5.A: plán učiva 4.5.-7.5.2020
Moji milí žáci,
jistě jste si všimli, že tento a příští týden jsou v kalendáři vyznačeny dva státní svátky. Určitě jste s rodiči mluvili o tom, s jakými událostmi jsou tyto dny spojeny.
Všechny Vás zdraví I. Stehlíková
ČJ
1) Opakování a procvičování učiva (doplň z nabídky slov v závorce a věty napiš)-žáci s PO ústně, odůvodni pravopis:
- Dřevař _____ pařezy ze země.
- Myslivec _____ raněného zajíce.
- Petra _____ úkol.
- Dávno už _____ devátá hodina.
- Pálí ho dobré _____ .
- Voraři se odráželi dlouhými _____ .
- Moje sestra se často _____ .
- Staří Čechové nosili obuv vyrobenou z _____ .
(líčí, dobyl, odbila, bydlo, lýčí, bidlo, dobil, odbyla)
-učebnice str. 59/10 (Sousedovi psi celou…)-ústně, vyhledej podmět
2) Opakování a procvičování učiva: skloňování zájmen já, ty, se:
- učebnice str. 114/3 (zájmena v závorkách doplňte v náležitém tvaru: Objednali jsme…), žáci s PO ke slovu…. knížku
- učebnice str. 114/5-ústně (určete pád zájmena já _____ se to líbí)
3) Opakování (učivo 4.ročníku):
Podmět slovně nevyjádřený (učebnice str. 158-žlutý rámeček)
https://www.pravopisne.cz/2017/05/pravidla-podmet/
procvičování:
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/podmet_a_prisudek1.htm
- učebnice str. 158 (LOVCI): 1a-písemně, žáci s PO ke slovu … zálohy, 1b, d–ústně-modrý rámeček
Podmět všeobecný- není slovně vyjádřen a není ani znám. Místo chybějícího podmětu si můžeme dosadit slova: lidé, člověk, oni, všichni apod.. Objevuje se také v přirovnáních a rčeních.
Např.: Psali to v denním tisku. Jak si usteleš, tak si lehneš.
https://www.pravopisne.cz/2017/05/pravidla-podmet/#podmet-vseobecny
https://www.skolaposkole.cz/cesky-jazyk/-line-testy-z-ceskeho-jazyka/vseobecny-nevyjadreny-podmet
https://www.gramar.in/cs/category.php?category=poe
4) Procvičování:
- učebnice str. 159/3a-písemně (Proč kamzíci neuklouznou), žáci s PO ke slovu … kopýtka
5), 6) ČT
čítanka str. 108-110 (Ema a kouzelná kniha):
- přečíst
- písemně odpověz str. 109/1, 2, 3
- ústně str. 110/1
MA
Opakování a procvičování učiva
1) Zapiš pod sebe a vypočítej, proveď ZK (žáci s PO pouze modré příklady):
- 219 865 – 65 586 =
- 75 301 + 85 899 =
- 2 804 536 + 28 444 =
- 1 202 311 – 296 549 =
Vypočítej. Pozor na pořadí výpočtů (žáci s PO pouze modré příklady):
- 51 + (28 + 12) · 9 =
- (63 + 7) · 5 + 72 =
- 987 – (38 + 12) · 6 =
- 20 · 7 – (18 + 12) · 3 =
2) Opakování a procvičování učiva
Vypočítej a proveď ZK (žáci s PO pouze modré příklady):
- 57 988 : 48 =
- 66 656 : 28 =
- 113 175 : 36 =
- 23 276 : 42 =
Vyřeš slovní úlohu:
Jirka jel k babičce. Ujel 100 km. Polovinu cesty jel vlakem, čtvrtinu autobusem, dvě desetiny jel na kole a zbytek šel pěšky.
- a) Kolik km ujel vlakem?
- b) Kolik km ujel autobusem?
- c) Kolik km ujel na kole?
3) Opakování a procvičování učiva
- učebnice 3.díl, str. 12/2 (žáci s PO 2 sloupečky)
- učebnice 3.díl, str. 12/3, 4, 11-všichni 2 sloupečky
4) Opakování a procvičování učiva
- učebnice 3.díl, str. 12/9, 10
- učebnice 3.díl, str. 13/3, 7
5) Opakování a procvičování učiva
- písemně-učebnice 3.díl, str. 27/5 (žáci s PO a, b) ostatní celé
Vzhledem k tomu, že 30.4. byly „čarodějnice“, můžeš si pro zábavu zkusit vypočítat 🙂
AJ
Opakování a procvičování učiva
- učebnice str. 129 (Birthday presents)- poslech CD
- ústně, číst a překládat
- PS str. 87/křížovka
- poslech písně (CD)- September, October, doplň v PS str. 88/89
Osobní zájmena „pádová“ (učebnice str. 131– him, her)
https://www.helpforenglish.cz/article/2009051803-padova-osobni-zajmena
cvičný test-zájmena:
https://babinet.cz/clanek-1734-test-z-anglictiny-zajmena.html
- písemně- učebnice str. 131/2 (The present is for Jim… For…)
- ústně- učebnice str. 131/2, 4
ČS
Projekt: Nakresli na větší list papíru, čtvrtky-Strom mojí užší rodiny a Strom mojí širší rodiny (Jiřík a Eliška Katreňákovi si to mohou rozdělit)
– inspiraci nalezneš na stránce dole „soubory materiálu“: https://dum.rvp.cz/materialy/moje-rodina.html
-do širší rodiny můžeš zahrnout: strýce, tety, bratrance, sestřenice s jejich křestními jmény (není povinné)
-do projektu napiš odpovědi na otázky:
- Co je to rodina?
