ČJ 8AB 4.-7.5.

Zdravím všechny.

Děkuji za e-maily s omluvami a vysvětleními, proč jste nevypracovali zadaný úkol. Některé omluvy jsou tedy značně nedůvěryhodné a jsou to spíše VÝMLUVY. Oceňuji i upřímná přiznání některých z vás, kteří férově napsali, že se na práci vykašlali a nepokoušeli se mi věšet bulíky na nos (jako že počítač napadl neznámý mimozemský virus, přes noc mi někdo ukradl klávesnici, nebo tento týden jsem ztratil zrak …). Jména hříšníků budu zveřejňovat i nadále, protože pro někoho je až to, že jeho jméno visí ostudně na webu školy, tou správnou motivací, aby alespoň něco udělal. Myslete všichni na to, že se do té školy jednou BUDETE MUSET VRÁTIT a že se vám tohle lajdáctví krutě vymstí.

Samozřejmě nemůžu jen kárat. Chválím všechny, kteří se pokouší pracovat. Vím, že to nemáte lehké. Sama jsem strávila jeden rok své školní docházky mimo školu a všechny předměty jsem se musela učit sama doma. A bylo to sakra těžké. Teď nejde o to, abyste byli perfektní. Jde o to, abyste nezapomněli, co jste se pracně naučili (a že jste tenhle školní rok udělali velký kus práce, o tom není vůbec pochyb! Většina z vás skladbu zvládla dobře.). Tak to nezahoďte tím, že se na to teď vykašlete. Září totiž naváže tam, kde jsme skončili. A je vám asi jasné, že do konce devítky budete muset zvládnout mnohem víc látky. A to vůbec nemluvím o tom, že to všechno musíme stihnout do pololetí, abyste byli připraveni na přijímačky. Vím, že je to teď pro vás ještě moc daleko, ale ty dny přijdou. A pak se ukáže…

Nevím, jak moc sledujete dění okolo školství, nebo jak moc vám rodiče vysvětlují některé kroky vlády, ale konečně je trochu jasno ohledně vašeho hodnocení na konci školního roku. Přestože práce, které mi posíláte, neznámkuji, neznamená to, že nebudou započítány do známky na závěrečné vysvědčení z tohoto roku. Není ostuda, když něco nevíte, uděláte chybu, nepochopíte např. zadání … To nejsou důvody, abyste ode mě na konci roku dostali špatnou známku. Ale pokud někdo nepracuje vůbec, neodevzdává práce, dělá „mrtvého brouka“, toho pak nebudu mít za co hodnotit a na známce to bude znát.

Konec strašení. Zde je vaše zadání na příští týden.

 

Zkontrolujte si pracovní listy z minulého týdne: Základní větné členy- vypracování

 

Pondělí: do sešitu (pokračuj s podnadpisem DRUHY PŘÍSUDKŮ) uč. 23/ růžová tabulka- opiš si + ke každému druhu přísudku vymysli vlastní příklad + připomeň si modální, fázová a sponová slovesa na str. 24/ nahoře v zadání cv. 7 (pokud si je PERFEKTNĚ pamatuješ, nemusíš opisovat, pokud si je nepamatuješ, OPIŠ SI!!!)

 

Cvičení: vytiskni si, nebo pracuj přímo do Wordu, nebo si opiš do sešitu: Druhy přísudků

 

Úterý: do sešitu (pokračuj s podnadpisem DRUHY VĚTNÝCH ČLENŮ) uč. 24/ nákres na spodní části strany (připomeň si druhy větných členů) + ke každému si doplň otázku, kterou se na daný větný člen ptáme (pokud nevíš, najdi si v sešitě, dělali jsme v 1. pololetí)

Podnadpis PŘEDMĚT

 

Cvičení: 30/ 3 do sešitu (postupuj podle zaběhnutého systému, tzn. najdi si podmět a přísudek, správně označ, potom teprve hledej předmět, pokud potřebuješ, dělej si skobičky)

 

Středa: vypracuj pracovní list a POŠLIPředmět- pracovní list

 

Čtvrtek: do sešitu na literaturu nadpis: Humanismus a renesance

Vyhledej informace a udělej si zápis:

  1. Co znamená slovo „humanismus“?
  2. Co znamená slovo „renesance“?
  3. V jakém období se ve světě humanismus a renesance rozvíjí? Jaké jiné oblasti lidské kultury kromě literatury zasáhly? Napiš si nějaké významné památky z tohoto období (ne literární).
  4. Najdi informace k autorům, zapiš si významná díla:

Dante Alighieri (známý spíše pouze jako Dante)

Francesco Petrarca

Giovanni Boccaccio

William Shakespeare

 

Vše. Mějte se fajn a PRACUJTE!

 

Hejkalová