7.H – čeština 14.4.-17.4.2020
Ahoj kluci, Doufám, že jste si užili „trochu jiné Velikonoce“ a s nimi spojené dny volna. Po trošku volnějším období, se zase dáme pořádně do práce.
Literaturu ( jedna příloha) i sloh- popis s fotkou (druhá příloha) pošleš mailem v pátek 17.4. do 13.00 – NE DŘÍVE A UŽ VŮBEC NE POZDĚJI!!! Pokud budeš psát ručně, tak nezapomeň na čitelnost písma a fotit shora, jinak to nejde přečíst.
LV – 14.4.2020 – POSLAT NA PC ( v pátek 17.4. do 13.00)
Čítanka 7.roč. malá bílá – odeslání úkolu máte dáno až na pátek, tudíž máte dost času na přečtení textů na str. 65 – 73 (čtěte vše, i informace u úryvků)
Až si texty přečteš, odpovíš na následující otázky ( otázky neopisuj, jen číslo a odpověď):
- Co je epos?
- Kdo to byl Gilgameš?
- Kdo byl považován za původce všeho zla na Zemi?
- Kde ležela Mezopotámie?
- Které řeky ji obklopovaly?
- Který stát je dnes na tomto území?
- Jak se jinak nazývá Mezopotámie? a) podle vědců ………………….. b) podle Bible………………….
- Které národy zde žily?
- Jak se jmenoval bůh moudrosti?
- Adad, Sullad, Chaniš, Ninurt, Nergal, Enlil, Dilmun – vysvětli ke každému jménu a názvu, co nebo kdo to byl ( např. Ištar – bohyně lásky, plodnosti)
- Jak se nazývá epos, který zde vznikl?
- Na čem byl původně napsán?
- V Řecku vznikly další 2 eposy: ………………….. a …………………………
- Komu je připisováno jejich autorství? …………………………….
- Jméno podmořské nestvůry, která pohltí každou loď?
- Jak vypadala Siréna?
- Čím sváděly Sirény hlavního hrdinu?
- Který věštec předpověděl Odysseův šťastný návrat?
- Jak vypadala Skylla?
- Jak se jmenovala Iásonova loď?
ML1 + Ml 2 (15.4.2020 a 17.4.2020) – do sešitu
V minulé práci jsme zopakolvali a procvičili zájmena, takže dnes jdeme na číslovky.
- Nejdříve si zopakuj teorii:
v sešitech 6.roč., v učebnici 3.díl str. 16 , v učebnici 1.díl rámečky na str. 26-29.
2. Vypracuj následující cvičení:
Čj – 3.díl: str. 16-17/ cv. 2,3 – přepiš a doplň číslovky slovy
Čj – 1.díl: str. 25/ úvodní text: vypiš tučně napsané číslovky a urči jejich druh
str.26/ cv.3 – přepiš a číslovky zapiš číslem, pozor, kam patří tečka
str. 26/ cv. 4 – na každé spoejní s číslovkou vymysli větu ( jedna číslovka je základní, jedna
druhová – rozdíl v užití!)
str. 27/ cv. 6,7, doplň správný tvar
str. 28/ cv. 8,9, doplň správný tvar
str. 29 / cv. 17 – rčení napiš a k němu napiš vysvětlení ( Mám 100 chutí tam jít = hodně tam
chci jít )
Sl – 16.4.2020 – výpisky a cv.6 do sešitu , vlastní popis – POSLAT NA PC (pátek 17.4. do 13.00)
Čj 2.díl – str. 29 – 30 ( rámečky)
Nadpis do sešitu: Popis předmětu
- udělat výpisky z rámečků + opsat následující text: osnova popisu: I. úvod: co popisujeme, k čemu slouží, II. vlastní popis – (hlavně konkrétní přídavná jména, přirovnání …), popisujeme jedním zvoleným směrem III. závěr: např. kde se tato věc vyskytuje, jaký k ní máme vztah, jak se používá ….
- str.29/ cv.6 – podle popisu doplň název popisované věci ( neopisuj, jen napiš písmeno a opdověď)
- str. 30/ prohlédni si obrázky a přečti si zásobník slov k jejich popisu
- jako inspiraci pro další úkol si přečti str. 27-28 popis klávesnice u PC
- doma si pak vyber jeden předmět (nebude to ani jeden z těch, který vyluštíš ve cvičení 6!), který budeš popisovat a ten popiš. Rozděl práci do tří částí = odstavců ( viz osnova – zápis v úvodu)
- předmět vyfoť , přidej popis a pošli mailem ( viz pokyny v úvodu)