4.H Učivo na 16.3.-20.3.2020

Vážení rodiče, v této obtížné situaci využijeme výuku v domácím prostředí. Prosím pořiďte dětem sešit do kterého budou psát úkoly. Dohlédněte na pravidelné a každodenní vypracování úkolů. Na počítači můžete  najít stránky ,kde mohou žáci procvičovat učivo (např. Školákov)

Kluci , doufám, že jste si užili prázdniny a jste zdrávi. Připravila jsem pro vás úkoly na každý den. Některé z těchto úkolů budu i známkovat, proto pracujte pečlivě a bez chyb. Každý den se věnujte školní práci, nedělejte vše v jeden de. Opakujte si učivo.

Matematika -úterý

Písemně vypočítej příklady:   46 835 + 136 999                   654 302 – 134 587                                   3 495 . 24                                57 496 : 8

Práce z učebnice:str.47 cv.8,9,10,11, str. 48 jednotky času

středa   : zopakuj si rýsování trojúhelníku , vypočítej obvod. Uč. str. 46, 48 napiš.cv.8,9

čtvrtek:    počítej písemně:  46 216  . 36                 789 248  – 56 789                                     654 721  +  371 240

uč. str.53 sl. úloha 4,5, 7 zapiš do sešitu i se zápisem. Zopakuj si řešení rovnic cv.9

pátek:  G str. 50, cv.5 trojúhelník rovnostranný, rovnoramenný. Trojúhelníky narýsuj , vystřihni a nalep do sešitu. pod ně napiš o jaký trojúhelník se jedná.

Procvičuj pís. dělení str.53 cvičení 6.( oznámkuji)

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Český jazyk: úterý: napiš větu:   Zb-šek v-pouštěl z bubl-fuku  neob-čejně krásné m-dlové bubl-ny.       Urči slovní druhy, vypiš podststná jména , urči rod, číslo pád a vzor.

Opiš a doplň i  y:  pod kol-, přijel z Morav-, na chvíl-, s velkým úsil-m, na pol-,voda v konv-, chodí o berl-ch, slyším hus-, na neb-, po Lab-, rostou houb-, jedu do Čáslavi, jezdí bez přilb-, špatné počas-

Vzory rodu mužského: pán str. 85 napiš cv.7                    vzor Hrad str. 86  cv.1,2  ústně, napiš cv.3        vysklonňuj slovo stůl do sešitu

středa: napiš: přiletěl holub-, viděli jsme orl-, napol- jsou čáp-, procházky se ps-, tleskali kouzelníkov-,setkal se s Ital-,vysoké topol-, staré dub-, malí los-, holé strom-, býčí zápas-, čisté ubrus- ve cvičení

červeně podtrhej podst. jména vzor pán, modře hrad. Nad podst. jm. doplň pád

Vzor muž  str. 88    cv.1 ústně,cv. 2 písemně splň zadané úkoly ( vypisuj podst. jména, určuj vzory).

čtvrtek:  Napiš větu:  Malé štěně uv-dělo  mezi květy poletovat motýl-.                   označ číslem sl. druhy , vypiš podst. jm. a urči rod, číslo, pád a vzor.

uč. str 89  cv. 3,4, napiš.

vyskloňuj sl. otec

pátek:   napiš:  To si nevezmu na svědom-. V-ýzkum- se náhodnému pozorovatel- nezdají b-t zajímavé. V-děl jsem v telev-z-  neob-čejně zajímavou reportáž. Plavčík vhodil do vody z palub- kotv- uvázané řetez-.

Doplň , urči sl. druhy, podtrhej podst. jm.

uč. str. 89 cv.5, 6 , napiš do sešitu,  cvičení 7 na známku.

nezapomeň číst knížku, domluvili jsme se do konce března

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

ČS  Vlastivěda  opakování: odpověz písemně na otázky: Český stát  – Přemyslovci

Jak se jmenoval první známý Přemyslovec , který vládl v Čechách?   Které to bylo století?

Jak se jmenoval  otec a matka Václav? Kdo  zajistil Václavovi vzdělání?

Kdy a jak zemřel Václav?

Kdo byli Slavníkovci?

Jak se jmenoval první český král?

Kdo byl Kosmas?

Nakresli rotundu , která stojí na Řípu.

Nová látka: str. 21 – 23    ( 13.století) Přečti si kapitolu  a do sešitu si udělej stručné výpisky nejdůležitějších jmen a událostí, které se staly.

Nauč se všechny panovníky té doby.


Všechny zdravím, pilně se učte a já se zase brzy ozvu. Milerová