1.H Učivo 30.3. – 3.4. 2020

Ahoj kluci .

Tak už jsem tu zase. Doufám, že se s rodiči učíte a že je při učení posloucháte . Je to pro ně těžké .

Nedá se nic dělat, protože to ještě nějakou dobu potrvá, než se zase uvidíme ve škole. Nezapomeňte  si každý den číst nahlas a úplně nejlepší je číst mamince,tátovi ,sourozenci…

  Pondělí 30.3.

  Český jazyk :

Slabikář : V pátek jsme začali písmeno Ř, ř , dnes budeme pokračovat dále.

str. 92 – a) Pusinka – Čti slova v řádcích i sloupečcích.

b) Šedivá tužka  – Spoj slovo se zbytkem věty barevnou pastelkou a sestavenou větu si přečti.

c) Barevná pastelka – Přečti si otázku . Namaluj do rámečku obrázek.

d) Povídej, čím je tvoje maminka a tatínek. Zjisti,co ve svém zaměstnání dělají a zapamatuj si to.

Písanka : str. 14 –  a) Trénuj tvary psacích písmen . Snaž se dodržet správnou velikost .

                                    b) Napiš názvy zaměstnání k obrázkům . Vše malým psacím písmem.

    Matematika :

a) Nezapomeň na ústní procvičování sčítání a odčítání do 10,sčítání do 20 bez přechodu desítky. Rodiče ti můžou dávat příklady a ty piš výsledky . Potom Tě můžou ohodnotit

jako ve škole. Můžeš se ohodnotit i sám . Víš, jak jsem Vás hodnotila já .

Pomůcka při sčítání do 20 : Umíš 4 + 3 = 7  ,tedy 14 + 3 = 17 .

b ) Pracovní sešit : str. 38 cv. 3  – Nejprve si vypočítej příklad na levé straně, potom na pravé straně a výsledky porovnej.

c)   str. 39. cv.1  – Vyznač barevně  přímo na číselné ose čísla kroužkem. Potom doplň čísla  podle zadání do řádků a ukazuj si je i na číselné ose.

   Člověk a jeho svět :

a) Otevři si v tabletu, na počítači nebo telefonu stránku . : www.skolakov.eu 

Najdi si přehled cvičení  – Prvouka 2.třída. (Vím, že jsme zatím v první třídě , ale Vy to kluci alespoň  zkuste.)

Téma – Jaro v přírodě . Klikni na jarní rostliny.

Otevře se ti kniha . Na levé straně máš popis rostliny a na pravé straně je včelka. Na tu klikneš a objeví se ti obrázek a tři možnosti odpovědi .Vyber správnou odpověď a pokračuj          dále. V  pravé horní části nad knihou je šipka na pokračování na další stránku. Procvičíš si rostliny, které jsi buď viděl na procházce v lese nebo v zahradě.

  Úterý 31.3.

  Český jazyk :

Slabikář : str. 93 – a) Barevná pastelka  – Doplň červenou pastelkou háčky a čárky nad slova. Přečti si celou básničku alespoň dvakrát.

b) Otazník – Přečti si nahlas řádek a škrtni, co do řádku nepatří.

c) Šedivá pastelka – Sestav z písmen slovo a napiš psacím písmem na řádek.

Psaní : a) Do malého sešitu přepiš ze slabikáře na str. 93 u otazníku, 2 řádky tiskacích slov ( 1. a 3 .řádek ) psacím písmem. Nepiš slova, která jsi škrtl.

b) Každé slovo si nezapomeň zkontrolovat, jestli je správně napsané.

  Matematika :

a) Vyndej si papírové peníze a zkus si zaplatit nákup za 15 Kč  alespoň 4 možnými způsoby .

b) Do malého sešitu napiš dvojice čísel a porovnej je znaky < ,>, = .

14 _ 18 ,  20 _ 16, 11 _ 17, 15_ 15, 10_ 11, 10_20, 20_20, 18_17, 8 _18, 9_ 9

c) Pracovní sešit – str. 39 cv. 2 – Přečti si slovní úlohu, znázorni dvěma barvami, zapiš příklad a vypočti ho.Přečti si znovu otázku, odpověz a do odpovědi napiš správné číslo.

  Středa 1.4.

  Český jazyk :

Slabikář :  str. 94  – a) Pusinka – Přečti si  nahlas dvakrát článek.

b) Šedivá pastelka – Doplň do vět správné slovo z nápovědy a napiš ho psacím písmem na řádek. Věty si přečti nahlas.

Psaní : a) Do malého sešitu přepiš ze slabikáře u šedivé pastelky první 2 věty psacím písmem.

b) Zkontroluj si napsané věty . Nezapomeň! Věta začíná velkým písmenem a končí tečkou, otazníkem nebo vykřičníkem.

   Matematika :

a)  Vypočítej do malého sešitu tyto příklady.

3 + 10 =           12 + 4 =      14 + 3 =     8+ 2 =     10 – 5 =

11 + 7 =            15 + 5 =       13 + 6 =    17 + 2 =     9 – 7 =

b)  Pracovní sešit  : str. 39 cv.3 – Prohlédni si obrázky a vypočítej cenu nákupů.

c)  str. 39 cv.4  – Vypočítej si příklad a výsledek vyznač stejnou barvou na číselnou osu a zapiš i číslo.

    Čtvrtek 2.4.

    Český jazyk : 

Slabikář : str. 95 – Písmeno CH,ch.

a) Vymýšlej slova, která začínají na ch . Vytleskej, kolik mají slabik.

b) V každém řádku spočítej kolik červených ch na řádku je a za každým řádkem napiš číslicí počet.

c) Šedivá pastelka  – Zakroužkuj v básničce všechna Ch, ch.

d) Pusinka – Čti dvakrát slabiky .

Písanka : str. 15 –  Piš písmeno ch, Ch a slova.

    Matematika :

a) Říkej  : Které číslo je hned v řadě čísel před 15? Které číslo je v řadě čísel hned za 18? Která čísla jsou v řadě čísel před 13? Která čísla jsou v řadě čísel za 16 ?

b) Pracovní sešit : str. 40 cv. 1 – Nové učivo – Písemné sčítání bez přechodu desítky . Počítej odspodu a přičti nejprve čísla na místě jednotek a desítku opiš.

c) str. 40 cv. 2 – Odčítání v oboru do 20 bez přechodu desítky.  Zakresli si podle návodu příklady a vypočítej.

     Pátek 3.4. 

     Český jazyk :

Slabikář : str. 96 – a) Pusinka – Čti slova s ch v řádcích i sloupečcích.

b) Šedivá pastelka – Dopiš ch nebo h do slov. Řekni si slovo v jiném tvaru . Např. Hroch – hrocha. Napíšu ch.

Psaní : a) Do malého sešitu přepiš správně psacím písmem slova ze slabikáře na str.96 u šedivé pastelky.

     Člověk a jeho svět :

Téma : Práce na zahradě na jaře

a) Zeptej se rodičů nebo prarodičů, co všechno je třeba udělat na jaře na zahradě a jaké nástroje se používají na zahradě.

b) Do malého sešitu si napiš nadpis  Nářadí na zahradě.

c)  Napiš  5 názvů nářadí a namaluj je.

 

Přeji hodně zdaru u práce . Příští pátek 3.4. se zase ozvu.                                         Eva Kozlová