5.B Učivo od 4.5. do 7.5.2020

Zdravím vás milí žáci  a spolu s vámi i vaše rodiče.

Děkuji všem, kdo   mi poslal  úkoly v termínu. Někteří   jste si dali opravdu záležet a vypracovali krásné projekty  obsahově i vzhledově. Také někteří  z vás mají pěknou úpravu v sešitech a na pracovních listech.  Z toho mám radost.  U projektu jsem hodnotila pouze obsah a úpravu, nikoli gramatiku.  V   úkolu z  Čj  měl někdo  chyby v psaní  i-y .

Zkontrolujte si zpětně!

Dosaďte si podle jakého vzoru se přídavné jméno skloňuje a jakého rodu je podstatné jméno:  mladý, mladá, mladé  x  jarní, jarní, jarní.

se slepým (mladým) mužem,  slepí (mladí ) muži,

šikovní  (mladí ) chlapci,

 NE   kožený  křesla  –  ale kožená  ( mladá )  křesla, (ta křesla = rod stř.) ,

NE    bílý    košile –  ale  bílé  (mladé )  košile,

7.pád  =  s novým (mladým)  stavením,

NE   nový  stavení –  ale nová  (mladá ) stavení,  (ta stavení = rod stř.) , atd…

Zkontrolujte si zpětně.

_______________________________________________________________________________

Důležité  upozornění  pro zákonné zástupce žáků –  pozor  čtěte  !!!

Prosím všechny rodiče, zákonné  zástupce  o  zaslání  vyplněného  dotazníku,   který najdete  na stránkách školy, nebo zde  níže.  Údaje , které uvedete v dotazníku ohledně nástupu žáka do školy od 25.5.2020 jsou závazné.  Po vyplnění  prosím dotazník přepošlete  na můj e-mail: maskova@12zskladno.cz   do  5.5.2020.  Nelze se rozhodnout později ! Ten kdo nemá možnost poslat  dotazník ,musí sdělit telefonicky  buď mně, nebo přímo škole, také  nejpozději do 5.5.  zda dítě od 25.5.2020 do školy nastoupí nebo nenastoupí.    Předem děkuji. Mašková

 Použito ze stránek školy:

Vážení zákonní zástupci žáků na I.st. ZŠ.Od 25.5.2020 je umožněna osobní přítomnost žáků I.stupně ve škole. Účast žáků ve škole nebude povinná, podrobnosti v příloze dopis pro ZŠ korona

Abychom mohli naplánovat a dodržet příslušná bezpečnostní opatření, potřebujeme zjistit počty žáků, kteří 25.5.2020 do školy nastoupí.

Z tohoto důvodu žádáme všechny zákonné zástupce žáků 1.-5.ročníků o vyplnění následujícího dotazníku  dotazník ZŠ  a odeslání na mail školy 12zskladno@seznam.cz nebo na mail třídních učitelek do 5.5.2020

Žáci, kteří přijdou do školy, musí při nástupu odevzdat vyplněné čestné prohlášení o zdravotním stavu.čestné prohlášení

______________________________________________________________________________

Kladno dne 27. 4. 2020

  1. 1 ) Vážení zákonní zástupci,

 

v souladu s harmonogramem uvolňování vládních opatření v oblasti školství bude od pondělí 25. května 2020 umožněna osobní přítomnost žáků prvních stupňů základních škol na organizovaných a zájmových aktivitách formou školních skupin. Účast žáků však nebude povinná. V rámci ochrany rizikových skupin pedagogických i nepedagogických pracovníků, ale stejně tak žáků a jejich rodinných příslušníků, bude i nadále pokračovat distanční výuka.

  • Doporučený počet žáků ve školní skupině bude 15 a bude možné jej dle místních podmínek navýšit, musí však být splněna podmínka jedno dítě v lavici.
  • Složení skupin bude neměnné a dítě tedy nebude moci skupiny měnit. Vzájemný kontakt skupin bude omezený.
  • Školní družiny, školní kluby ani zájmové kroužky nad rámec jedné skupiny povoleny nebudou.
  • Tělesná výuka bude zakázána.

