NJ 8AH PÁ 17.4.2020

Nezapomeňte, jsme vám k dispozici na rady a porady na e-mailu zslechnyrova@gmail.com, najdete mě i na FB a když budete potřebovat, domluvíme termín a můžeme se slyšet/vidět přes Skype (najdete mě tam jako LechnyrovaP 6B). Jestli používáte jiné platformy, přes které chcete komunikovat, dejte mi vědět.

Dobrý den
Než se pustíte do práce, otevřete si sešit na poslední zapsané látce. Zápis si znovu přečtěte a nechte si sešit před sebou jako nápovědu. Budete potřebovat hlavně tuhle část:

TVARY NEURČITÉHO ČLENU
1.pád 4.pád
rod mužský – ein → einen
rod ženský – eine → eine
rod střední – ein → ein

Připravila jsem pro vás Kahoot, ve kterém je vaším úkolem vybrat správný tvar neučitého členu.
EINEN / EINE / EIN PIN: 06679937 do neděle 19.4.2020 do 12:00

Otevřete učebnici UČ 61/4 a.) a prohlédněte si obrázky.

  • Otevřete svůj e-mail.
  • Do e-mailu napište podle obrázků, co kdo má v tašce.
    • PŘÍKLAD: Na obrázku u jména OLIVIA je plnicí pero.
    • Německá věta zní: Olivia hat eien Füller in der Tasche.
  • Jednu větu už máte, teď napište do e-mailu 11 dalších vět podle vzoru.
  • Věty mi pošlete ke kontrole nejpozději do neděle 19.4.2020 do 12:00.

4.pád neurčitého členu se nepoužívá jenom po slovesu “haben” (mít, vlastnit), ale i po jiných slovesech, podobně, jako v češtině.
Například: Dirk fotografuje … (koho, co) / Eva maluje … (koho, co) / Karin kupuje … (koho, co) / Máma vaří … (co 🙂

Otevřete učebnici UČ 62/6. Cvičení nikam nepište, udělejte jej jenom ústně. Tvořte věty o tom, co Dirk fotografuje. Zkontrolujte si správnost pomocí řešení na konci přípravy.

Otevřete pracovní sešit PS 53/6 a vytvořte věty o tom, co fotografuje Erik. Pokud neznáte slovíčka, vyhledejte je ve slovníku i se členem, abyste poznali rod slova v němčině. Pozor na slovosled! (kdy – přísudek – podmět – zbytek věty) Zkontrolujte si správnost pomocí řešení na konci přípravy.

Jestli chcete, můžete si zkusit kvíz, který jsem připravila pro Sashu. Dobrovolně!

Hezký zbytek dne.

Sasha

Sasho, nemám od tebe žádné zprávy. Ozvi se, kontakty máš na začátku přípravy.

Než začneš pracovat, podívej se do sešitu a zopakuj si časování sloves.

Otevři pracovní sešit PS 13/9. Vytvoř podle obrázků věty. Co má nebo nemá rád Niklas? Co má nebo nemá ráda Sarah? Podívej se na vzor ve cvičení. Zkontroluj si správnost pomocí řešení na konci přípravy.

Otevři pracovní sešit PS 15/2. Doplň slovesa na správná místa v textu. Zkontroluj si cvičení pomocí řešení na konci přípravy.

Pro shrnutí časování sloves “mögen” a “sein”, které jsi se naučila v téhle lekci, jsem ti připravila online kvíz. Až odešleš svoje odpovědi, klikni na ZOBRAZIT SKÓRE. Uvidíš, jak jsi si vedla a správné odpovědi.
NJ8 Časování sloves (1 lekce) – do neděle 19.4.2020 do 12:00
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdn–w9jSCQ8lthKrVliKRlkf0po0YSXT0VhVEDUtn4H6SdhA/viewform?usp=sf_link 

Řešení UČ 62/6
Dirk fotografiert eine Katze.
Dirk fotografiert einen Hund.
Dirk fotografiert eine Blume.
Dirk fotografiert einen Opa / Mann.
Dirk fotografiert ein Haus.
Dirk fotografiert eine Frau.

Řešení PS 53/6 (nápověda slovní zásoby: die Frau = žena / der Mann = muž / die Stadt = město / das Meer = moře / das Schloss = zámek)
Am Montag fotografiert Erik einen Hund.
Am Dienstag fotografiert Erik eine Katze und eine Maus.
Am Mittwoch fotografiert Erik eine Frau und einen Mann.
Am Donnerstag fotografiert Erik eine Stadt.
Am Freitag fotografier Erik ein Haus und ein Meer.
Am Samstag fotografiert Erik eine Oma und einen Opa.
Am Sonntag fotografiert Erik ein Schloss.

Sasha: Řešení PS 13/9
Niklas mag Schokolade.
Niklas mag Keks.
Niklas mag Spaghetti.
Niklas mag Pizza.
Niklas mag nicht Schach.
Niklas mag nicht Kaffee.
Sarah mag Kaffee.
Sarah mag Pudding.
Sarah mag Wursten.
Sarah mag Eis.
Sarah mag nicht Paprika.
Sarah mag nicht Pizza.

Sasha: Řešení PS 15/2 (slovesa jsem napsala tak, jak jdou za sebou po řádcích)
bin / heißt / komme
wohne / kommst
wohnen
ist / magst
mag