Matematika 6.B (18. – 22.5.)

Ahoj!

18/5

I toto pondělí věnujte hodinu důkladné kontrole, popřípadě opravě, práci z minulého týdne. Velikosti naměřených úhlů berte stejně jako ve škole, +- 2 stupně. Důležité je, abyste měli správně pojmenované typy trojúhelníků podle délek stran (obecný, rovnoramenný, rovnostranný) a aby vám součet všech 3 vnitřních úhlů vyšel +- 180°. Určitě jste přišli na to, že v rovnostranném trojúhelníku jsou všechny úhly nejen stejné, ale vždy mají velikost 60°. Ať narýsujete  jakýkoli rovnostranný trojúhelník, vždy budou mít jeho vnitřní úhly velikost 60°. Můžete si to vyzkoušet a změřit…

 

19/5

Trojúhelník rovnoramenný a rovnostranný – opakování

Vypracujte následující cvičení v PS:

217/A-1

219/A-6

221/A-1

 

20/5

Rozdělení trojúhelníků podle velikosti vnitřních úhlů – ZÁPIS DO ŠS

DNES ONLINE VÝUKA:

PARŤÁCI – 9:00 – 9:45

FRAJEŘI – 10:00 – 10:45

BORCI – 11:00 – 11:45

 

Schematické obrázky (tentokrát nás zajímá rozdělení podle velikosti vnitřních úhlů):

 

21/5

Jako shrnutí a pro připomenutí rozdělení trojúhelníků podle velikosti stran a podle velikosti vnitřních úhlů přikládám následující vysvětlující video:

 

 

Domácí úkol:

Vypracujte následující pracovní list. Vzor je napsaný v prvním příkladu, ale raději vysvětlím i já.

Znáte 2 úhly a známým postupem vypočítáte třetí úhel. Dopočítáváte buď do 180°( pokud mají zadané úhly pouze  stupně) nebo do 179° 60´ ( pokud mají zadané úhly stupně i minuty)

Dostanete tedy 3 vnitřní úhly a podle jejich velikostí rozhodnete, zda se jedná o trojúhelník ostroúhlý, pravoúhlý nebo tupoúhlý.

Pokud vám půjdou zapisovat výsledky přímo do tabulky, můžete je zapisovat přímo do zadání. Pokud ne, tabulku si obkreslete do školního sešitu a vyplňte vše zbývající.

Trojúhelníky podle úhlů

!!! VYPLNĚNOU TABULKU POŠLETE  VE ČTVRTEK NEBO V PÁTEK MAILEM!!!

J. Bajer