Přírodopis 6. A, 6. B, 6. H (týden 6. 4. – 8. 4. 2020)

Dobrý den,

doufám, že jste všichni v pořádku, zdrávi a úkoly, které Vám zadávám máte splněny. Všem Vám přeji pevné zdraví a hodně štěstí… Nyní k výuce, plnění úkolů.

  1. hodina

Minulý týden jsme zakončili tématem prvoků a jiných drobných organismů. Vaším prvním úkolem bude nakreslit si a popsat trepku velkou z Vaší učebnice. Těmito drobnými organismy se živí celá řada jiných živočichů. Zjisti
z internetu nebo z jiné odborné literatury, čím se ale živí prvoci, jak se rozmnožují a pohybují. Vše vypracuj na list A4 a založ do pořadače.

2. hodina

Jak již víte, voda je základ života, bez vody se nedá žít. Všechny organismy, o kterých se nyní učíme, jsou na vodním prostředí nějakým způsobem závislé. Pokud dojde k znečištění vodního ekosystému (rybník, řeka apod.), může to mít za následek konec veškerého života v těchto ekosystémech, a to nejen lokálně – místně. Z toho vyplývá, že i o vodu se musíme starat, chránit ji a čistič. Na níže uvedeném odkazu zhlédni (pokud máš možnost) krátké video zabývající se čištěním vody, která odchází nejen z našich domácností. Odkaz stačí zkopírovat a vložit do internetového vyhledávače.

Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=-yIsedPYzZ8

Na základě této videoukázky se zkus krátce zamyslet nad tím, jak by se měl člověk chovat, aby ke znečišťování vodních toků nedocházelo vůbec, respektive minimálně. Přemýšlej nad tím, co vše jsi ty viděl/a ve vodních tocích a do vody to zcela určitě nepatřilo. Pokud nemáš možnost videoukázku zhlédnout, přesto se zkus zamyslet nad problematikou znečišťování vodních toků, zcela jistě (bohužel) jsi měl/a možnost vidět řadu znečištěních míst kolem sebe a nemusí jít konkrétně o vodní toky. I zde prosím o zápis na list A4 a vložení do pořadačů, jedná se o součást školních zápisů. Děkuji Vám všem, mějte se hezky a držte se. S pozdravem Martin Čibera