5.B Učivo 18.5 – 22.5.2020
Zdravím vás moji milí žáčci, zdravím i vás rodiče. Na příští týden budou níže uvedené úkoly povinné ještě pro vás všechny. Někteří z vás začnou od 25.5. chodit do školy na dopolední skupinové vyučování – ( bude vás 10) a budete se učit společně v jedné skupině, bohužel ne se mnou. Budete mít jinou paní učitelku, protože já ze zdravotních důvodů a důvodu rizikovosti osoby, se kterou sdílím společnou domácnost ,zůstávám doma a odsud budu připravovat nadále náplň učiva pro distanční výuku pro žáky, kteří do školy nenastoupí. Takže z toho je jasné, že ti žáci, kteří do školy nepřijdou, budou až do konce školního roku doma pracovat dle pokynů na stránkách školy. POKUD SE DO TÉ DOBY SITUACE NEZMĚNÍ.
Pro rodiče jejichž děti nastoupí do školy 25.5.2020 -seznamte se s pokyny k nástupu – viz stránky školy : https://12zskladno.cz/cms/2020/05/12/i-stupen-pokyny-k-nastupu-25-5-2020/
Při příchodu do školy 25.5. žáci odevzdají vyplněné a podepsané „Čestné prohlášení zákonných zástupců“ – bez tohoto prohlášení, žáci nebudou vpuštěni do školy. Najdete též na stránkách školy pod pokyny.
A nyní již učivo na další týden od 18.5. – 22.5.2020
Děkuji všem, kteří mi posíláte vypracované úkoly . Moc vás za to chválím.
ČESKÝ JAZYK
1) Opakování přísudek jmenný se sponou –uč.str. 157/6 a),b) do Š sešitu ( Žáci s PO pouze 5 vět) https://www.mojecestina.cz/article/2016051606-prisudek-jmenny-se-sponou
Test : https://testi.cz/testy/cestina/prisudek/
2) Podmět slovně nevyjádřený– uč. str. 158 viz (žlutý rámeček)
3) Učb. str. 159/3 b) ( žáci s jinými učeb. – Proč kamzíci neuklouznou) -do Š sešitu – vypiš pouze příd. jména měkká
4) Podmět několikanásobný – uč. str. 160 viz (žlutý rámeček a červený vykřičník)- několikanásobný podmět je složen z více členů téhož druhu na téže „úrovni řízení ve větě“
Rozdíly:
podmět holý- Maminka byla v práci.
podmět několikanásobný- Maminka a tatínek byli v práci.
5) učebnice str.160/1a) ( V Česku žijí zmije….) – 4 věty do DÚ sešitu
6) učebnice str. 161/3 (Kapr, cejn…)- do Š sešitu, (žáci s PO pouze 4 věty)
7) učebnice str. 161/5 a) , b) (Smeták, lopatka a kýbl se …) opište na volný papír, doplňte i/y, graficky vyznačte základní skladebné dvojice ( podmět podtrhni rovnou čarou a přísudek vlnovkou) . (Žáci s PO pouze 4 řádky po Sl_šíš?) !!! Toto cvičení odešlete ke kontrole na e mail: maskova@12zskladno.cz
8) Procvičování zde : http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/podmet_a_prisudek1.htm
9) HOLÝ A NĚKOLIKANÁSOBNÝ PODMĚT
podmět holý: Hospodyně prala.
podmět několikanásobný: Hospodyně a pokojská praly.
V daných větách urči, zda jde o podměty holé, či několikanásobné.
