5.A: plán učiva 18.5.-22.5.2020
Vážení rodiče,
vzhledem k tomu, že se blíží nástup přihlášených žáků I.stupně do školy, je potřeba se důkladně seznámit s pokyny vedení školy: https://12zskladno.cz/cms/2020/05/12/i-stupen-pokyny-k-nastupu-25-5-2020/
Já sama, bohužel, do školy nenastoupím z důvodů sdílení společné domácnosti s osobami z vysoce rizikové skupiny. V případě jakýchkoli nejasností mě, prosím, kontaktujte na: stehlikova@12zskladno.cz
Děkuji za pochopení a všechny Vás zdraví I. Stehlíková
ČJ
1) Moji milí žáci, tentokrát jsem pro Vás připravila trochu jiný projekt (povinný pro všechny), zasílejte, prosím, na stehlikova@12zskladno.cz. V projektu odpovězte na tyto otázky:
- Jak zvládáš distanční výuku? (výuka na dálku)
- Jsi schopen plnit zadané úkoly sám?
- Co je pro tebe nejobtížnější?
- Potřebuješ s něčím pomoci?
- Myslíš si, že pro tebe byla tato výuka na dálku v něčem přínosná?
Název projektu si vymyslete sami, můžete přikládat fota, kreslit obrázky. Už se moc těším na Vaše práce. I. Stehlíková
2) Opakování a procvičování:
- učebnice str. 139/5a (Po cestě -bíral Zb-něk…), věty napiš a vyznač v nich základní skladební dvojice (ke slovu… školení), žáci s PO první 4 věty
- Přísudek jmenný se sponou-Zopakujte si-žlutý rámeček, učebnice str. 156
- https://www.youtube.com/watch?v=oMZZ45s6vx4
- https://www.mojecestina.cz/article/2016051606-prisudek-jmenny-se-sponou
- https://testi.cz/testy/cestina/prisudek/
3) Opakování a procvičování:
- učebnice str. 156/2 (Včera bylo…)- písemně
- učebnice str. 157/3 (Obchod otevřeli…)- opiš a vyznač přísudek slovesný-zeleně, přísudek jmenný se sponou-modře, žáci s PO ke slovu… promočený
- PS str. 67/1a
4) Opakování a procvičování:
- PS str. 67/1a, žáci s PO ke slovu… letos
- PS str. 67/1b- 1, 2, 3– ústně
- PS str. 67/2
- PS str. 67/3– vysvětli pravopis, ústně
5) ČT:
- Kam zmizela Rebarbora?- čítanka str. 112-113
- ústně: odpovědi 1-4
- písemně: vysvětli- „do morku kosti“, „zastřený hlas“, „katastrofa“
- Mohl být rebarborový koláč? Pokud ano, vysvětli.
MA
1) Opakování a procvičování učiva- písemně:
- 330 cm = dm
- 68 km = m
- 50 t = kg
- 30 min = s
- 8 000 kg = t
- 168 h = dní
- převody můžeš procvičovat i zde: https://skolakov.eu/matematika-4-trida/prevody-jednotek
2) Opakování a procvičování- vypočítej a proveď zkoušky, žáci s PO modré příklady:
- 66 768 : 34
- 51 004 : 19
- 107 771 : 28
- 17 405 : 64
– učebnice 3. díl, str. 19/7 (Vypočítej příklady, v nichž můžeme závorky vynechat)- písemně 2 sloup., žáci s PO 1 sloup.
3) Opakování a procvičování- slovní úlohy:
- učebnice str. 41/6 (Umělá družice…)
- učebnice str. 42/5 (Jana jede na trénink…)
- učebnice str. 42/7 (Obchodní společnost…)-bez odhadu!
- učebnice str. 43/2 (Honzík s maminkou…)
4) Opakování a procvičování:
- učebnice 3.díl, str. 50/1 (pamětné násobení)- ústně
- učebnice 3.díl, str. 50/3a (převody jednotek)- písemně
- učebnice 3.díl, str. 50/4 (Za 12 kg okurek…)- písemně
- učebnice 3.díl, str. 50/8 (Jirka přečetl…)- písemně
5) Geometrie:
- učebnice 3.díl, str. 51/10 (hřiště tvaru obdélníku)
- učebnice 3.díl, str. 58/1, 3, 4 (opakování učiva geometrie)- písemně
AJ
1) Lekce 18:
- School outdoors
- vypiš do slovníčku slovíčka- str. 136-137
- poslech CD- School outdoors- čtení a překlad- ústně (str. 136)
- PS str. 91
2) Opakování a procvičování:
- Přítomný čas průběhový– učebnice str. 138
- https://www.helpforenglish.cz/article/2006120405-pritomny-cas-prubehovy
- https://www.karticky.cz/show-free.htm?fid=44
- https://www.youtube.com/watch?v=HY2aSpwXVf0
- https://englishhacker.cz/anglicke-gramaticke-casy-8-pritomny-cas-prosty-versus-prubehovy/
- cvičení: https://www.e-gramatica.com/testy.php?category=cas-pritomny-prosty-a-prubehovy&test=1&practice=1
- učebnice str. 137– Popis obrázků- číst a překládat- ústně
- PS str. 12/2
3) Projekt- Na volný list papíru, čtvrtky nakresli (nalep) svých 5 činností a popiš děj na obrázcích v čase přítomném průběhovém.
