5.A: plán učiva 18.5.-22.5.2020

Vážení rodiče,

vzhledem k tomu, že se blíží nástup přihlášených žáků I.stupně do školy, je potřeba se důkladně seznámit s pokyny vedení školy: https://12zskladno.cz/cms/2020/05/12/i-stupen-pokyny-k-nastupu-25-5-2020/

Já sama, bohužel, do školy nenastoupím z důvodů sdílení společné domácnosti s osobami z vysoce rizikové skupiny. V případě jakýchkoli nejasností mě, prosím, kontaktujte na: stehlikova@12zskladno.cz

Děkuji za pochopení a všechny Vás zdraví I. Stehlíková


ČJ

1) Moji milí žáci, tentokrát jsem pro Vás připravila trochu jiný projekt (povinný pro všechny), zasílejte, prosím, na stehlikova@12zskladno.cz. V projektu odpovězte na tyto otázky:

  1. Jak zvládáš distanční výuku? (výuka na dálku)
  2. Jsi schopen plnit zadané úkoly sám?
  3. Co je pro tebe nejobtížnější?
  4. Potřebuješ s něčím pomoci?
  5. Myslíš si, že pro tebe byla tato výuka na dálku v něčem přínosná?

Název projektu si vymyslete sami, můžete přikládat fota, kreslit obrázky. Už se moc těším na Vaše práce. I. Stehlíková

2) Opakování a procvičování:

3) Opakování a procvičování:

  • učebnice str. 156/2 (Včera bylo…)- písemně
  • učebnice str. 157/3 (Obchod otevřeli…)- opiš a vyznač přísudek slovesný-zeleně, přísudek jmenný se sponou-modře, žáci s PO ke slovu… promočený
  • PS str. 67/1a

4) Opakování a procvičování:

  • PS str. 67/1a, žáci s PO ke slovu… letos
  • PS str. 67/1b- 1, 2, 3– ústně
  • PS str. 67/2
  • PS str. 67/3– vysvětli pravopis, ústně

5) ČT:

  • Kam zmizela Rebarbora?- čítanka str. 112-113
  • ústně: odpovědi 1-4
  • písemně: vysvětli- „do morku kosti“, „zastřený hlas“, „katastrofa“
  • Mohl být rebarborový koláč? Pokud ano, vysvětli.

MA

1) Opakování a procvičování učiva- písemně:

  • 330 cm =     dm
  • 68 km =     m
  • 50 t =     kg
  • 30 min =     s
  • 8 000 kg =     t
  • 168 h =     dní

2) Opakování a procvičování- vypočítej a proveď zkoušky, žáci s PO modré příklady:

  • 66 768 : 34
  • 51 004 : 19
  • 107 771 : 28
  • 17 405 : 64

– učebnice 3. díl, str. 19/7 (Vypočítej příklady, v nichž můžeme závorky vynechat)- písemně 2 sloup., žáci s PO 1 sloup.

3) Opakování a procvičování- slovní úlohy:

  • učebnice str. 41/6 (Umělá družice…)
  • učebnice str. 42/5 (Jana jede na trénink…)
  • učebnice str. 42/7 (Obchodní společnost…)-bez odhadu!
  • učebnice str. 43/2 (Honzík s maminkou…)

4) Opakování a procvičování:

  • učebnice 3.díl, str. 50/1 (pamětné násobení)- ústně
  • učebnice 3.díl, str. 50/3a (převody jednotek)- písemně
  • učebnice 3.díl, str. 50/4 (Za 12 kg okurek…)- písemně
  • učebnice 3.díl, str. 50/8 (Jirka přečetl…)- písemně

5) Geometrie:

  • učebnice 3.díl, str. 51/10 (hřiště tvaru obdélníku)
  • učebnice 3.díl, str. 58/1, 3, 4 (opakování učiva geometrie)- písemně

AJ

1) Lekce 18:

  • School outdoors
  • vypiš do slovníčku slovíčka- str. 136-137
  • poslech CD- School outdoors- čtení a překlad- ústně (str. 136)
  • PS str. 91

2) Opakování a procvičování:

3) Projekt- Na volný list papíru, čtvrtky nakresli (nalep) svých 5 činností a popiš děj na obrázcích v čase přítomném průběhovém.