Co se týče jídelen, jejich otevření bude podmíněno aktuální epidemiologickou situací a místními podmínkami, zejména pak možností oddělení jednotlivých skupin (v případě nemožnosti splnění předepsaných hygienických standardů bude podávána studená strava)

  • V průběhu vyučování bude sice doporučeno nošení roušky, nicméně vyučující bude moci o jejím nošení rozhodnout dle potřeby. Při skupinové práci a aktivit ve vzájemné blízkosti, ale stejně tak mimo třídu a ve společných prostorách škol, budou roušky povinné (zákonní zástupci zajistí dětem 2 roušky na den).

 Další podrobné podmínky provozu škol a školních jídelen připravuje MŠMT a MZ ČR, bylo přislíbeno jejich zveřejnění do 30. 4. 2020.

Aby se naše škola mohla na tuto situaci co nejdříve připravit, žádáme Vás o vyplnění krátkého dotazníku, kterým  chceme předběžně zjistit Váš zájem o tuto formu vzdělávacích aktivit. Vyplněný dotazník zašlete elektronicky DS nebo e-mailem na adresu školy nebo třídní učitelky do 5. května 2020.

Na základě výsledků dotazníkové akce, připraví naše škola organizaci školních skupin, zapojení pedagogických pracovníků do této činnosti, určí učebny a další podrobnosti, které vyplynou z upřesňujících instrukcí MŠMT a MZ ČR.
Upozorňujeme, že přijetí dítěte do školní skupiny bude podmíněno podepsáním čestného prohlášení zákonným zástupcem dítěte o nerizikovosti žáka a dalších osob, které s ním sdílejí společnou domácnost. Pro informaci zasíláme v příloze předběžnou podobu prohlášení. V případě, že MZ a MŠMT zveřejní předepsaný oficiální formulář, zašleme Vám jej v dostatečném předstihu.  Podepsané česné prohlášení budete odevzdávat v den nástupu do školy.

S pozdravem

Mgr. Vladimír Dufek

………………………………..

ředitel/ředitelka školy

Odkazy:

http://www.msmt.cz/

http://www.msmt.cz/harmonogram-uvolnovani-opatreni-v-oblasti-skolstvi

https://koronavirus.mzcr.cz/uvolnovani-opatreni/

 

______________________________________________________________________________

  1. 2)

DOTAZNÍK PRO ZÁKONNÉ ZÁSTUPCE ŽÁKŮ 1. STUPNĚ ZŠ

 DOCHÁZKA DO ŠKOLNÍ SKUPINY OD  25. 5. 2020  DO  30. 6. 2020

 Žák 

 Jméno a příjmení:

Třída:

 

Zákonný zástupce

 Jméno a příjmení:

E-mail:

Mobil:

 Využiji možnosti zařazení dítěte do školní skupiny*:                           ANO                NE

 

 V období od 25. 5. 2020 do 30. 6. 2020 uvažuji s docházkou dítěte do školní skupiny v následujících termínech:

 

……………………………………………………………………………………………………

 Zájem o školní stravování*:                                                                    ANO               NE

 

 

Zájem o činnost školní skupiny v odpoledních hodinách*                   ANO              NE

  

Dne:

……………………………

Jméno zákonného zástupce

*Nehodící se škrtněte

_______________________________________________________________________________

 

  1. 3)

 

ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ DÍTĚTE

 

Prohlašuji, že

dítě: ……………………………………………………

narozené dne: …………….…………………………….

trvale bytem: ……………………………………………

 

  • je bez akutních zdravotních potíží odpovídajících virovému infekčnímu onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.),
  • nepřišlo dle mých informací v posledních 14 kalendářních dnech před nástupem do školy do styku s fyzickou osobou nemocnou infekčním onemocněném nebo podezřelou z nákazy,
  • nemá v daném čase nařízené karanténní opatření,
  • není rizikovou osobou (chronické onemocněními, oslabená imunita, ……),
  • nesdílí společnou domácnost s rizikovou osobou (věk nad 65 let, chronické onemocněními, oslabená imunita, ……).