ČS
Přírodověda- opakování a procvičování:
- PS str. 34-35
- pro zpestření: testy zraku https://www.youtube.com/watch?v=6KJDgwvrb0M, https://www.youtube.com/watch?v=yNb97bTCd4c
Přírodověda- Smysly nás informují o okolním světě- čich, chuť, hmat:
- učebnice str. 63
- https://www.youtube.com/watch?v=NgKB6jz5OuI
- https://www.youtube.com/watch?v=xkOB3kS8pLc
- cvičení: http://rysava.websnadno.cz/prirodoveda_5.roc/smysly.htm
- PS str. 34-35
Vlastivěda- OBROZENÍ MĚŠŤANSKÉ SPOLEČNOSTI:
- učebnice str. 25-26
- PS str. 16– opakování
Dokončení- učebnice str. 26-27 (od František Palacký)
- https://edu.ceskatelevize.cz/narodni-obrozeni-5e441a8ef2ae77328d0a6d98
- prezentace: https://slideplayer.cz/slide/2775517/
Milan Kanaloš
ČJ
– učebnice str. 8/cv. 2a– doplň předložky ze závorky a věty napiš
- v prvních dvou větách podtrhni modře podstatná jména
- v poslední větě urči číslicí nad slovo slovní druh (např. kotě¹– podstatné jméno)- přehled v učebnici str. 64
– z učebnice na str. 64 opiš přehled slovních druhů a ke každému uveď 2 příklady (např. podstatná jména- lavička, Honza, přídavná jména- hezký, lakomá, atd.)
– opiš slova a rozděl je na slabiky podle vzoru (ma⌋min⌋ka):
- docela
- foukal
- popletlo
- nejstarší
- vařečku
– vymysli a napiš věty s těmito slovy:
- byt
- bič
- vybílit
- nábytek
– napiš 6 slov podřazených ke slovu ovoce (př. ovoce- jablo,…)
– opiš řadu slov a škrtni slovo v každém řádku, které tam nepatří:
- lavice, žák, holič, pero, guma
- zelí, kapusta, petržel, jahody, celer
- bota, gorila, slon, pes, kočka
Čtení:
- str. 24– Jak našli v Jihlavě stříbro- přečti si a odpověz do sešitu:
- Co je to Jihlava?
- Co dělal na hrnčířském kruhu hrnčíř?
- str. 55– Malé hádanky– odpověz ústně
AJ
1) Napiš anglicky číslovky (př. 0 = zero)
- 10 =
- 13 =
- 15 =
- 18 =
- 7 =
- 20 =
2) Tématický okruh škola. Napiš anglicky- vyhledej ve slovníčku (na konci učebnice):
- učitel
- pero
- lavice
- tužka
- židle
- aktovka
3) Zopakuj si časování slovesa to be- učebnice str.43
4) Doplň správné tvary slovesa to be a věty napiš:
- I … Martin.
- They … at home.
- You … a girl.
- We … pupils.
- He … at school.
- It … five o’clock.
ČS
1) Státní symboly:
- vypiš z nabídky státní symboly ČR: státní hranice, velký a malý státní znak, státní hymna, Praha, Vyšehrad, státní barvy, Ústava ČR, státní vlajka, prezident, vlajka prezidenta republiky, orloj, státní pečeť, koruna, žezlo
2) Vztahy v rodině. Napiš o tom, jak ty sám pomáháš v domácnosti.
3) Nakresli podle vzoru a doplň hlavní světové strany:
Nakresli podle vzoru a doplň hlavní + vedlejší světové strany:
4) Napiš a uveď 5 příkladů:
- Živá příroda:
- Neživá příroda:
MA
1) Porovnej čísla (<, >, =):
- 300 400
- 3 000 4 000
- 750 570
- 600 60
- 1 000 100
- 10 100
– opiš a podtrhni:
- násobky 3: 5, 3, 20, 13, 15, 27, 12, 18
- násobky 4: 20, 15, 11, 16, 24, 32, 40, 28
2) Vypočítej zpaměti:
- 400 + 500
- 300 + 250
- 220 + 550
- 330 + 470
3) Vypočítej písemně (pod sebe):
700 900 600 800 768 790
-155 -570 -460 -570 300 -590
– opiš řadu čísel a podtrhni:
- násobky 5: 4, 20, 30, 17, 25, 10, 40, 11
- násobky 6: 12, 14, 60, 36, 21, 42, 54
4) Vypočítej písemně (pod sebe):
736 444 188 350 692 796
155 264 454 269 88 128
– opiš řadu čísel a podtrhni:
- násobky 7: 7, 10, 21, 35, 40, 63, 42, 50
- násobky 8: 24, 16, 70, 56, 60, 64, 72
5) Opiš řadu čísel a podtrhni:
- násobky 9: 19, 18, 36, 47, 70, 72, 81, 90
- násobky 10: 20, 35, 50, 64, 80, 91, 100
Vypočítej slovní úlohy:
- 1 koláč stojí 7 Kč. Kolik Kč stojí 3, 5, 7 koláčů?
- Jana přečetla 84 stránek. Karel přečetl o 16 stránek více než Jana. Kolik stránek přečetl Karel?