5.A: plán učiva 20.4.-24.4.2020

Milí žáci,

moc vás všechny zdravím. Po rozhovoru s vámi nebo vašimi rodiči, jsem ráda, že jste všichni v pořádku a zdraví. Posílám učivo na příští týden. I. Stehlíková

ČJ

1) Opakování a procvičování učiva:

  • učebnice str. 11/4: opiš prvních 5 vět a číslicí nadepiš slovní druhy (ke slovu …hádat), žáci s PO 4 věty (ke slovu…vyučujícímu)
  • str. 148/6a (ústně)
  • str. 149/7a (písemně)

2) Opakování a procvičování učiva:

  • str 11/7a napiš pod sebe a urči pád (ke slovu…větvi), žáci s PO ke slovu…příkop
  • str. 149/8 (písemně), žáci s PO první 3 věty

3) Opakování a procvičování učiva:

  • str. 83/10 (písemně), žáci s PO ke slovu…Vilém
  • PS str. 65/3 (písemně)

4) Opakování a procvičování učiva:

  • PS str. 76/2, 3, 4 (písemně)
  • učebnice str. 149/9 a, b, c (písemně)
  • učebnice str. 149/10 (ústně)-vyhledej slovesné tvary a urči u nich mluvnické kategorie, žáci s PO ke slovu…zelím

5) Opakování a procvičování učiva:

  • PS str. 76/5, 6, 7
  • učebnice str. 150/1a (písemně)-vypiš slovesa ve tvaru infinitivu
  • učebnice str. 151 (ústně)-ověříme, co už víme-slovesa

6) Čtení-čl. Dohodnuto, dneska v noci

  • čítanka str. 96-98
  • písemně odpověz na otázku č.1

7) Čtení-čl. Violeta, Marek a Teddy letí do dětského domova

  • čítanka str. 99-101
  • písemně odpověz str. 101/2

MA

1)  Opakování a procvičování učiva-převody jednotek délky:

-písemně do sešitu:

  • 12 m =…..cm
  • 3 dm =…..mm
  • 1 600 dm =…..m
  • 18 000 m =…..km
  • 350 cm =…..dm
  • 17 000 mm =…..m
  • 600 mm =…..cm
  • 280 cm =…..m

-slovní úlohy:

  • učebnice 2.díl, str. 56/2, 3, 6 (písemně)
  • učebnice 2.díl, str. 56/10 a, b, c, d (ústně)-půměrné teploty na povrchu některých planet-pracují jen ti, kteří mají toto cvičení (odlišná vydání učebnic)

2) Opakování a procvičování učiva-pamětné dělení se zbytkem:

  • 39 : 6 =
  • 57 : 7 =
  • 68 : 9 =
  • 94 : 10 =
  • 44 : 6 =
  • 23 : 6 =
  • 115 : 10 =
  • 70 : 8 =

-vypočítej písemně a výsledky zaokrouhli na jednotky:

  • učebnice 2.díl, str. 56/4 ( 4 příklady na sčítání)
  • slovní úloha-učebnice 2.díl, str. 56/9, str. 58/12 (obě písemně)

3) Opakování a procvičování učiva-jednotky času:

-písemně:

  • 45 min + 27 min =…..h…..min
  • 25 min + 65 min =…..h…..min
  • 85 min + 4 h =…..h…..min
  • 18 min + 233 min =…..h…..min
  • 35 min + 145 min=…..h…..min
  • 5 h 45 min + 3 h 35 min =…..h…..min

-slovní úlohy:

  • učebnice 2.díl, str. 57/5, 6 (písemně)

4) Opakování a procvičování učiva-písemné dělení se zkouškou:

  • 196 935 : 81 =
  • 652 874 : 63 =

-slovní úlohy:

  • učebnice 2.díl, str. 57/7, 8 (písemně)
  • uebnice 2.díl, str. 58/4, 7 (ústně)

5) Geometrie-písemně:

Obývací pokoj má rozměry 7 m a 5 m.

  • Vypočítej kolik m²  je potřeba koupit na položení celé podlahy?
  • Vypočítej kolik m lišty je potřeba na „olištování“ tohoto pokoje?

Pravidelné obrazce-učebnice 3.díl, str. 16

  • narýsuj do sešitu tabulku a doplň vzorce pro výpočet obvodu

https://cs.khanacademy.org/math/5-trida/xfb4b2e288ba389ab:geometrie/xfb4b2e288ba389ab:obvod/v/introduction-to-perimeter

V těchto odkazech (na stránce dole) si můžeš pustit prezentaci a procvičování geometrie:

https://dum.rvp.cz/materialy/geometricke-tvary-ctverec.html

https://dum.rvp.cz/materialy/geometrie-1-stupen.html

Nebo můžeš zhlédnout díl pořadu UčíTelka:

https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/220553114000015/video/760410


AJ

Opakování a procvičování učiva:

Projekt:

  • Nakresli, nalep, kombinuj-co nejvíce druhů ovoce. K českému názvu přiřaď anglický výraz.

ČS

Vlastivěda:

1.-2.hod.-Život na vesnici

  • učebnice str. 19-21 (přečíst, naučit se)
  • učebnice str. 21/1, 3 (písemně, např. na volný list papíru)
  • učebnice str. 21/2, 4, 6 (ústně)
  • PS str. 14 celá (písemně)

Přírodověda:

1.-2-hod.-Určování času, kalendáře, letopočet

https://edu.ceskatelevize.cz/hodiny-5e4421d8e173fa6cb524a8ac

https://edu.ceskatelevize.cz/mereni-casu-5e44242c4908cf0125157fd5

https://www.presny-cas-atomove-hodiny.cz/historie-mereni-casu/

Odpověz písemně:

  1. Jaké jsou základní jednotky času na Zemi?
  2. Kolik dní trvá běžný a kolik přestupný rok?
  3. Který měsíc má 28 dní?