Přírodopis 6. A, 6. B, 6. H (týden 4. 5. – 8. 5. 2020)

Dobrý den všem,

tak jak se Vám daří? Doufám, že jste všichni v pořádku, zdraví a máte dobrou náladu. Měsíc květen je v plném proudu a i tento týden Vás čeká výuka o jeden den kratší. V pátek máme druhý z květnových státních svátků…

Nyní již k práci, kterou jsme dělali minulý týden a pak pozvolna přejdeme k úkolům dalším. Soustředili jsme se na stavbu těla ryb, zjistili jsme k čemu slouží rybám postranní čára, jak se ryby rozmnožují, co jsou to jikry, mlíčí apod. Poté jste jste měli zhlédnout (máte -li možnost) dokument o našich největších rybách. Nyní již k práci pro tento týden. Nejprve si do sešitu napište téma „Voda“ a pokuste se, tak jak to děláme spolu ve škole – brainstorming, napsat alespoň patnáct pojmů, které Vás napadají. Ve vodě a v její blízkosti nežijí pouze ryby, ale i celá řada savců. Pokuste se vyhledat v odborné literatuře, na internetu či ve Vaší učebnici příklady savců, kteří žijí ve  sladké vodě nebo v její bezprostřední blízkosti. Čím se tito savci živí? Co vlastně znamená označení savci? Mají lidé některé společné znaky s ostatními savci? Pokud ano, které? Na všechny otázky opět odpovězte prosím na list A4 a založte do pořadačů.

Na níže uvedeném odkazu máte dokument o jedné z našich vodních šelem…

https://www.televizeseznam.cz/video/kacin-zverinec-pro-deti/vydra-je-uzasne-vodni-zvire-ktere-zije-i-u-nas-17049307

Toto je pro tento týden vše, mějte se hezky. S pozdravem Martin Čibera