7.H – čeština 14.4.-17.4.2020

Ahoj kluci, Doufám, že jste si užili „trochu jiné Velikonoce“ a s nimi spojené dny volna. Po trošku volnějším období, se zase dáme pořádně do práce.

Literaturu ( jedna příloha) i sloh- popis s fotkou (druhá příloha)  pošleš mailem  v pátek 17.4. do 13.00 – NE DŘÍVE A UŽ VŮBEC NE POZDĚJI!!! Pokud budeš psát ručně, tak nezapomeň na čitelnost písma a fotit shora, jinak to nejde přečíst. 

LV –  14.4.2020 – POSLAT NA PC ( v pátek 17.4. do 13.00)

Čítanka 7.roč. malá bílá – odeslání úkolu máte dáno až na pátek, tudíž máte dost času na přečtení textů na str. 65 – 73 (čtěte vše, i informace u úryvků)

Až si texty přečteš, odpovíš na následující otázky ( otázky neopisuj, jen číslo a odpověď):

  1. Co je epos?
  2. Kdo to byl Gilgameš?
  3. Kdo byl považován za původce všeho zla na Zemi?
  4. Kde ležela Mezopotámie?
  5. Které řeky ji obklopovaly?
  6. Který stát je dnes na tomto území?
  7. Jak se jinak nazývá Mezopotámie? a) podle vědců …………………..   b) podle Bible………………….
  8. Které národy zde žily?
  9. Jak se jmenoval bůh moudrosti?
  10. Adad, Sullad, Chaniš, Ninurt, Nergal, Enlil, Dilmun – vysvětli ke každému jménu a názvu, co nebo kdo to byl ( např. Ištar – bohyně lásky, plodnosti)
  11. Jak se nazývá epos, který zde vznikl?
  12. Na čem byl původně napsán?
  13. V Řecku vznikly další 2 eposy: …………………..   a …………………………
  14. Komu je připisováno jejich autorství? …………………………….
  15. Jméno podmořské nestvůry, která pohltí každou loď?
  16. Jak vypadala Siréna?
  17. Čím sváděly Sirény hlavního hrdinu?
  18. Který věštec předpověděl Odysseův šťastný návrat?
  19. Jak vypadala Skylla?
  20. Jak se jmenovala Iásonova loď?

ML1 + Ml 2 (15.4.2020 a  17.4.2020) – do sešitu

V minulé práci jsme zopakolvali a procvičili zájmena, takže dnes jdeme na číslovky.

  1. Nejdříve si zopakuj teorii:

v sešitech 6.roč.,  v učebnici 3.díl str. 16 , v učebnici 1.díl rámečky na str. 26-29.

2. Vypracuj následující cvičení: 

Čj – 3.díl: str. 16-17/ cv. 2,3 –  přepiš a doplň číslovky slovy

Čj – 1.díl: str. 25/ úvodní text: vypiš tučně napsané číslovky a urči jejich druh

str.26/ cv.3 – přepiš a číslovky zapiš číslem, pozor, kam patří tečka

str. 26/ cv. 4 – na každé spoejní s číslovkou vymysli větu (  jedna číslovka je základní, jedna

druhová – rozdíl v užití!)

str. 27/ cv. 6,7, doplň správný tvar

str. 28/ cv. 8,9, doplň správný tvar

str. 29 / cv. 17 – rčení napiš a k němu napiš vysvětlení ( Mám 100 chutí tam jít = hodně tam

chci jít )

Sl – 16.4.2020 – výpisky a cv.6 do sešitu , vlastní popis – POSLAT NA PC  (pátek 17.4. do 13.00)

Čj 2.díl – str. 29 – 30 ( rámečky)

Nadpis do sešitu: Popis předmětu

  1. udělat výpisky z rámečků + opsat následující text: osnova popisu: I. úvod: co popisujeme, k čemu slouží, II. vlastní popis – (hlavně konkrétní přídavná jména, přirovnání …), popisujeme jedním zvoleným směrem III. závěr: např. kde se tato věc vyskytuje, jaký k ní máme vztah, jak se používá ….
  2. str.29/ cv.6 – podle popisu doplň název popisované věci ( neopisuj, jen napiš písmeno a opdověď)
  3. str. 30/ prohlédni si obrázky a přečti si zásobník slov k jejich popisu
  4. jako inspiraci pro další úkol si přečti str. 27-28 popis klávesnice u PC
  5. doma si pak vyber jeden předmět (nebude to ani jeden z těch, který vyluštíš ve cvičení 6!), který budeš popisovat a ten popiš. Rozděl práci do tří částí = odstavců ( viz osnova – zápis v úvodu)
  6. předmět vyfoť , přidej popis a pošli mailem ( viz pokyny v úvodu)