ČJ 9AB 4.-7.5.

Zdravím všechny.

Děkuji za práce z minulého týdne, děkuji i za e-maily, kde jste se snažili více či méně důvěryhodně vysvětlit, proč jste neodevzdali práce (od těch uvěřitelných typu: mám problémy s počítačem, po neuvěřitelné jako: někdo mi z webu ukradl ten soubor…). Oceňuji i upřímnost, byli i tací, kteří otevřeně přiznali, že se na to vykašlali. Ne že by to bylo na pochvalu, ale rozhodně je mi to příjemnější, než trapné výmluvy.

Nevím, jak moc sledujete dění okolo školství, nebo jak moc vám rodiče vysvětlují některé kroky vlády, ale konečně je trochu jasno ohledně vašeho hodnocení na konci školního roku. Přestože práce, které mi posíláte, neznámkuji, neznamená to, že nebudou započítány do známky na závěrečné vysvědčení z tohoto roku. Není ostuda, když něco nevíte, uděláte chybu, nepochopíte např. zadání … To nejsou důvody, abyste ode mě na konci roku dostali špatnou známku. Ale pokud někdo nepracuje vůbec, neodevzdává práce, dělá „mrtvého brouka“, toho pak nebudu mít za co hodnotit a na známce to bude znát. Můžete se tvářit, jako že je vám to jedno. Ale všichni hodláte pokračovat ve studiu na některém z typu středních škol a je na vás, jak se tam v září zapíšete. Nikdo po vás nechce „špíčky“ a hloubkovou orientaci v oboru. Dostáváte zadání základů toho, co si máte ze základky odnést. A pokud se domníváte, že se vás čeština na učilištích nebude týkat, jste na krutém omylu. A vaše lajdáctví tohoto pololetí se vám vymstí. Mně to může být jedno, já mám svědomí čisté, v podstatě opakujeme, všechno jsou to pro vás už věci, které jste slyšeli (dokonce několikrát, jak jste mi nezapomněli častokrát omlátit o hlavu, že už vás zase prudím něčím, co jste dělali …). Ale pokud si alespoň trochu vážíte sami sebe, mělo by být vaším zájmem, abyste v prváku zapadli do skupiny lidí, kteří něco umí. A ne do skupiny těch, co se budou zoufale snažit se ty čtyři roky neutopit. Váš život- vaše volba. (Co je to za druh přísudku???)

 

Vypracování ze středy 29. 4. vám sem ještě nedám, protože právě teď je středa (poledne) a od většiny ještě nemám práci odevzdanou. Pověsím ho sem tedy až za týden.

 

Vaše práce na příští týden:

 

Pondělí: Minulý týden jste si měli zopakovat druhy vedlejších vět. Kdo tak neučinil, udělá to TEĎ, protože jinak následující cvičení nebude schopen vypracovat.

 

Cvičení: 93/ 6- přečíst úvodní text a do sešitu přepsat tabulku + doplnit

 

Úterý: do sešitu podnadpis VEDLEJŠÍ VĚTA PŘÍVLASTKOVÁ uč. str. 95- podívejte se zejm. na pojem VĚTA VLOŽENÁ

 

Cvičení: 95/ 1 a,b,c (zadání a-c jsou na str. 96)

 

Středa: Vypracuj pracovní list a POŠLI: Souvětí podřadné

 

Čtvrtek: do sešitu na literaturu nadpis: Moderní umělecké směry 2. poloviny 19. století

Impresionismus, symbolismus, dekadence

Podle zadání najdi odpovědi a udělej si zápis:

  1. V jakých zemích se tyto směry nejvíce rozvíjejí?
  2. Jaké jsou jejich hlavní znaky? Musíš vzít každý směr samostatně, mají řadu shodných znaků, ale v řadě jsou odlišné.
  3. Autoři:

Jean- Arthur Rimbaud, Paul Verlain, Charles Baudelaire, Oscar Wilde

Doporučuji: Na motivy díla „Obraz Doriana Graye“ od Oscara Wilda je natočen film, myslím, že se jmenuje jen „Dorian Gray“. Stojí za vidění.

Vše, nezapomeňte poslat ve středu práce.

Hejkalová