Matematika 6.B (27. – 30.4.)
Ahoj!
27/4 – Jako každé pondělí si pořádně zkontrolujte domácí práci z minulého týdne. Některé ty obdélníky vám občas dělaly problémy, tak se pořádně podívejte na správná řešení.V případě komplikací napište mail.
28/4
- část
Online test na osovou souměrnost. Není to složité, ale je to zajímavé, je potřeba si to nakreslit a přemýšlet.
Stejně jako minulý týden – podpis, vybrat správnou možnost, vše potřebné si kreslit do školního sešitu zezadu. Jedna možnost je správně.
NÁPOVĚDA: vodorovná osa = zleva doprava, svislá osa – seshora dolů
- část
Nová látka na novou stránku ŠS:
TROJÚHELNÍK
Proč se trojúhelník vlastně jmenuje trojúhelník? Krásně to tam slyšíme:
TROJÚHELNÍK – tři úhly. Trojúhelník má tedy 3 úhly. A co ještě má třikrát?
Má 3 body, kterým se říká VRCHOLY a nakonec má i úsečky mez těmi body, kterým se říká STRANY
Takže shrnutí:
Trojúhelník je geometrický útvar, který má:
3 vrcholy, 3 strany, 3 úhly – narýsovat obrázek
Pod obrázek:
A jak se ty jednotlivé části nejčastěji pojmenovávají?
VRCHOLY: velká tiskací písmena A, B, C
– vrcholy se pojmenovávají podle abecedy a proti směru hodinových ručiček
– vrcholy mohou být třeba: K,L,M nebo X, Y , Z …. Vždy podle abecedy a proti směru hodinových ručiček
STRANY: malá psací nebo tiskací písmena a platí:
strana se jmenuje stejně jako protější vrchol, takže:
Naproti vrcholu A je strana a, naproti vrcholu B je strana b, naproti vrcholu C je strana c.
ÚHLY: úhly se pojmenovávají většinou písmeny řecké abecedy:
u vrcholu A je úhel α (alfa)
u vrcholu B je úhel β (beta)
u vrcholu C je úhel γ (gama)
Do školního sešitu narýsujte libovolný trojúhelníky a správně popište vrcholy a strany:
- a) trojúhelník DEF
- b) trojúhelník RST
29/4 Trojúhelník – trojúhelníková nerovnost
DNES ONLINE VÝUKA:
PARŤÁCI – 9:00 – 9:45
FRAJEŘI – 10:00 – 10:45
BORCI – 11:00 – 11:45
Pomůcky: školní sešit, pracovní sešit, psací a rýsovací potřeby!!!
30/4 – Čtvrtletní písemná práce
Je konec dubna, jsme tedy už dávno na konci třetího čtvrtletí, takže je potřeba napsat čtvrtletní písemnou práci. 🙂
2 důležité instrukce:
Práce nyní nebude známkovaná, o to víc se ale budete snažit!
Je nutné, aby jí každý vypracoval a poslal mailem!
JAK PRÁCI VYPRACOVAT:
- možnost – pokud máte možnost čtvrletku vytisknout, vytiskněte, vypracujte, vyfoťte a pošlete mailem.
- možnost – pokud nemáte možnost čtvrtletku vytisknout, vezměte si 2 čisté papíry, opište hlavičku včetně jména a třídy, opište veškeré zadání, práci vypracujte, vyfoťte a pošlete mailem. U prvního cvičení narýsujte co nejvíc podobný trojúhelník, který je v zadání a osa musí jít přes trojúhelník.
!!! Ve čtvrtek nebo v pátek poslat vypracovanou čtvrtletní písemnou práci!!!
J. Bajer