Jakoukoliv změnu nahlásím neprodleně škole.

Jsem si vědom/vědoma právních následků, které by mne postihly, kdyby toto prohlášení nebylo pravdivé.

V ……………………….

Dne …………………….

 

……………………………………..

Jméno a podpis zákonného zástupce

 

 

________________________________________________________________________________

 

A nyní  opět  učivo na další týden od 4.5. do 7.5.2020

Český jazyk

1)  SLOVESA – Tvary podmiňovacího  způsobu –  přečtěte  si text ve žlutém rámečku , učeb. str. 146 dole a přehled tvarů  podmiň. způsobu  – tabulky str.  146  (četl bych …..), str. 147    ( bál bych se …..)  a str. 148 ( abych spal …..)

Procvičovat můžete  na  https://www.umimecesky.cz/cviceni-slovesa-podminovaci-zpusob-bychom-zvratna-sis  – DOPLŇOVAČKA

https://www.mojecestina.cz/article/2017032301-jak-procvicovat-slovesny-zpusob

2) Zopakujeme si:

osoba –      1.,2.,3.,

číslo–         jednotné , množné,

čas –          přítomný, budoucí, minulý

způsob  –   oznamovací, rozkazovací, podmiňovací ( u podmiň. zp. neurčujeme čas !)

 

3)  Do  DÚ sešitu ( piš datum)  urči  u sloves –    osobu, číslo, čas, způsob.

Vzor:     učil by se –    3. osoba. (on), číslo  jednotné.,  čas  –  ,  způsob  podmiňovací

  1. neotvírej –
  2. doplňte si –
  3. zazpívali –
  4. nevím –
  5. nerozuměla –
  6. četli bychom –
  7. vezmu si –
  8. uvědomil sis –
  9. uvědomil si –

(Žáci s PO  vypracují  slovesa 1, 3,4,6,8,9.)

 

4)  Do Š sešitu- učeb. str. 147/4a)   –  Vytvořte tvary v podmiňovacím  způsobu podle zadání. ( radovat se – 2.osoba, číslo jednotné, atd…..)     

                                                                                          

5)   Do Š sešitů – učeb. str.149/7a)   – Vymyslete vhodné   dokončení souvětí.  Použijte tvary podmiňovacího způsobu v 1. osobě čísla jednotného.( Kdybych byl(a)  zvíře, …… , )

(Žáci s PO  si vyberou jen 3 věty a doplní je podle zadání)

   

 6)  Na volný list papíru  vypracuj : učeb. str. 71/ 6 a),b),c),d),e),f).    pak založ do desek portfolia.  ( Na půdě si Honzík  tajně četl napínavé vyprávění o rytířích. )

!!!  Tento úkol  č. 6)   odešlete ke kontrole  mailem   maskova@12zskladno.cz   do 7.5.

 

7)   Dopište –  PS  str. 64/ 1a), 2, 5.

 

Čtení :

1)   čítanka str. 111 přečíst celé,

2) opsat  do literárních sešitů z učebnice:

Lyrická báseň vyjadřuje  ………………………………………………….. .                                                                                         Epická báseň  má určitý …………………………………………………… .

 

3)   Zapiš do lit. sešitů  název básně  „ROZHOVOR“  uveď  autora   Jaroslav Seifert   a napiš zda je tato báseň lyrická nebo epická.

4)  Přečti si příběh  na  str.  112 – 113 – “ Kam zmizela Rebarbora?“

Do sešitu  udělej zápis – název + autor.

Odpověz na otázku za  článkem na str. 113 / 1.  Přidej obrázek.

 

Matematika:

1)  Procvičování   hrou –  pamětného sčítání a odčítání :  https://www.matika.in/cs/#5  můžeš zkusit i jiné ročníky např. https://www.matika.in/cs/#4    nikam nepíšeme .

