1. H Učivo 20.4. – 24.4. 2020

Milí rodiče , kluci.

Už se zase ozývám s učením na příští týden.Pokud byste měli jakýkoliv problém týkající se učiva, obraťte se na mně. Máme na sebe spojení.Vypadá to, že tento způsob výuky ještě nějakou dobu potrvá. V květnu uvidíme, co bude dál. Doufám, že všichni pěkně čtete     a neodmlouváte rodičům při práci s učením. Zkuste se na práci soustředit.

  Pondělí  20.4.

  Český jazyk:

Slabikář : a) str. 103 – Zopakuj si čtení slov na této stránce.

b) str . 104 – Vystříhej obrázky, nalep je podle úkolu pod obrázkem a splň úkoly pod obrázkem.

Písanka : str. 22  – a) Opiš jména chlapců ze slabikáře na str.103 do písanky.( V pátek jsi jména trénoval do slabikáře.)

b) Dopiš k obrázkům zvířat  jejich názvy . Slova začínají s malým písmenem, nejsou to jména.

   Matematika : 

a) Trénuj ústně počítání : Mám 5 hrušek,Petr má o 3 více. Kolik hrušek má Petr?

                                               Ve třídě je 11 chlapců, dívek je o 5 více. Kolik dívek je ve třídě.

                                               Na stole leží  10 sešitů a  knížek je o 4 více . Kolik knížek je na stole?

b) Pracovní sešit : str. 46 cv. 1, 2

c)  Opakuj si počítání do 20 na stránce : www.skolakov.cz

   Člověk a jeho svět :

Jaro, ovocné stromy.

a) Příroda nám krásně rozkvetla a právě teď rozkvétají ovocné stromy. Třešně , hrušně a jabloně . Úplně první rozkvétají meruňky, ale       ty jsou již odkvetlé.

b) Jaké ovoce roste na jabloni, třešni, hrušni, meruňce ?

c)  Napiš si do malého sešitu . Zapamatuj si !

jabloň – jablko

      třešeň – třešně

      hrušeň – hruška

      meruňka – meruňky

  Úterý  21.4.

 Český jazyk :

Slabikář : str. 105 –  a) Pusinka –  Čti dopis napsaný psacím písmem.

b) Vyprávěj rodičům, co všechno jsi se dozvěděl v článku.

c)  Nakresli obrázek k dopisu.

Písanka : str. 23  – Dopiš slova do vět podle dopisu ve slabikáři na str. 105.

  Matematika :

a) Do malého sešitu budeme trénovat sčítání a odčítání do 20. Nech si sešit zkontrolovat rodiči a ať Ti označí chyby.

Ty se zkus sám oznámkovat. Známku si napiš pod příklady.

  11 + 7 =         16 + 3 =     14 + 4 =       12 + 5 =     19 + 1 =       15 + 2 =

      18 – 4 =          17 – 5 =      16 – 6 =        19 – 7 =       15 – 3 =       14 – 1 =

b) Pracovní sešit : str . 46 cv. 3 a),b),c) – Řeš slovní úlohy.

   Středa  22.4.

   Český jazyk :

Slabikář : str. 106 – a) Šedivá pastelka – Přečti si názvy zvířat a napiš je správně na linku.

b) Otazník – Vylušti podle obrázků křížovku . Dopiš  do věty slovo z tajenky.

Psaní : Do malého sešitu napiš názvy zvířat, které jsou na fotografiích ve slabikáři na str. 106.

   Matematika :

a) Vezmi si papírové peníze a budeš si teď hrát.

Byl jsi nakoupit . Koupil  jsi  za 5 Kč  lízátko, za 10 Kč žvýkačky, za 6 Kč nanuka, za 3 Kč rohlík. Kolik Kč jsi                    zaplatil?  Polož si na stůl korunky a spočítej. Řekni jakými korunami, jsi nákup zaplatil.

b) Pracovní sešit : str. 47 cv. 1, 2

  Čtvrtek  23.4.

  Český jazyk : 

Slabikář : str. 107 – Písmena ď, ť, ň.

a) Barevná pastelka – Hledej ve slovech ď, ť, ň a vybarvi je správnou pastelkou.

b) Pusinka – Čti slova v řádcích i sloupečcích.

Písanka : str. 24  – Psaní ď, ť, ň a slov.

  Matematika :

a) Trénuj si počítání do 20 na stránce www.skolakov cz.

b) Pracovní sešit : str. 47 cv. 3 – Slovní úloha  ,  cv. 4 – Doplň neúplné příklady do nanuků.

  Pátek  24.4.

 Člověk a jeho svět :

Jaro. Ptáci.

Někteří ptáci u nás přezimují, někteří přilétají z teplých krajin. Tělo ptáků je pokryto peřím, mláďata se líhnou z vajec.

Většina ptáků létá. Stálí ptáci : kos, sýkorka, sova, káně.

Stěhovaví ptáci : čáp, kukačka, jiřička, vlaštovka, špaček. Zkus si zapamatovat.

a) Pokud máš doma encyklopedii, najdi si v ní stěhovavé ptáky a přečti si o nich . Pokud nemáš, zkus je najít na internetu.

b) Do malého sešitu si napiš.

 Stěhovaví ptáci – čáp, kukačka, jiřička, vlaštovka, špaček.

c) Nakresli obrázek čápa do malého sešitu.

 Český jazyk :

Slabikář : str. 107 – Šedivá pastelka – Dopiš do slov háčky perem.

str. 108 – a) Otazník – Doplň věty správným slovem a vybarvi stejnou pastelkou.

b) Šedivá pastelka – Doplň do básničky slovo z nabídky, napiš je psacím písmem. Celou básničku si přečti.

Písanka : str. 25 – Psaní Ď, Ť, Ň. Opis vět.

Přeji Vám hodně zdaru při práci.                                                                                                 Eva Kozlová