1.H 23.3. – 27.3.2020

Ahoj kluci a rodiče.

Doufám,že jste zvládli učivo, které jsem Vám připravila minule. Teď o víkendu si zahrajte hry se sourozenci, s rodiči. Zasportujte si . Kdo už zvládne, čtěte si knížky pro děti nebo požádejte rodiče , ať Vám něco hezkého přečtou.

Úkoly, které dostáváte, Vám rodiče podepíšou. Do malých sešitů zapíšou rodiče vždy datum a také ten den podepíšou. Čtení – Čti věty i slova nahlas. Nejlépe s rodičem.

 Pondělí 23.3.

Český jazyk :

Slabikář : str.87 – a) Pusinka – Přečti řádky i sloupečky se slovy s písmenem ž, Ž.

b) Barevná pastelka –  Spoj pastelkami  natištěné věty s větami napsanými psacím písmem.

c) Šedivá pastelka – Přečti si věty a vyznač správnou odpověď.

Písanka : str. 12 -a) Podle slabikáře na str. 86 doplň slova ,která chybí.

b) Přečti si slova na řádce.Rozhodni , které slovo na řádek nepatří. Škrtni ho červeně a psacím písmem ho napiš na linku.

Matematika :

a) Nezapomeň si procvičovat počítání do 10,porovnávání čísel do 20.

b) Napiš do sešitu tyto příklady a vypočti.

4 + 3 + 3 =                             12 – 2 – 5 =

     1 + 8 + 1 =                             10 – 3 – 3 =

     5 + 2 + 2 =                              9 – 6 – 2 =

     6 + 4 + 3 =                              8 – 4 + 5 =

c) Pracovní sešit : str. 36 cv. 1,2,3

Člověk a jeho svět :

JARO – Minule jsi byl s rodiči na procházce a plnil jsi úkoly. Dnes budeme pokračovat.

a) Namaluj do sešitu značkami počasí na jaře . Např. sluníčko – obrázek sluníčka.

b) Nakresli jaké oblečení budeš  na jaře nosit a vybarvi ho

  Úterý 24.3.

 Český jazyk :

Slabikář : str. 88 – a) Barevná pastelka – Spoj slovo se správnou částí věty a správně vybarvi.

b) Šedivá pastelka – Zakroužkuj obrázek se zvířetem,které má ve svém jménu  ž.

c) Otazník – Kdo má čtyři nohy. Podtrhni červeně.

d) Pusinka – Přečti věty o ježkovi alespoň dvakrát.

Psaní : a) Do sešitu napiš ze slabikáře str.88 u otazníku slova zvířat, která mají čtyři nohy.

b) Do sešitu napiš ze slabikáře str. 87 u barevné pastelky 3 věty. Nezapomeň na kontrolu napsaného.

Matematika :

Sčítání v oboru do 20 bez přechodu desítky.

a) Pracovní sešit str. 37 cv.1 – Rozlož čísla.

b) cv.2 , 3

  Středa 25.3.

Český jazyk :

Slabikář : str. 89 – a)  Otazník – Vylušti křížovku a do rámečku namaluj, co Ti vyšlo v tajence.

b)  Pusinka – Přečti si věty o želvě Růžence alespoň dvakrát.

Psaní – a) Doplň do slabikáře na str. 89 u šedivé pastelky slova, která chybí. Jsou to slova z článku u pusinky.

Matematika :

a) Trénuj pamětné počítání do 20 bez přechodu desítky.

b) Napiš a vypočítej tyto příklady do malého sešitu.

15 + 2 =                  12 + 6 =             14 + 6 =        13 + 3 =

13 + 4 =                  11 + 7 =              15 + 5 =         16 + 1 =

10 + 8 =                   16 + 3 =            11 + 8 =         19 + 1 =

c) Pracovní sešit str. 37 cv. 4 – Vyřeš řetěz příkladů.

d)  cv. 5 –  Znázorni a vypočítej slovní úlohu . Zkus vymyslet  slovní úlohu a řekni ji rodičům.

  Čtvrtek 25.3.

Český jazyk :

Slabikář  :  str. 90 – a) Pusinka – Přečti věty o jaru alespoň dvakrát.

b) Barevná pastelka – Vybarvi obrázky podle zadání.

c) Šedivá pastelka  – Doplň háčky do slov a přečti si je.

Psaní : a) Do malého sešitu napiš slova u šedivé pastelky ve slabikáři na str. 90. Nezapomeň na kontrolu napsaného .

 Matematika : 

a) Pracovní sešit : str 38 cv.1,2

  Pátek 26.3.

 Člověk a jeho svět :

Jaro. Hrajeme si na jaře.

a) Přečti si pranostiky .Víš co to znamená ? Pokud nevíš, poraď se s rodiči. Povídej s nimi.

   BŔEZEN – za kamna vlezem,

     DUBEN  – ještě tam budem,

      KVÉTEN – vyženeme kozy v háj.

b)  Přepiš pranostiky do sešitu.

c)  Odpovídej ústně na tyto věty .

   Chodíš na jaře do přírody? Jak si hraješ s kamarády na jaře?  Které sporty máš rád venku? Díváš se často na televizi? Hraješ hry na počítači? Co je lepší?

Český jazyk :

Slabikář : str. 91 – Písmeno Ř,ř.

a) Vymýšlej slova na ř, Ř. Ve slabikáři spočítej,  kolik ř je na každém řádku. Věty si zkus přečíst.

b) Šedivá pastelka –  Vyznač červeně všechna ř, Ř.

c) Otazník – Slova rozděl svislou čárou na slabiky a tužkou napiš číslici,z kolika slabik je slovo složeno.

d) Pusinka – Čti slabiky dvakrát nahlas.

Písanka : str. 12 – Ř,ř + slova.

Přeji hodně zdaru s učivem. Znovu se Vám ozvu 27.3.                                          Eva Kozlová