2) Průměrná rychlost  – slovní úlohy   :

 Ukázky  příkladů  na   výpočet   průměrné  rychlosti :

A)   Za 6 hodin jsme ušli vzdálenost  30 km.  Jaká byla naše průměrná rychlost ? ( Průměrnou rychlost vypočítáme, když celkovou dráhu  ( vzdálenost) vydělíme celkovým časem.( Průměrná rychlost je tedy vzdálenost ušlá za 1 hodinu).

Výpočet :

vzdálenost                                 30                                                                                                                                                             čas                                                6                                                                                                                                                            průměrná rychlost                  30 : 6 = 5

Odpověď:  Šli jsme průměrnou rychlostí 5 km za hodinu.

B)  Autobus jel z  Rakovníku do Prahy přes Kladno a Hostivice.   Z Rakovníku do Kladna jel  rychlostí 56 km/h,  z Kladna  do Hostivic jel   42 km/h    a   z Hostivic  do Prahy jel  rychlostí 52km/h.   Jakou průměrnou rychlostí jel autobus z Rakovníku do Prahy?

Zápis :     RA   –   KL  ………………     56  km/h

KL    –  Hos  ………………    42 km/h                                                                                                                                                        Hos   –  Pha   ……………..    52 km/h

Výpočet :      56 + 42 +  52 = 150                             150 :  3 =  50

Odpověď :    Autobus jel z Rakovníku do Prahy průměrnou rychlostí 50 km/h.

 

 

3)  Slovní úlohy  – vypracuj   do Š sešitu ( zápis , výpočet , odpověď)

 Cyklista  ujel 69 km  za 3 hodiny. Jakou jel průměrnou rychlostí?

 

Autem jsme ujeli za 11 hodin  825 km.  Jakou průměrnou rychlostí jsme  jeli?

(Žáci s PO  si vyberou jen jednu slovní úlohu ,  vypočítají a napíší odpověď .)

 

4)  Písemné dělení dvouciferným dělitelem – opiš a vypočítej do DÚ sešitu, správnost si ověř zkouškou :

  9 750 : 32                                      54 263  : 19                              6 248  : 40       

81 532 : 38                                      46 702  : 45                          234 572  : 61          

(Žáci s PO  píší  pouze 1. řádek.)            

 

5)  Opiš  do Š sešitu a  vypočítej zpaměti :   

40 000 + 6 350 =                                     570 500 + 2 40

 6 300 000  –  700 000 =                           8 000 000 – 600 000 =

 

 

6)  Vypočítej písemně  na volné listy, pak založ do portfolia:

45 810 : 9 + 16 384 =                                          ( 22 680 : 6 ) : 28 =

78 428 – 6 732 : 11 =                                           ( 7 770 : 42 ) .  54 =

3 284 + 23 596 : 68 + 369 =

 

7)  Sečti písemně  pod sebe  (na volné listy) desetinná čísla :

5,55  + 7,83  +  28, 01 =                                   458, 23  + 72  +  389, 99 =

33, 908  + 44,37  + 628,44 =                             3689,03  + 491,77 + 2, 403 =

!!! Cvičení  6  a 7  odešlete ke kontrole  mailem   maskova@12zskladno.cz   do 7.5.

 

Geometrie

1) Narýsuj  úsečku   AB,  která  měří 5 cm.  Pomocí kružítka  sestroj střed  S    úsečky AB.  Narýsuj také osu  úsečky   o.  ( Na volné listy  nelinkovaného papíru).

 

 

Anglický jazyk:

Opakování a procvičování učiva

  • učebnice 129(Birthday presents)- poslech CD
  • ústně, číst a překládat
  • PS str. 87/křížovka
  • poslech písně (CD)- September, October, doplň v PS str. 88/89

Osobní zájmena „pádová“ (učebnice str. 131– him, her)

https://www.helpforenglish.cz/article/2009051803-padova-osobni-zajmena

cvičný test-zájmena:

https://babinet.cz/clanek-1734-test-z-anglictiny-zajmena.html

  • písemně- učebnice  131/2(The present is for Jim… For…)
  • ústně- učebnice  131/2, 4

 

 

Člověk a jeho svět:

Vlastivěda:.

