5.B Učivo od 20.4. do 24.4.2020
Dobrý den milí žáci a rodiče dnes tedy zase učivo na další týden. Jsem velice ráda po rozhovoru s rodiči, že doma hezky pracujete a hlavně, že vám to jde. Jste šikovní a za to vás moc chválím a rodičům samozřejmě moc děkuji.
Možno využívat pro učení web stránky : www.Ctedu.cz
Český jazyk:
Slovesa – minulý čas
1) učebnice str.140 a 141 tabulky – přehled časování- podle tabulek časovat v min. čase i jiná slovesa -ústně např. ( pracovat, učit se, psát nosit, mazat, upéct. atd….)
2) uč. str.141/2a,c – do Š žáci s PO (IVP) píší pouze 2a
3) uč. 141/3 ústně
4 )uč. 141/4a do DÚ sešitů
5) PS str. 62/4 a 5 -odůvodněte ústně pravopis a u každého slova určete slovní druh číslicí, pak podtrhněte všechna slovesa vlnovkou červeně
Sloh:
1)uč. str. 142 – 143 Popis pracovního postupu – přečíst, ústně otázky č. 2 a 3
2) do Š sešitů napište “ Popis pracovního postupu“ pod a vypracujte popis postupu nějaké činnosti, která souvisí s Velikonocemi např. ( Barvení vajíček, pletení pomlázky, postup při pečení nádivky atd.) Můžete psát pod body jako je v uč. str 143.
Čtení:
1) čítanka str. 96-98 „Dohodnuto, dneska v noci“
Zápis do literárních sešitů nadpis + autor -písemně odpovězte na otázku č.1 a 3
2) čítanka str. 99-101 „Violeta, Marek a Teddy letí do dětského domova“
Zápis do literárních sešitů nadpis + autor -písemně odpovězte na otázku č.2 na str. 101 – Opište věty a za ně odpovězte buď ano nebo ne. Můžete doplnit obrázkem.
Matematika:
1)Opakování a procvičování učiva-převody jednotek délky:
-písemně do Š sešitu:
12 m 7 cm = …..cm
3 dm = ….. mm
1 600 dm = …..m
18 000 m = ….. km
350 cm = ….. dm
17 000 mm = …. .m
650 mm = ….. cm
280 cm = …. .m
2) slovní úloha uč.2 str. 49/12 do Š sešit ( Nezapomeň zápis, výpočty, odpovědi) žáci s PO nemusí psát zápis.
3) Písemně do Š sešitů uč. 2 str. 50/3 ( žáci s PO pouze 2 sloupce )
Ústně uč, str.51/8,13,
Písemně uč.2 str. 51/ 9,10 ( žáci s PO pouze 51/ 10)
4) do DÚ sešitů uč.2 str. 51/ 17 první čtyři příklady
5) Zaokrouhlování desetinných čísel :
učebnice 2.díl, str. 52 /1 písemně do Š sešitů (žáci s PO vypracují pouze 1. a 3. sloupek
– ústně str. 52/4
6)Písemně do DÚsešitů:
45 min + 27 min =…..h…..min
25 min + 65 min =…..h…..min
5 min + 4 h =…..h…..min
35 min + 145 min=…..h…..min
7) PS str.17/ 5,6 , pokud nemáte hotové, tak str. 13/ 1,2,3
Geometrie
1)-písemně: na volný list papíru: Udělej náčrtek
Obývací pokoj má rozměry 7 m a 5 m. Udělej náčrtek.
Vypočítej kolik m² je potřeba koupit na položení celé podlahy?
Vypočítej kolik m lišty je potřeba na „olištování“ tohoto pokoje?
Nezapomeň napsat vzorce pro výpočet obvodu a obsahu.
V těchto odkazech (na stránce dole) si můžeš pustit prezentaci a procvičování geometrie: https://dum.rvp.cz/materialy/geometricke-tvary-ctverec.htmlhttps://dum.rvp.cz/materialy/geometrie-1-stupen.html
Nebo můžeš zhlédnout díl pořadu UčíTelka:
https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/220553114000015/video/760410
Anglický jazyk:
Opakování a procvičování učiva:
PS, str. 82-83 (viz učebnice str. 126, 16.lekce)
písemně do slovníčků-PS str. 84-85 (napiš názvy měsíců v roce-slovník na konci učebnice), procvičovat můžeš třeba pomocí písničky na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gtc4c1JlAEM nebo zde: https://www.anglictina-bez-biflovani.cz/mesice-anglicky
PS, str. 84/4 (písemně)
Projekt:
Nakresli, nalep, kombinuj-co nejvíce druhů ovoce. K českému názvu přiřaď anglický výraz.
