Ozdravný pobyt 7. – 9. 1.

Sobota dopoledne a my začínáme ranním kruhem s rychlou aktivitkou. A následně jdou obě skupiny do lesa, kde procvičujeme smysly. Zahráli jsme si na Lišky a ocásky (takový potravní řetězec kde silnější přežívá). Dále dostáváme zubařská a normální zrcátka a divíme se co s nimi. A už je tu úkol, pomocí zrcátek zkoumej přírodu, to je divů co jsme ještě neviděli. Tu je ptačí hnízdo, a jéje každá vločka je trochu jiná a ta kůra…. A teď soutěž, kdo najde první zadané přírodniny a umístí je správně do čtverce? A je tu oběd, po něm naše oblíbená zábava sjezd na lopatě. Následuje anglický běhací diktát a také trocha učení. A už je tu večeře. Cestou z večeře usmlouváme trochu dovádění ve sněhu, stavbu sněhuláků a pokusy o iglú, sníh ale nedrží pohromadě. Jsme unaveni a tak před večerní hygienou nám je dopřán večerníček. A už hurá na kutě a zítra nás čeká další dobrodružství.

Nedělní program byl super. Trochu jsme si přispali, pak snídaně.  No a je tu méně oblíbený úklid pokojů. Trocha učení – my víme, že je neděle, ale to prý musí to být a paní učitelky jsou hodné a snaží se nás učit hrou.  Je A teď už hurá na procházku a poznat Horní Maršov (tady je náměstí, támhle zámek, a tady uskladňovali len). Po obědě odpočíváme u četby a už se nemůžeme dočkat, až půjdeme řádit na sníh. Svezeme se na lopatě, vytvoříme andělíčka, vyzkoušíme, kdo dál dohodí sněhovou koulí. No je to fajn a jsme rádi na vzduchu, a protože posloucháme rady paní učitelek ani nám není zima. No a přeci neprozradíme vše, ať máme doma také co vyprávět.

A máme tu další den, pondělí. Dopoledne se poctivě učíme čeština, angličtina i ta matematika, pak se protáhneme u rychlých her, a už se oblékáme do oteplovaček, bunda, čepice a jéje kdo mi schoval rukavice. A tady jsou, já je dal na topení. A už jdeme naučenou cestou na oběd. Někdo by řekl nuda, ale mi v tom máme zábavu, vyběhneme kopeček, projdeme branou a už nás vítá jídelna na faře. Následuje polední klid, a už řešíme jak je to s lesy, poznáváme a zjišťujeme rozdíl mezi lesem smíšeným a smrkovým nejprve teoreticky – hra s lístečky a následně prakticky, jdeme se podívat, co vypozorujeme. Aby cestou nebyla nuda, můžeme vyzkoušet sněžnice, a zpět frčíme z kopce na lopatě. Následuje dokument o lýkožroutovi a série otázek zda dáváme pozor. Zjistili jsme mnoho informací třeba, jaký strom napadá a jak bránit les. No a nyní už si lýkožrouta jdeme vyrobit. Přes noc nám uschne a ráno už bzučí křídla celou školou. A teď pst jdeme spát, zítra nás čeká náročný výlet na Rýchory.

Za účastníky  zapsali Maruška K. a Adam K.