5.A: plán učiva 4.5.-7.5.2020

Moji milí žáci,

jistě jste si všimli, že tento a příští týden jsou v kalendáři vyznačeny dva státní svátky. Určitě jste s rodiči mluvili o tom, s jakými událostmi jsou tyto dny spojeny.

Všechny Vás zdraví I. Stehlíková

ČJ

1) Opakování a procvičování učiva (doplň z nabídky slov v závorce a věty napiš)-žáci s PO ústně, odůvodni pravopis:

  • Dřevař _____ pařezy ze země.
  • Myslivec _____ raněného zajíce.
  • Petra _____ úkol.
  • Dávno už _____ devátá hodina.
  • Pálí ho dobré _____ .
  • Voraři se odráželi dlouhými _____ .
  • Moje sestra se často _____ .
  • Staří Čechové nosili obuv vyrobenou z _____ .

(líčí, dobyl, odbila, bydlo, lýčí, bidlo, dobil, odbyla)

-učebnice str. 59/10 (Sousedovi psi celou…)-ústně, vyhledej podmět

2) Opakování a procvičování učiva: skloňování zájmen já, ty, se:

  • učebnice str. 114/3 (zájmena v závorkách doplňte v náležitém tvaru: Objednali jsme…), žáci s PO ke slovu…. knížku
  • učebnice str. 114/5-ústně (určete pád zájmena _____ se to líbí)

3) Opakování (učivo 4.ročníku):

Podmět slovně nevyjádřený (učebnice str. 158-žlutý rámeček)

https://www.pravopisne.cz/2017/05/pravidla-podmet/

procvičování:

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=5&subject=Český%20jazyk&search1=05.+Podmět+a+př%C3%ADsudek&topic=02.+Shoda+př%C3%ADsudku+s+nevyjádřeným+podmětem#selid

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/podmet_a_prisudek1.htm

  • učebnice str. 158 (LOVCI): 1a-písemně, žáci s PO ke slovu … zálohy, 1b, dústně-modrý rámeček

Podmět všeobecný- není slovně vyjádřen a není ani znám. Místo chybějícího podmětu si můžeme dosadit slova: lidé, člověk, oni, všichni apod.. Objevuje se také v přirovnáních a rčeních.

Např.: Psali to v denním tisku. Jak si usteleš, tak si lehneš.

https://www.pravopisne.cz/2017/05/pravidla-podmet/#podmet-vseobecny

https://www.skolaposkole.cz/cesky-jazyk/-line-testy-z-ceskeho-jazyka/vseobecny-nevyjadreny-podmet

https://www.gramar.in/cs/category.php?category=poe

 

4) Procvičování:

  • učebnice str. 159/3a-písemně (Proč kamzíci neuklouznou), žáci s PO ke slovu … kopýtka

5), 6) ČT

čítanka str. 108-110 (Ema a kouzelná kniha):

  • přečíst
  • písemně odpověz str. 109/1, 2, 3
  • ústně str. 110/1

MA

Opakování a procvičování učiva

1) Zapiš pod sebe a vypočítej, proveď ZK (žáci s PO pouze modré příklady):

  • 219 865 – 65 586 =
  • 75 301 + 85 899 =
  • 2 804 536 + 28 444 =
  • 1 202 311 – 296 549 =

Vypočítej. Pozor na pořadí výpočtů (žáci s PO pouze modré příklady):

  • 51 + (28 + 12) · 9 =
  • (63 + 7) · 5 + 72 =
  • 987 – (38 + 12) · 6 =
  • 20 · 7 – (18 + 12) · 3 =

2) Opakování a procvičování učiva

Vypočítej a proveď ZK (žáci s PO pouze modré příklady):

  • 57 988 : 48 =
  • 66 656 : 28 =
  • 113 175 : 36 =
  • 23 276 : 42 =

Vyřeš slovní úlohu:

Jirka jel k babičce. Ujel 100 km. Polovinu cesty jel vlakem, čtvrtinu autobusem, dvě desetiny jel na kole    a zbytek šel pěšky.

  • a) Kolik km ujel vlakem?
  • b) Kolik km ujel autobusem?
  • c) Kolik km ujel na kole?

3) Opakování a procvičování učiva

  • učebnice 3.díl, str. 12/2 (žáci s PO 2 sloupečky)
  • učebnice 3.díl, str. 12/3, 4, 11-všichni 2 sloupečky

4)  Opakování a procvičování učiva

  • učebnice 3.díl, str. 12/9, 10
  • učebnice 3.díl, str. 13/3, 7

5)  Opakování a procvičování učiva

  • písemně-učebnice 3.díl, str. 27/5 (žáci s PO a, b) ostatní celé

 

Vzhledem k tomu, že 30.4. byly „čarodějnice“, můžeš si pro zábavu zkusit vypočítat 🙂


AJ

Opakování a procvičování učiva

  • učebnice str. 129 (Birthday presents)- poslech CD
  • ústně, číst a překládat
  • PS str. 87/křížovka
  • poslech písně (CD)- September, October, doplň v PS str. 88/89

Osobní zájmena „pádová“ (učebnice str. 131– him, her)

https://www.helpforenglish.cz/article/2009051803-padova-osobni-zajmena

cvičný test-zájmena:

https://babinet.cz/clanek-1734-test-z-anglictiny-zajmena.html

  • písemně- učebnice str. 131/2 (The present is for Jim… For…)
  • ústně- učebnice str. 131/2, 4

ČS

Projekt: Nakresli na větší list papíru, čtvrtky-Strom mojí užší rodiny a Strom mojí širší rodiny (Jiřík a Eliška Katreňákovi si to mohou rozdělit)

– inspiraci nalezneš na stránce dole „soubory materiálu“: https://dum.rvp.cz/materialy/moje-rodina.html

 

 

-do širší rodiny můžeš zahrnout: strýce, tety, bratrance, sestřenice s jejich křestními jmény (není povinné)

-do projektu napiš odpovědi na otázky:

  • Co je to rodina?
  • Jaké jsou její funkce?
  • Kdo tvoří užší rodinu?
  • Kdo patří do širší rodiny?

