5.B Učivo od 14.4. do 17.4.2020
Zdravím vás milí žáci a stateční rodiče. Doufám, že všichni do jednoho vypracováváte zadané úkoly každý týden, uvedené na stránkách školy u třídy V.B. Po příchodu do školy je totiž budete odevzdávat ke kontrole. Přeji vám krásné VELIKONOCE !
Nyní učivo na další týden od 14.4. do 17.4.2020.
ČESKÝ JAZYK
1) Slovesa- oznamovací způsob, čas přítomný – opakování uč. str.137/2 písemně do Š sešitů, str.137/4 – ústně a)- g)
2) Slovesa – čas budoucí – uč. str. 138 opsat do Š sešitů tabulku “ Přehled časování sloves v budoucím čase“
3) uč. str. 139/ 2, 3a)b),c), – ústně procvičit
4) uč. str. 139/4 písemně do DÚ sešitů- neopisujte vše, pište pouze vytvořená slovesa dle zadání
5) uč. str. 139/5a) písemně do Š sešitů, 139/5 b) vyber si tři slovesné tvary a urči u nich osobu, číslo , čas.
6) PS str. 62/3
Čtení: čítanka str. 93- 95 „Obr Dobr.“ , zápis do literárních sešitů – nadpis, autor. Odpovězte do sešitů na otázku č.2 a 4 za článkem. Můžete doplnit obrázkem.
MATEMATIKA
Sčítání a odčítání desetinných čísel : uč.č.2, str. 48 -51 ( dáváme si pozor, abychom sčítali a odčítali desítky s desítkami, jednotky s jednotkami, desetiny s desetinami, setiny se setinami – viz texty v učebnici str. 48-51 v růžových tabulkách).
1) do Š sešitu str. 48/2 -dva sloupečky, 48/3 dva sloupečky, ( žáci s IVP po jednom sloupci u obou cvičení
2) Š sešit str. 48/5 celé ( žáci s IVP – 4 příklady)
3) do DÚ sešitu uč. č. 2, str. 49/6a – čtyři příklady (sčítej písemně pod sebe), a 49/6-dva příklady (pod sebe).
4) do DÚ sešitu str. 49/13 – čtyři příklady ( žáci s IVP – dva příklady)
5) do Š sešitů uč.č.2, str. 50/ 5 – čtyři příklady
6) PS str.17/1,2,3
Můžete využít procvičování učiva ČJ a M na stránkách- ( slovesa 3. ročník , matematika 5. roč.) https://www.nns.cz/blog/online-cviceni/
http://www.ucirna.cz/cestina/slovesa_zpusob.php
ANGLICKÝ JAZYK skupina p. učitelky Malířové
-pro ty, kteří mají jiné vydání učebnice, uvádím nápovědu, podle které lze cvičení dohledat
-připomínám také poslech CD v PS
1) Nová slovní zásoba do slovníčku: lekce 15
speak English
tell me about
end
lekce 16 + nezapomeň slovíčka pod říkankou Higgledy…
2) Písemně do sešitu AjŠ:
dopis (píšeme o sobě), vzor učebnice str.118 (Dear Anita!)
pro žáky s PO jednodušší varianta učebnice str.7 (Hello! My name is Linda-vzor)
3) Písemně PS str.78/79-doplň podle učebnice str.120-121 (lekce 15-Mrs.Kelly: „This is Jennifer“, atd.)
ČLOVĚK a JEHO SVĚT :
přírodověda :
1) učeb. str. 6- „Vylučovací soustava“ – naučit se, do červeného sešitu napsat výpisky ( to nejdůležitější)
2) PS str. 33/9 ,10
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vylučovac%C3%AD_soustava
https://mladyzdravotnik.cz/prevence/vylucovaci-soustava/
vlastivěda (dějiny) :
1) Druhá polovina 18. stol. – OSVÍCENSTVÍ str.17-18, naučit se, výpisky do červeného sešitu – „Význam osvícenství“, “ Vláda Marie Terezie“, “ Vláda Josefa II.“
2) odpovězte do sešitů na otázku č. 3 ze str. 18.
3) PS str. 8/10, celá str. 9,str.10 až po cv. 3 včetně.
http://www.dejepis.com/ucebnice/osvicenstvi/
https://www.youtube.com/watch?v=VUUW-S7VF3w
ttps://www.youtube.com/watch?v=J65YJs23vH0
Míra VANĚK
ČJ
1) Písemně do sešitu ČjŠ:
učebnice str.39/cv.6
učebnice str.41/2a, b, c (př.houbová omáčka-z hub)
2) Čtení:
čítanka str. 93- 95 „Obr Dobr.“ – přečíst
MA
1) Vypočítej do sešitu Š sešitu -písemně pod sebe:
348 + 267
515 + 346
502 – 166
810 – 555
2) Slovní úloha:
Maminka měla v peněžence 368 Kč. Za 2 kg jablek zaplatila 60 Kč. Kolik Kč jí zbylo?
3) Napiš:
5 čísel větších než 486
5 čísel menších než 300
AJ
Opiš do sešitu modré výrazy a připiš k nim správnou odpověď (správný překlad):
How old are you?
Znáš mě?
Jak se máš?
Kolik je ti let?
Co je to English?
roh
tabule
angličtina
She je zájmeno
ona
my
ty
Číslo eleven je
11
7
5
Číslo 12 se řekne
free
twelve
four
ČS
Přírodověda:
-nauč se důležitá telefonní čísla:
Tísňová linka
Policie ČR (státní)
Městská policie
Hasiči
Rychlá záchranná pomoc
Vlastivěda
-napiš na volný list papíru a místo teček doplň slova z nabídky:
1) Česká republika leží ………. Evropy.
A) ve středu B) na jihu C) na severu
2) Česká republika je ze všech stran obklopena ………. .
A) mořem B) pevninou
3) Česká republika se skládá ze 3 historických zemí ……….. .
A) Čechy, Morava, Slezsko B) Rakousko-Uhersko, Polsko, Slovensko