1)  Obrození měšťanské společnosti ( konec 18.stol. , 1.polovina 19 století)

 Učebnice  str.  25 – 27.  – přečíst, výpisky  do sešitů

(Počátky národního obrození,  František Palacký, Josef Kajetán Tyl, ochotnická divadla.)

2)  zápis do PS str. 14/5, 6

 Přírodověda: 

1) učeb. str. 65 – Rozmnožovací soustava člověka – výpisky do červeného sešitu, naučit se

https://slideplayer.cz/slide/3407103/

2)  PS  str. 35/17 dopsat

_______________________________________________________________________________

Míra Vaněk – úkoly

Český jazyk

1)   Správné uspořádání slov ve větě.  

Seřaď slova ve větách. Napiš nad slova čísla v jakém budou pořadí.

                       2      3           4            1

Příklad :  to hezké odpoledne  Bylo.

1)   kůrou  stromů  pod  je   Lýko.

2)   pro  nebezpečný  stromy  je  Lýkožrout.

3)   masírují   lýtka si Běžci.

4)   tašky dělají  se a  podložky   Z  lýka.

 

2)    Napiš  za větu kolik má slov:

 Příklad :      Dnes se budu doma učit matematiku.   –  6 slov

 

Jednou  šli  Křemílek  a   Vochomůrka  kolem  rybníka.

A  tu dostali  chuť  na  rybu.

Křemílek  zaťukal  na  rákos  a  z  vody  vyjel  vodník  Krapítko.

Ten  se  potopil  a  za  chvíli     jim  vylovil  velkou  štiku.

 

3)     Napiš jaké znáš druhy vět.

 Když  je  za  větou otazník   ? ,     je to věta   ……………………………………….

Když je za větou  vykřičník   !      je  to věta  ……………………………………….

Když je za větou  tečka  .              je to věta  ………………………………………..

 

 

4)  na volný list papíru přepiš do psacího písma  tento text : Dej si záležet !

 Už   jdu domů.    Zmrzlinu   mám   rád.   Nesu z obchodu  rohlíky.  K obědu  jsou   nudle   s   mákem.

 

Čtení –    čítanka str. 111 přečíst  báseň „ROZHOVOR“   autor   Jaroslav Seifert

Matematika

1)    Přepiš do Š sešitu  a vypočítej :

72 +  120  – 61  =                           122  +  103 + 72 =

64 + 86 =                                        801 + 27  – 250  =

320 + 190  =                                   15 + 33  +  80  – 6  =

 

2)    Vypočítej písemně do  sešitu  :

458                             1  000                                256                            880

276                          –      563                                555                        –  124

 

 

3)  Doplň  čísla,  která v řadě chybí :  ( piš do DÚ sešitu 

A)  200/………./ 400 /  500 /……….  / ………… / 800  /………..  /

B)   35 / 40  /  45  / …….. /  55 / …….. / ………. /  70 /  75 / ………. / ……….. /

C)   132 / ………. / 134 / 135 / ……… / ……… / 138 / ………/ ………. / 141 / ………. /.

 

4)   Slovní  úloha – vypočítej a napiš odpověď:

Jindra    měl  500 Kč.   Koupil   si knihu  za  238 Kč   a  pastelky  za   114 Kč.  Kolik  korun  mu  zůstalo ?

Výpočet :    ___________________               ______________________

                     ___________________              ______________________

                    ___________________               ______________________

 

Odpověď :  ______________________________________________________

 

GEOMETRIE

1)  Na nelinkovaný list papíru narýsuj   přímku    k  . Na  této přímce  vyznač úsečku  CD    dlouhou  6 cm.

Anglický jazyk  

Opiš a napiš ke slovu číslici (př. six = 6)

  • eleven =
  • thirteen =
  • two =
  • three =
  • eight =
  • seven =

Vyber ze závorky slova, doplň je do vět místo teček a věty napiš: