3.C práce od 23.-27.3.2020

Vyjmenovaná slova písnička od K.Miklasové a souboru Amálky

VŠE CO JE NAPSÁNO „zapište do sešitu/ papír“ – schovávejte. Po návratu do školy bude vybráno a překontrolováno splnění úkolů 
ČJ čtení – čtení vybrané knihy + ČÍTANKA 80-87; 5 ježibab si můžete pustit jako píseň na youtube a zazpívat si
ČJ mluvnice 
PS 51/11,12 a + z tohoto cvičení do sešitu nebo na papír napiš 1 větu jednoduchou (vysvětleno v učebnici str.22) a najdi základní skladební dvojici – sloveso podtrhni vlnovkou a pak se ptám „kdo nebo co“ a  podtržené sloveso. Na příkladu Milan z postele pozoruje krmítko. Ptám se: „Co dělá Milan?“ pozoruje- podtrhnu vlnovkou pozoruje (já vlnovku nemám, proto je sloveso označeno zeleně) a teď se ptám „Kdo pozoruje krmítko?“ Milan – podtrhnu rovně. Nahoře slova spojím „trámečkem“ – čára, která je od podmětu (pod.jm.) k přísudku (sloveso) a je dvojitá. Zde je hezky vysvětlené i s příklady
Už jsme to dělali na podzim, tak by trochu mohli tušit. ;-)
Vymysli souvětí a napiš ho do sešitu/papír + napiš jeho větný vzorec (vysvětleno v učebnici str. 28)
PS 
52/13a; b,c do sešitu/papír; 52/ 14 a,b; 52/15 a + zopakuj si u kterých slov píšeme měkké i a ukazuj (vidět, viset, vítat, viklat, vinout) – pozor na slovo vyviklaný – předpona vy + viklat.
52/16 a + b  do sešitu/ papír
53/17 a,b
53/18 a, b
53/19; špatně napsaná slova přepiš do sešitu správně
54 + diktát učebnice 81/7     2 řádky do sešitu/papír
ČJ sloh 
 učebnice str. 74 – přečti si obecná pravidla (žlutý obdélník + 2 a,b, ústně)
AJ  učebnice slovíčka str.73 + slovíčko houba na tabuli (je to vzadu ve slovníčku učebnice)
čtení 73/1 + pokud máte možnost internet – podpora naší učebnice
http://www.anexpres.cz/ucebnice/3-trida/pl_food/ – kdo má možnost tisku nebo si to aspoň prohlédněte.
Kdo nemá hotovo tak 82/2,3
Slovíčka na papír nebo do sešitu – bílá, džus, stromy, ovce, pes, kočka, já mám, jablko, pomeranč, mám rád
A kdo bude chtít – dětem se to líbí (nejdřív sledují, potom poslouchají, čtou a samostatně mluví za děti ;-) – je tam 4x stejný příběh)
nebo DIDAKTA – nabídku programů jsem posílala (jsou opravdu skvělý, hravý, zábavný,… snad by to mohlo děti bavit a chvilku by vás nechali vydechnout) – pro AJ moje první slovíčka EN
ČaS výpisky z učebnice  plazi, ptáci, savci + obrázky s popisky do sešitu ČaS (prvouka)
Kdo bude chtít DIDAKTA Všeználek na venkově  – hry (tabule vlevo dole) – zařazování zvířat do tříd (mlýn vlevo dole)
Násobení a dělení číslem 10 (učebnice str. 89,90)
NÁSOBENÍ už jsme si s dětmi ukazovali např. 15×10= nulu vybarvíte, spočítají 15×10=15a barevnou nulu šipkou přesunou za výsledné číslo.
POZOR 30×10=počítám 30×1 resp.30×10=300
DĚLENÍ  teď zase budete škrtat – vždy můžete škrtnout pouze STEJNÝ počet nul v dělenci a v děliteli (300:30)
Do sešitu učebnice 89/2, 90/4 – když to děti chápou, nemusí barvit a dělat šipky, to jen při vysvětlování (příklady, které jsou v učebnici již vypočtené nemusíte opisovat)
PS 28/1,2,3,4,5
M geometrie PS 42/3,4,5  + zopakuj si ústně vše ke kružnici (co je to poloměr, průměr, jak zančíme kružnici, jaký je rozdíl mezi kruhem a kružnicí; jak značíme střed kružnice). Pokud máte přístup na Didaktu – tak Geometri 1 najdi tvar; Geometrie 2 spoj body
Pokud by bylo cokoliv jsem na e-mailu či telefonu, whatsappu.
M.M.