4.H Učivo na 16.3.-20.3.2020
Vážení rodiče, v této obtížné situaci využijeme výuku v domácím prostředí. Prosím pořiďte dětem sešit do kterého budou psát úkoly. Dohlédněte na pravidelné a každodenní vypracování úkolů. Na počítači můžete najít stránky ,kde mohou žáci procvičovat učivo (např. Školákov)
Kluci , doufám, že jste si užili prázdniny a jste zdrávi. Připravila jsem pro vás úkoly na každý den. Některé z těchto úkolů budu i známkovat, proto pracujte pečlivě a bez chyb. Každý den se věnujte školní práci, nedělejte vše v jeden de. Opakujte si učivo.
Matematika -úterý
Písemně vypočítej příklady: 46 835 + 136 999 654 302 – 134 587 3 495 . 24 57 496 : 8
Práce z učebnice:str.47 cv.8,9,10,11, str. 48 jednotky času
středa : zopakuj si rýsování trojúhelníku , vypočítej obvod. Uč. str. 46, 48 napiš.cv.8,9
čtvrtek: počítej písemně: 46 216 . 36 789 248 – 56 789 654 721 + 371 240
uč. str.53 sl. úloha 4,5, 7 zapiš do sešitu i se zápisem. Zopakuj si řešení rovnic cv.9
pátek: G str. 50, cv.5 trojúhelník rovnostranný, rovnoramenný. Trojúhelníky narýsuj , vystřihni a nalep do sešitu. pod ně napiš o jaký trojúhelník se jedná.
Procvičuj pís. dělení str.53 cvičení 6.( oznámkuji)
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Český jazyk: úterý: napiš větu: Zb-šek v-pouštěl z bubl-fuku neob-čejně krásné m-dlové bubl-ny. Urči slovní druhy, vypiš podststná jména , urči rod, číslo pád a vzor.
Opiš a doplň i y: pod kol-, přijel z Morav-, na chvíl-, s velkým úsil-m, na pol-,voda v konv-, chodí o berl-ch, slyším hus-, na neb-, po Lab-, rostou houb-, jedu do Čáslavi, jezdí bez přilb-, špatné počas-
Vzory rodu mužského: pán str. 85 napiš cv.7 vzor Hrad str. 86 cv.1,2 ústně, napiš cv.3 vysklonňuj slovo stůl do sešitu
středa: napiš: přiletěl holub-, viděli jsme orl-, napol- jsou čáp-, procházky se ps-, tleskali kouzelníkov-,setkal se s Ital-,vysoké topol-, staré dub-, malí los-, holé strom-, býčí zápas-, čisté ubrus- ve cvičení
červeně podtrhej podst. jména vzor pán, modře hrad. Nad podst. jm. doplň pád
Vzor muž str. 88 cv.1 ústně,cv. 2 písemně splň zadané úkoly ( vypisuj podst. jména, určuj vzory).
čtvrtek: Napiš větu: Malé štěně uv-dělo mezi květy poletovat motýl-. označ číslem sl. druhy , vypiš podst. jm. a urči rod, číslo, pád a vzor.
uč. str 89 cv. 3,4, napiš.
vyskloňuj sl. otec
pátek: napiš: To si nevezmu na svědom-. V-ýzkum- se náhodnému pozorovatel- nezdají b-t zajímavé. V-děl jsem v telev-z- neob-čejně zajímavou reportáž. Plavčík vhodil do vody z palub- kotv- uvázané řetez-.
Doplň , urči sl. druhy, podtrhej podst. jm.
uč. str. 89 cv.5, 6 , napiš do sešitu, cvičení 7 na známku.
nezapomeň číst knížku, domluvili jsme se do konce března
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
ČS Vlastivěda opakování: odpověz písemně na otázky: Český stát – Přemyslovci
Jak se jmenoval první známý Přemyslovec , který vládl v Čechách? Které to bylo století?
Jak se jmenoval otec a matka Václav? Kdo zajistil Václavovi vzdělání?
Kdy a jak zemřel Václav?
Kdo byli Slavníkovci?
Jak se jmenoval první český král?
Kdo byl Kosmas?
Nakresli rotundu , která stojí na Řípu.
Nová látka: str. 21 – 23 ( 13.století) Přečti si kapitolu a do sešitu si udělej stručné výpisky nejdůležitějších jmen a událostí, které se staly.
Nauč se všechny panovníky té doby.
Všechny zdravím, pilně se učte a já se zase brzy ozvu. Milerová