Člověk a jeho svět:
Vlastivěda:.
1)Život na vesnici – učebnice str. 19-21 přečíst, naučit se, výpisky do červeného sešitu
2) Odpovězte písemně do sešitů na otázky str.21 /1,2
3) PS písemně str. 11 celá, 12/1 , 13/4 přečíst a vypracovat písemně 4/c)
Přírodověda:
1) uč. str. 62 – 63 „Smysly nás informují o okolním světě“ naučit se, do červeného sešitu napsat výpisky ( to nejdůležitější)
2) PS – písemně str. 33/11 , 34/12,14, Můžete si zkusit pokusy str. 34/13 a 35/15
Míra Vaněk
Český jazyk:
1)napiš na list papíru tiskacími písmeny celou abecedu pod sebe, vedle každého tiskacího písmene napiš toto písmeno malé a velké psacím písmem .
2) napiš na volný list papíru tato slova seřazená podle abecedy:
citron, pomeranč, zelí, česnek, ananas, jablko, cibule, banán, rajče, jahoda, meruňka, třešně, hruška.
3)napiš na list papíru a škrtni slova napsaná chybně:
Aleš – Alež nůžky – nůšky
drůbeš – drůbež tušky – tužky
soutěš – soutěž tažky – tašky
Čtení:
1) čítanka str. 96-98 „Dohodnuto, dneska v noci“ přečíst a vyprávět Marušce
Matematika:
1) napiš na list papíru řadu násobků čísel: 2-10
Např. – 2: 2, 4, 6, 8,……
3: 3, 6, 9, ……..
4: 4, 8, 12,….
2)zaokrouhli na desítky čísla : 38, 42, 53, 115, 338, 68, 124.
Příklad- 24 =20, 25 =30 255 = 260
3) piš do Š sešitu:
24 : 4 = 18 : 3 = 36 : 4 = 21 : 3 =
9 . 3 = 24 : 3 = 54 : 6 = 30 : 6 =
9 . 7 = 4 . 8 = 9 . 9 = 56 : 8 =
4) napiš na volný list papíru:
5 hl = ……. l
400 l = ……. hl
1 hod. = …….. min
půl hod. = …….. min
5) počítej ústně : 32 + 16, 38- 10, 28 + 31, 42 – 38,
Geometrie :
1) Narýsuj na nelinkovaný list papíru: úsečky AB = 52mm, CD = 28 mm, MN = 13 cm
Angličtina:
1)Poznáš čísla v přesmyčkách? Písemně napiš pod slovo číslici:
NEO, VIFE, XIS, WOT, RUFO, VELVEN, TNE, VELWET
2) is = je ( jednotné číslo) are = jsou (množné číslo – u podstatných jmen na konci je -s (např. – a car – cars, a pen – pens)
Doplň do vět: -is nebo -are
There ………. one horse. There ……….. a boat. There ……… five cows. There ……. there ducks.
3) Umím říct a napsat :
Je mi deset –
Je mi jedenáct –
Jmenuji se Bob –
4) Napiš do sešitu: (příklad: 10 míčů – ten balls)
dva psi –
dvě kočky –
dva koně –
Člověk a jeho svět :
Přírodověda:
Rostliny – základní životní projevy rostlin = dýchání, přijímání potravy, rozmnožování.
1) napiš na list papíru jaké znáš rostliny: a) které rostou na zahrádce (uveď alespoň 6) b) které rostou na poli (uveď alespoň 6) c) které rostou v lese (uveď alespoň 6) d) které rostou u vody (uveď alespoň 3) e) které rostou na louce (uveď alespoň 6)
Můžeš vyhledat na internetu.
Vlastivěda:
1)Opakování – naše vlast v pravěku
http://skolakov.ev/vlastiveda-4-trida/pravek- doba kamenna
2)Pověsti z minulosti českého státu:
Příchod Čechů -hora Říp – ukázky si pusť na web. stránkách
http://skolakov.ev/vlastiveda-4-trida/prichod -slovanu