1) Kuba a Franta nepřišli na trénink. ……………………………………………
2) Chalupa se konečně prodala. ……………………………………………
3) Maminka s tatínkem šli do kina. ……………………………………………
4) Naskytl se nám neuvěřitelně krásný výhled. …………………………………….………
5) Děti sbíraly v lese jahody a maliny. ……………………………………………
6) Děvčata i hoši se odebrali na kutě. ……………………………………………
7) Kolotoče jsou životu nebezpečné. ………………………………………………
10) PS- Přísudek slovesný str. 67/1a) ( Žáci s PO jen 5 vět)
!!! Toto cvičení odešlete ke kontrole na e mail: maskova@12zskladno.cz
11) PS 67/3,
12) Přísudek jmenný se sponou str. 67/1a dle zadání ( Žáci s PO pouze vynechají zápis vět)
13) PS – Podmět slovně nevyjádřený str. 68/1a)
14) PS – Podmět několikanásobný str. 68/1
Čtení:
1) čítanka str. 121 „Česko “ – přečíst , zápis do literárních sešitů ( nadpis+ autor) , odpovědět na větu v hnědém rámečku za článkem –písemně
MATEMATIKA :
1) Sčítání , odčítání desetinných čísel – počítej písemně , piš čísla správně pod sebe : piě na linkovaný list papíru, dodržuj úpravu ! !!! Toto cvičení odešlete ke kontrole na e mail: maskova@12zskladno.cz
35,8 + 27,5 + 8,3
17,9 + 8,42 + 26,17
12,62 + 38 + 9,9
9,71 + 64,38 + 7,44
1,33 – 0,79
43,55 – 6,8
17,6 – 15,95
2) Vypočítej do Š sešitů : ( Žáci s PO počítají jen první a druhý příklad)
4 827 : 9
32 716 : 17
467 219 : 78
3) Daná čísla vynásob 1 000 a napiš do Š sešitů:
5 , 37, 200, 6 824, 100, 1 800, 20 000, 670 000.
4) Daná čísla vyděl 1 000 a napiš do Š sešitů :
17 000, 350 000, 6 493 000, 40 000, 5 000 000.
5) V řádku podtrhni zápisy, které vyjadřují stejné číslo – sešity DÚ:
0,5 / 0,05 / jedna polovina / 0,55 / pět desetin / 0,50 / 5 /
6) Vypočítej na volný list papíru – založ do portfolia:
Aleš si koupil čokoládu, limonádu a sušenky. Celkem zaplatil 35 Kč . Čokoláda stála 15,60 Kč a limonáda 7 Kč. Jaká byla cena sušenek?
( zápis, výpočet, odpověď) (Žáci s PO nemusí psát zápis)
7) Najdi řešení rovnic – list do portfolia:
Příkl.
3 485 + x = 10 000 x = 10 000 – 3485 x = 6515 Zk. 3 485 + 6515= 10 000
2 874 + x = 9 000 Zk. : x = __________________ x = ________
42 . k = 84 000 Zk.: k = ________________ k = _________
!!! Tuto zelenou rovnici odešlete ke kontrole na e mail maskova@12zskladno.cz
s + 35 . 6 = 721 Zk.: s + _____ = _____ s = __________________ s = _______
(Žáci s PO -bez třetí rovnice)
8) Seřaď čísla – list založit do portfolia:
- a) vzestupně : / 4,8 / 3,65 / 4,82 / 7,6 / 4,08 / 7,64 / ______________________________
- b) sestupně : / 2,7 / 5,39 / 2,72 / 8,4 / 5,32 / 5,3 / _______________________________
9) PS str. 23/ 1, 2, 3, 4
10) Geometrie – PS str. 32/ 1, 2.
ANGLICKÝ JAZYK
1) Lekce 18:
- School outdoors
- vypiš do slovníčku slovíčka- 136-137
- poslech CD- School outdoors- čtení a překlad- ústně ( 136)
- PS str. 91
2) Opakování a procvičování:
- Přítomný čas průběhový– učebnice 138
- https://www.helpforenglish.cz/article/2006120405-pritomny-cas-prubehovy
- https://www.karticky.cz/show-free.htm?fid=44
- https://www.youtube.com/watch?v=HY2aSpwXVf0
- https://englishhacker.cz/anglicke-gramaticke-casy-8-pritomny-cas-prosty-versus-prubehovy/
- cvičení: https://www.e-gramatica.com/testy.php?category=cas-pritomny-prosty-a-prubehovy&test=1&practice=1
- učebnice 137– Popis obrázků- číst a překládat- ústně
- PS str. 12/2
Člověk a jeho svět :
Vlastivěda:
Zopákni si národní obrození : https://edu.ceskatelevize.cz/narodni-obrozeni-5e441a8ef2ae77328d0a6d98
1) Stroje ovládly život (2. polovina 19 století) Učebnice str. 30 – 31 – přečíst, výpisky do sešitů
2) Národ sobě – učeb. str. 32 -33 -přečíst, výpisky do sešitů – odpovězte písemně do sešitů na otázku č.3 na str. 33
2) PS str. 16 – 18 celé- pracujte s učebnicí
https://edu.ceskatelevize.cz/vznik-rakouska-uherska-5e441a90f2ae77328d0a6db6
Přírodověda:
1) Chráníme si své zdraví – učebnice str. 68 – 69 – napište výpisky do sešitů
2) PS str. 37 celá
( Zdravý životní styl, Nebezpečné závislosti)
https://edu.ceskatelevize.cz/vyziva-5e441f3cd76ace2c451de29c
K tématu “ Jak se člověk vyvíjí “ https://edu.ceskatelevize.cz/faze-lidskeho-zivota-5e441f3cd76ace2c451de2a7
Míra VANĚK
Český jazyk
1) Podtrhni všechna podstatná jména :
Sůl, prší, stůl, au, spát, polička, cihla, jehla, dům, kuře, vlasy, čistý, čistota, kolo, práce, jedna, dva, vysoká, poslední, židle, chodit.
2) Napiš rod u podstatných jmen: ( M = mužský, Ž = ženský, S = střední )
Příklad: KOCOUR – M
počítač –
křeslo –
učitel –
práce –
školy –
nebe –
kamení –
3) Přepiš (psacím písmem):
- Z nákladního automobilu se sypal písek.
- Slyšel jsem odbíjet hodiny.
- Zmizel za osikou.
- Znáš pohádku o nenasytném Otesánkovi?
ČTENÍ – čítanka str. 121 „Česko “ – přečíst
Matematika
1) Pomocí znamének (<, >, =) porovnej čísla:
4 000 6 000
7 000 17 000
5 800 5 800
7 050 7 300
1 400 4 100
5 500 6 500
2) Sčítej a odčítej zpaměti:
180 + 50
390 + 20
540 + 70
860 + 40
3) Napiš čísla o 10 větší než
55 —
- 80 —
- 100 —
- 420 —
4) Napiš čísla o 100 menší než
500 —
880 —
1 000 —
420 —
4) Vypočítej :
158 65 352 773
531 813 -148 – 227
Všechny úkoly piš na papíry a zakládej do desek do portfolia.
Anglický jazyk
1) Napiš anglicky číslovky (př. 0 = zero)
- 10 =
- 13 =
- 15 =
- 18 =
- 7 =
- 20 =
2) Tématický okruh škola. Napiš anglicky- vyhledej ve slovníčku (na konci učebnice):
- učitel
- pero
- lavice
- tužka
- židle
- aktovka
3) Zopakuj si časování slovesa to be- učebnice str.43
4) Doplň správné tvary slovesa to be a věty napiš:
- I … Martin.
- They … at home.
- You … a girl.
- We … pupils.
- He … at school.
- It … five o’clock.
Člověk a jeho svět
1) Vláda 1. Přemyslovců
https:// skolakov.eu/vlastiveda/4-trida/zivot-za-vlady-prvnich-premyslovcu/prezentace.htm
2) Vývoj člověka a7https://edu.ceskatelevize.cz/faze-lidskeho-zivota-5e441f3cd76ace2c451de2