6 500

2)  Sčítej  a odčítej   zpaměti:

180 + 50

390 + 20

540 + 70

860 + 40

3)  Napiš čísla o 10 větší než

 

55 —

  • 80 —
  • 100 —
  • 420 —

4) Napiš čísla o 100 menší než

500 —

880 —

1 000 —

420 —

 

4) Vypočítej :

158       65        352         773

531     813       -148      – 227

 

 

Všechny úkoly piš na papíry a zakládej do desek do portfolia.

 

 Anglický jazyk

 

1) Napiš anglicky číslovky (př. 0 = zero)

  • 10 =
  • 13 =
  • 15 =
  • 18 =
  • 7 =
  • 20 =

2) Tématický okruh škola. Napiš anglicky- vyhledej ve slovníčku (na konci učebnice):

  • učitel
  • pero
  • lavice
  • tužka
  • židle
  • aktovka

3) Zopakuj si časování slovesa to be- učebnice str.43

4) Doplň správné tvary slovesa to be a věty napiš:

  • I … Martin.
  • They … at home.
  • You … a girl.
  • We … pupils.
  • He … at school.
  • It … five o’clock.

 

 

Člověk a jeho svět

 

1)  Vláda 1. Přemyslovců 

https:// skolakov.eu/vlastiveda/4-trida/zivot-za-vlady-prvnich-premyslovcu/prezentace.htm

2) Vývoj člověka   a7https://edu.ceskatelevize.cz/faze-lidskeho-zivota-5e441f3cd76ace2c451de2