4.H 18.5. – 22.5.

Zdravím vás a přináším úkoly na další týden. Nezapomeňte  posílat úkoly. Někteří žáci se už delší dobu neozvali. Někdo nedělá nic. Pepo?   Pustíme se do práce.

pondělí

matematika

Jsou dána dvě čísla: 9 498, 6467.  a/ zjisti jejich součet                                              čísla 3 498, 6    c/ zjisti součin

b/ jejich rozdíl                                                                                     d/ podíl                             (pošli příklady)

uč. str. 25 sl. úl. 6,7

český jazyk

Šel jsem po mez_,  potom dál údol_m  kolem řeky Otav_    až  k ob_dlí  ml_náře  V_seděla.   (doplň, najdi slovesa a urči)

Vymysli a napiš  souvětí v čase minulém, přítomném a budoucím .     V1 a V2.

uč. 105 cv. 3, 5 a), b)    cvičení 5 mi pošli

vlastivěda

napiš referát Jan Hus

úterý

matematika

4 568 + 99 752 + 374 =                 987 645 – 389 276 =          (4 568 – 3 488) + 2 147 =           87 954 – (5 796 + 48 949)=      vypočítej a pošli

uč. 26/ 12 a), b), c, d,

27 19  převody jednotek

český jazyk 

Netop_ři  se živ_  i můram_  a moucham_.  Nemocný trpěl bolestm_.  ( doplň, vypiš podst. jm. urči vzor, urči os., č. , čas u sloves)

uč. str. 106   Slovesný způsob         Způsob oznamovací 

ústně cv. 1 a), b), c)

Přečti si žlutou tabulku.  Důležité: Oznamovací zp. vyjadřuje čas min. , přít., i bud.

106 /2 napiš a pošli

středa

matematika

39 581 . 5 =                      67 243 .3 =        254 . 9 =                          2 467 . 7 =            vypočítej a pošli

uč. 26 / 16

uč. str. 59 cv. 2     pošli

český jazyk

S_sl_  shromažďují zásoby potrav_.     Voda v kotl_ch  vřela.      ( doplň, vypiš slovesa a urči, napiš věty v čase budoucím)

uč. str. 106/ 3  ústně

cv.4 a), b),    pošli

čtvrtek

matematika

2 645 . 16 =                               397 . 54 =         1 597  . 23 =               867   .  35 =              pošli

uč. 26 / 17

27/ 28 a), b)  pošli

27/ 20

český jazyk

doplň: syrové ryb _,  larv_   motýlů,  dřevěné voz_,  v hlubokých les_ch,   na zelených mez_ch,  čisté svědom_,  kniha s říkadl_, náročné služb_,  zpívající kos_, na v_soké jedl_, p_šní páv_,  v plátěné obuv_,

v jetel_, na mez_,  čisté obvaz_,  nebe s hvězdam_, pod skl_        ( pošli)

napiš souvětí podle vzorce:  V1, ale V2, protože V3.

Způsob rozkazovací

str. 107 /1 , Přečti si žlutou tabulku  Důležité:  rozkazovací způsob  jen ve 2. os., č. j.,   1.os., č. mn.,   2.os. č. mn.      neurčujeme čas

107/3  a),b)

přírodověda

str. 56    domácí mazlíčci

Co vše musíme zvážit , než si zvířátko pořídíme?   Máš doma nějaké zvířátko?     napiš a pošli

pátek

matematika

součet čísel 9 378 a 13 022 vyděl 10                                          součin čísel 324 a 24 vyděl 4

uč. 27/ 21

geometrie  obsah čtverce      čtverec má všechny strany shodné   vzorec je tedy: a . a = S  ( nezapomeň, výsledek udáváme v jednotkách čtverečních)

str. 26 cv. 2, 3

český jazyk

Král přijal posl_  ve své zem_.  Chrp_   se modrají mezi klas_   ob_l_.  Děti, pokládejte zeměpisné atlas_   na stol_.  ( doplň, vypiš slovesa, urči os., č., čas, způsob)         pošli

str. 107 cv. 4a), b)  napiš  a pošli

vlastivěda

Odpověz na otázky:1)  Proč vznikaly husitské bouře?                      2) Proč mají husité ve znaku kalich?        3) Kde si husité vybudovali své město?     4) Kde  a  kdy se odehrála  první  bitva?

5)Proč byla tato bitva tak úspěšná?                   6) Nakresli  jaké zbraně husité požívali.

přečti si str.35,36

Pro tento týden vše. Děkuji za spolupráci a ozývejte se prosím pravidelně. Některé děti nemají zadané úkoly splněné. Přeji hezký den. Milerová