Přírodověda:

Lidský život

 

Vlastivěda:

Opakování a procvičování učiva č.2- Na cestě k pokroku- učebnice str. 24

  • ústně, úkoly skupin 1, 2, 3, 4, 5
  • PS str. 15, doplnit

Milan Kanaloš

ČJ

Doplň samohlásky ú nebo ů a napiš:

  • pr__mysl, r__žička, v__ně, __mysl, hr__za, __klid, děvčat__m, zp__sob, n__žky, k__že, strom__, __trata, s__l, dr__běž.

Doplň ve slovech ě nebo je a napiš:

  • v__zd, p__nkava, b__žec, , ob__dvat, p__stují, sp__chat, B__tuška, pov__st, p__na, v hlav__, v__tšina, kv__tina, v__ta, ob__v.

Opiš věty a podtrhni všechna podstatná jména a slovesa:

  • Na louce se bělaly kopretiny.
  • Vozy objely překážku.
  • Hvězdy zářily nad Vltavou.
  • Na vrbě jívě se objevily kočičky.

Spodoba: Doplň příslušnou souhlásku a napiš:

  • __ký, sta__ba, ry__ka, há__ka, __čela, ně__do, kní__ka, dě__če, sla__ký, blí__ko, šves__ka.

Doplň i-í nebo y-ý a napiš:

  • oby__čejná tužka, rozb__l vázu, pob__t v přírodě, nový b__t, moderní náb__tek, zatlouct hřeb__k, malá násob__lka, léčivá b__lina.

Vymysli a napiš krátké věty se slovy:

  • bystrý
  • obyčejný
  • odbila
  • přibil

Čítanka str. 108Ema a kouzelná kniha

  • str. 109/1, 2, 3– odpověz do sešitu

MA

1) Vypočítej a napiš do sešitu:

  • 1 000 – 800 =
  • 600 – 400 =
  • 300 – 100 =
  • 600 + 300 =
  • 400 + 500 =
  • 200 + 800 =

-písemné +, − (napiš příklady pod sebe a vypočítej):

  • 148 + 656 =
  • 915 – 376 =
  • 447 + 286 =
  • 1 000 – 125 =

2) Opiš a podtrhej násobky 7:

  • 12, 14, 25, 35, 38, 63, 70, 21

Opiš a podtrhej násobky 8:

  • 20, 16, 32, 36, 40, 50, 80, 24, 64

Opiš a podtrhej násobky 9:

  • 13, 18, 27, 36, 45, 50, 54, 71, 72

3)  Opiš a vypočítej:

  • 9 · 3 =
  • 8 · 5 =
  • 6 · 4 =
  • 9 · 9 =
  • 6 · 6 =
  • 7 · 3 =
  • 3 · 7 =
  • 4 · 4 =
  • 8 · 8 =
  • 21 : 3 =
  • 40 : 5 =
  • 24 : 6 =
  • 81 : 9 =
  • 36 : 6 =
  • 20 : 5 =
  • 21 : 7 =
  • 16 : 4 =
  • 64 : 8 =

4) Počítej po desítkách- opiš a místo tečky doplň číslici (10 20   30   40):

50          70     •     •     100

110     120     •     •     150     

250     •     270     •     290     •

•     760     770     •     •     •

 

Násob a děl, napiš do sešitu:

  • 27 · 10 =
  • 36 · 100 =
  • 20 · 1000 =
  • 87 · 100 =
  • 40 · 10 =
  • 350 : 10 =
  • 800 : 100 =
  • 9 000 : 10 =
  • 550 : 10 =
  • 400 : 100 =

5) Porovnej čísla pomocí <, >, = a napiš:

  • 1 533     1 353
  • 6 321     6 236
  • 10 101     1 122
  • 1 800     18 000
  • 63 636     36 633
  • 1 000     100

AJ

Opiš a napiš ke slovu číslici (př. six = 6)

  • eleven =
  • thirteen =
  • two =
  • three =
  • eight =
  • seven =

Vyber ze závorky slova, doplň je do vět místo teček a věty napiš:

  • My name is ………. .  (Peter, Milan, Paul, George, Míra)
  • I live in ………. .  (Brno, Paris, Kladno, Plzeň)
  • I have got a ………. .  (dog, cat, tiger, snake)
  • I am ………. today.  (fine, tired, OK, not fine)

ČS

Přírodověda:

1) Napiš vše, co víš o včele medonosné

http://referaty.cz/referaty/referat.asp?id=5059

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1114343127-videoatlas-nasi-prirody/210572230060008-vcela/titulky

Vlastivěda:

2) Projekt-nakresli obrázek tvojí užší rodiny (máma, táta, děti-tvoji sourozenci)