- Jaké jsou její funkce?
- Kdo tvoří užší rodinu?
- Kdo patří do širší rodiny?
Přírodověda:
Lidský život
- učebnice str. 66, přečíst a naučit
- fáze lidského života: https://edu.ceskatelevize.cz/faze-lidskeho-zivota-5e441f3cd76ace2c451de2a7
Vlastivěda:
Opakování a procvičování učiva č.2- Na cestě k pokroku- učebnice str. 24
- ústně, úkoly skupin 1, 2, 3, 4, 5
- PS str. 15, doplnit
Milan Kanaloš
ČJ
Doplň samohlásky ú nebo ů a napiš:
- pr__mysl, r__žička, v__ně, __mysl, hr__za, __klid, děvčat__m, zp__sob, n__žky, k__že, strom__, __trata, s__l, dr__běž.
Doplň ve slovech ě nebo je a napiš:
- v__zd, p__nkava, b__žec, , ob__dvat, p__stují, sp__chat, B__tuška, pov__st, p__na, v hlav__, v__tšina, kv__tina, v__ta, ob__v.
Opiš věty a podtrhni všechna podstatná jména a slovesa:
- Na louce se bělaly kopretiny.
- Vozy objely překážku.
- Hvězdy zářily nad Vltavou.
- Na vrbě jívě se objevily kočičky.
Spodoba: Doplň příslušnou souhlásku a napiš:
- tě__ký, sta__ba, ry__ka, há__ka, __čela, ně__do, kní__ka, dě__če, sla__ký, blí__ko, šves__ka.
Doplň i-í nebo y-ý a napiš:
- oby__čejná tužka, rozb__l vázu, pob__t v přírodě, nový b__t, moderní náb__tek, zatlouct hřeb__k, malá násob__lka, léčivá b__lina.
Vymysli a napiš krátké věty se slovy:
- bystrý
- obyčejný
- odbila
- přibil
Čítanka str. 108– Ema a kouzelná kniha
- str. 109/1, 2, 3– odpověz do sešitu
MA
1) Vypočítej a napiš do sešitu:
- 1 000 – 800 =
- 600 – 400 =
- 300 – 100 =
- 600 + 300 =
- 400 + 500 =
- 200 + 800 =
-písemné +, − (napiš příklady pod sebe a vypočítej):
- 148 + 656 =
- 915 – 376 =
- 447 + 286 =
- 1 000 – 125 =
2) Opiš a podtrhej násobky 7:
- 12, 14, 25, 35, 38, 63, 70, 21
Opiš a podtrhej násobky 8:
- 20, 16, 32, 36, 40, 50, 80, 24, 64
Opiš a podtrhej násobky 9:
- 13, 18, 27, 36, 45, 50, 54, 71, 72
3) Opiš a vypočítej:
- 9 · 3 =
- 8 · 5 =
- 6 · 4 =
- 9 · 9 =
- 6 · 6 =
- 7 · 3 =
- 3 · 7 =
- 4 · 4 =
- 8 · 8 =
- 21 : 3 =
- 40 : 5 =
- 24 : 6 =
- 81 : 9 =
- 36 : 6 =
- 20 : 5 =
- 21 : 7 =
- 16 : 4 =
- 64 : 8 =
4) Počítej po desítkách- opiš a místo tečky doplň číslici (10 •20 •30 40):
50 • 70 • • 100
110 120 • • 150 •
250 • 270 • 290 •
• 760 770 • • •
Násob a děl, napiš do sešitu:
- 27 · 10 =
- 36 · 100 =
- 20 · 1000 =
- 87 · 100 =
- 40 · 10 =
- 350 : 10 =
- 800 : 100 =
- 9 000 : 10 =
- 550 : 10 =
- 400 : 100 =
5) Porovnej čísla pomocí <, >, = a napiš:
- 1 533 1 353
- 6 321 6 236
- 10 101 1 122
- 1 800 18 000
- 63 636 36 633
- 1 000 100
AJ
Opiš a napiš ke slovu číslici (př. six = 6)
- eleven =
- thirteen =
- two =
- three =
- eight =
- seven =
Vyber ze závorky slova, doplň je do vět místo teček a věty napiš:
- My name is ………. . (Peter, Milan, Paul, George, Míra)
- I live in ………. . (Brno, Paris, Kladno, Plzeň)
- I have got a ………. . (dog, cat, tiger, snake)
- I am ………. today. (fine, tired, OK, not fine)
ČS
Přírodověda:
1) Napiš vše, co víš o včele medonosné
http://referaty.cz/referaty/referat.asp?id=5059
Vlastivěda:
2) Projekt-nakresli obrázek tvojí užší rodiny (máma, táta, děti-tvoji sourozenci)