5.A: plán učiva 23.3.-27.3.2020

Milí žáci,

zasílám vám odkazy na webové stránky, na kterých můžete najít mnoho názorných videí, srozumitelných výkladů nové látky, testů k ověření znalostí učiva, ale také spoustu kvízů, křížovek atd..

https://www.youtube.com

https://skolakov.eu

http://ww25.skolakov.cz

https://www.skolasnadhledem.cz

https://www.matika.in/cs/

https://cs.khanacademy.org./math/arithmetic/arith-decimals

UČIVO NA OBDOBÍ OD 23.-27.3. 2020:

ČJ

1) Písemně do sešitu (Čj Š):

učebnice str. 139/3 a,b (ze cvičení vypiš slovesa pod sebe a urči mluvnické kategorie)

-Tvary oznamovacího způsobu-BUDOUCÍ ČAS-výklad učiva-učebnice str.138

2) PS str.63/1:

-opiš jednotlivá přísloví a vysvětli jejich význam (také písemně)

-napiš další 3 jiná přísloví

učebnice str. 139/2

3) ebnice str. 138/1 b,c-vypiš slovesa pod sebe

 -učebnice str. 139/4-ústně

4) Učebnice str. 138/1-opiš věty (končí slovem „vodou“), urči číslicí slovní druhy

učebnice str. 139/3 a-napiš věty se slovesy s časem budoucím

5) Napiš dopis (kamarádovi, babičce…) jak trávíš čas v těchto dnech

6) a 7) Přečti si 1 pověst a 1 bajku (mohou být i Staré řecké báje a pověsti)

-napiš stručný obsah, popř. nakresli obrázek (do sešitu na čtení)

-vysvětli pojmy: bajka, pověst, báje-a kdo je jejich nejznámějším autorem

Doufám, že si také čtete. Tak v tom pokračujte, příští týden se k tomu vrátíme.

 

MA

-všechna cvičení do sešitu (M Š)

-doporučuji: https://cs.khanacademy.org./math/arithmetic/arith-decimals

1) Opakování a procvičování: 7 531:8, 74 064:9, 211 675:23, 815 071:48

Desetinná čísla-POROVNÁVÁNÍ-výklad: učebnice 2.díl, str. 42

-do sešitu-učebnice 2.díl, str. 42/3, 4, 5

2) Procvičování porovnávání-učebnice str. 43/6, 7

Pamětné sčítání desetinných čísel-výklad-učebnice 2.díl, str. 48

-do sešitu-učebnice 2.díl, str. 48/2, 3

3) Procvičování-učebnice 3.díl, str. 4/1

Písemné sčítání-výklad: učebnice 2.díl, str. 48

-do sešitu-učebnice 2.díl, str. 48/5

4) Písemné sčítání desetinných čísel-učebnice 2.díl, str.49/6a, str. 55/9

učebnice 3.díl, str.3/10

5) Geometrie do sešitu (M Š)

-napiš vzorečky pro výpočet obvodu: trojúhelníku, čtverce, obdélníku

učebnice 2.díl, str. 59/3 (pouze obvod)

-učebnice 2.díl, str. 8- opsat do sešitu a naučit se jednotky obsahu

 

AJ

1) na volné listy, čtvrtky (můžete kreslit, vystřihovat, lepit…):

dopravní prostředky a přiřadit k nim anglické názvy

-nejméně 10 zvířat a přiřadit k nim anglické názvy

2) napsat o sobě nejméně 12 vět (to určitě umíš)-do sešitu (Aj Š)

3) PS str. 74-75 (doplnit)

 

ČS

1) a 2) Život v barokní době

-výklad učiva-učebnice str.12-13, PS str.8-9

– na https://www.youtube.com zadat např. české baroko, barokní hudba a jiná videa

-na volný list papíru-odpovědi na otázky z učebnice str.13/1, 2, 3, 5

-napiš, zda bys chtěl/a žít v této době, pokud ano, vysvětli proč, pokud ne, zdůvodni také

-napiš referát (vyber jedno téma):

  • barokní stavitelství
  • barokní hudba
  • procesí a poutě

-můžeš přidat vlastní kresbu, fotografii…

3) a 4) Dýchání-Nepostradatelný dech (YOUTUBE, skolakov.eu…)

učebnice str. 57, PS str. 32/4, 5

Na volný list papíru odpověz:

  1. Které negativní jevy ovlivňují kvalitu ovzduší?
  2. Znáš nějaké „znečišťovatele“ ovzduší?
  3. Jak si chráníme dýchací cesty?
  4. Co je pasivní kouření a jak nás ohrožuje?

 

Milan Kanaloš

ČJ

-písemně do sešitu (Čj Š):

-učebnice str. 15/2- pouze jednoduché věty (o třech slovech) použij z každého sloupečku jedno slovo

-učebnice str. 27/2, 3-písemně

-učebnice str. 29/4 a, b, c-písemně odpovědi

-učebnice str. 30/6 a, b-podtrhni podstatná jména červeně

M

-písemně do sešitu (M Š)

-učebnice 2.díl, str. 3/1 a

-str. 9/8 (pomocí kalkulačky)

-str. 16/10

-str. 22/6

-str. 26/8

ČS

-Dýchací soustava-Nepostradatelný-učebnice str. 57, pracovní sešit str. 32/4, 5

-Minerály a nerosty-využití-žula-učebnice str.11, vápenec str. 13

AJ

-dokončení abecedy-doučit se

-základní pozdravy (opsat a přeložit do sešitu Aj Š):

  • Ahoj!
  • Dobrý den!
  • Dobré odpoledne!
  • Dobrý večer!
  • Nashledanou!
  • Děkuji.

Vážení rodiče a žáci,

vzhledem k tomu, že někteří z vás mají u některých učebnic jiná vydání, může se stát, že stránky nebo cvičení nebudou souhlasit. Pokud to bude případ některých z vás, chci vás uklidnit, že se nic neděje, cvičení nepište, určitě vše doplníme po návratu do školy.

V případě potřeby mě můžeze kontaktovat na e-mailové adrese: stehlikova@12zskladno.cz.

I. Stehlíková