ČS

Přírodověda- opakování a procvičování:

Přírodověda- Smysly nás informují o okolním světě- čich, chuť, hmat:

Vlastivěda- OBROZENÍ MĚŠŤANSKÉ SPOLEČNOSTI:

  • učebnice str. 25-26
  • PS str. 16– opakování

Dokončení- učebnice str. 26-27 (od František Palacký)


Milan Kanaloš

ČJ

– učebnice str. 8/cv. 2a– doplň předložky ze závorky a věty napiš

  1. v prvních dvou větách podtrhni modře podstatná jména
  2. v poslední větě urči číslicí nad slovo slovní druh (např. kotě¹– podstatné jméno)- přehled v učebnici str. 64

– z učebnice na str. 64 opiš přehled slovních druhů a ke každému uveď 2 příklady (např. podstatná jména- lavička, Honza, přídavná jména- hezký, lakomá, atd.)

– opiš slova a rozděl je na slabiky podle vzoru (ma⌋min⌋ka):

  • docela
  • foukal
  • popletlo
  • nejstarší
  • vařečku

– vymysli a napiš věty s těmito slovy:

  • byt
  • bič
  • vybílit
  • nábytek

– napiš 6 slov podřazených ke slovu ovoce (př. ovoce- jablo,…)

– opiš řadu slov a škrtni slovo v každém řádku, které tam nepatří:

  • lavice, žák, holič, pero, guma
  • zelí, kapusta, petržel, jahody, celer
  • bota, gorila, slon, pes, kočka

Čtení:

  • str. 24Jak našli v Jihlavě stříbro- přečti si a odpověz do sešitu:
  • Co je to Jihlava?
  • Co dělal na hrnčířském kruhu hrnčíř?
  • str. 55Malé hádanky– odpověz ústně

AJ

1) Napiš anglicky číslovky (př. 0 = zero)

  • 10 =
  • 13 =
  • 15 =
  • 18 =
  • 7 =
  • 20 =

2) Tématický okruh škola. Napiš anglicky- vyhledej ve slovníčku (na konci učebnice):

  • učitel
  • pero
  • lavice
  • tužka
  • židle
  • aktovka

3) Zopakuj si časování slovesa to be- učebnice str.43

 

 

 

4) Doplň správné tvary slovesa to be a věty napiš:

  • I … Martin.
  • They … at home.
  • You … a girl.
  • We … pupils.
  • He … at school.
  • It … five o’clock.

ČS

1) Státní symboly:

  • vypiš z nabídky státní symboly ČR: státní hranice, velký a malý státní znak, státní hymna, Praha, Vyšehrad, státní barvy, Ústava ČR, státní vlajka, prezident, vlajka prezidenta republiky, orloj, státní pečeť, koruna, žezlo

 

2) Vztahy v rodině. Napiš o tom, jak ty sám pomáháš v domácnosti.

3) Nakresli podle vzoru a doplň hlavní světové strany:

Nakresli podle vzoru a doplň hlavní + vedlejší světové strany:

4) Napiš a uveď 5 příkladů:

  1. Živá příroda:
  2. Neživá příroda:

MA

1) Porovnej čísla (<, >, =):

  • 300       400
  • 3 000    4 000
  • 750        570
  • 600       60
  • 1 000    100
  • 10          100

– opiš a podtrhni:

  • násobky 3: 5, 3, 20, 13, 15, 27, 12, 18
  • násobky 4: 20, 15, 11, 16, 24, 32, 40, 28

2) Vypočítej zpaměti:

  • 400 + 500
  • 300 + 250
  • 220 + 550
  • 330 + 470

3) Vypočítej písemně (pod sebe):

700      900      600     800      768      790

-155     -570    -460    -570      300     -590

 

– opiš řadu čísel a podtrhni:

  • násobky 5: 4, 20, 30, 17, 25, 10, 40, 11
  • násobky 6: 12, 14, 60, 36, 21, 42, 54

4) Vypočítej písemně (pod sebe):

736     444    188    350    692    796

155     264    454    269      88    128 

 

– opiš řadu čísel a podtrhni:

  • násobky 7: 7, 10, 21, 35, 40, 63, 42, 50
  • násobky 8: 24, 16, 70, 56, 60, 64, 72

5) Opiš řadu čísel a podtrhni:

  • násobky 9: 19, 18, 36, 47, 70, 72, 81, 90
  • násobky 10: 20, 35, 50, 64, 80, 91, 100

Vypočítej slovní úlohy:

  • 1 koláč stojí 7 Kč. Kolik Kč stojí 3, 5, 7 koláčů?
  • Jana přečetla 84 stránek. Karel přečetl o 16 stránek více než Jana. Kolik stránek přečetl Karel?